تولید اولین کنسرو گوشت شترِ دنیا در ایران

منبع: برترین ها

68

1399/11/22

03:37


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: برای اولین بار تولید کنسرو گوشت شتر در دنیا در بریس چابهار انجام گردید.

ایسنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: برای اولین بار تولید کنسرو گوشت شتر در دنیا در بریس چابهار انجام گردید.

تولید اولین کنسرو گوشت شترِ دنیا در ایران

به نقل از استانداری، ماندانا زنگنه در نشست بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های اقتصادی استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، افزود: ایده تولید کنسرو گوشت شتر برای اولین بار در سال ۷۶ مطرح شد و سرانجام پس از تکمیل طرح و ارزیابی آن در سال جاری دستورالعمل بهداشتی اولید آن توسط معاونت غذا و دارو تدوین و به تایید رسید و امروز مراحل اجرایی آن صد در صد پیشرفت فیزیکی داشته و تولید آغاز شده است.

وی بیان کرد: تکمیل این طرح بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بر خواهد داشت و با تکمیل فعالیت بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم در این واحد مشغول به کار خواهند شد این درحالی است که پس از مدتی به پشتوانه فعالیت ها و مشاغل حاشیه ای این واحد تولیدی میزان اشتغال زایی غیر مستقیم طرح به عدد قابل توجهی خواهد رسید.

زنگنه افزود: اولین واحد تولیدی کنسرو گوشت شتر کشور در ناحیه صنعتی اسکله بریس چابهار راه اندازی می شود و پس از بازارهای داخلی در مقیاس بزرگتر بازار کشورهای همسایه عمان، افغانستان و عراق مورد هدف این پروژه تعریف شده و در صورت موفقیت می تواند نقش اساسی در توسعه صادرات کشور ایفا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو