طرز تهیه مینی پنکیک

مینی پنکیک , طرز تهیه مینی پنکیک , دستور پخت مینی پنکیک

پنکیک قاشقی یا مینی پنکیک در واقع کیک کوچکی است که به دلیل ظاهر بامزه اش، جذابیت خاصی به خصوص برای کودکان دارد. برای تهیه این نوع پنکیک به فر نیازی نیست و می‌توان آن را به راحتی روی گاز آماده کرد. این کیک های کوچک میان وعده های مناسبی برای مهمانی ها و دورهمی ها هستند. پنکیک های قاشقی را می ‌توانید با تکه های میوه داخل سیخ چوبی بزنید و ترکیب های خوش رنگ و جذاب درست کنید. پس طرز پخت این پنکیک خوشمزه و راحت را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

مواد لازم مینی پنکیک
آرد قنادی۸۰ گرم
آرد کامل گندم۹۰ گرم
نشاسته ذرت۱۰ گرم
بکینگ پودر۷ گرم
شکر۴۰ گرم
کره ذوب شده۲۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شیر۲۵۰ میلی لیتر
پودر کاکائو۱۰ گرم

دستور پخت مینی پنکیک

مرحله اول

در وهلۀ اول، تابه مناسبی را که بهتر است، نچسب باشد روی شعلۀ گاز قرار بدهید و بگذارید تا گرم شود. سپس آرد سفید و آرد گندم خود را به همراه بکینگ پودر، نشاستۀ ذرت و پودر کاکائو داخل کاسه ای بزرگ بریزید

مرحله دوم

توجه داشته باشید که در صورتی که شما قصد دارید قسمتی از پنکیک شما شکلاتی باشد، پودر کاکائو را اضافه کنید. در ادامه سه بار این مواد را الک کنید تا بعدا آردها گوله گوله ای خام نشوند و بعد از الک کردن به دقت آنها را با یک دیگر مخلوط کنید.

مرحله سوم

فرقی نمی کند که این کار را قبل یا بعد از الک انجام دهید و شکر را نیز به مواد گفته شده اضافه کنید. سپس، در این مرحله در درون ظرف دیگری، شیر، کره و وانیل را با یک دیگر مخلوط کنید. حال بیایید، مواد تر را به ترکیب خشک اضافه کنید.

مرحله چهارم

و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. با این کار، مواد شما آمادۀ شده و می توانید آن را بپزید. پس مواد آماده شده را در درون قیف بریزید. اما دقت کنید و آنی و یکجا، مواد تان را در درون قیف نریزید، چون اگر این کار را انجام بدهید کنترل کردن خمیر خود شما سخت می شود.

مرحله پنجم

پس سعی کنید، در سه مرحله خمیر را درون قیف بریزید و پنکیک ها را بپزید. دقت داشته باشید که دما و حرارت اجاق گاز شما خیلی زیاد نباشید و حرارت را کم کنید. حالا شروع کنید و از دور تابه خمیر پنکیک را در درون تابه بریزید.

مرحله ششم

سپس کم کم به سمت مرکز تابه حرکت کنید. زیرا وسط تابه از همه جا گرمتر است و اگر از آنجا شروع کنید ممکن است پنکیک بسوزد. مقدار خمیر پایپ شده هم باید خیلی کم و حدودا به اندازه ۱/۲ قاشق چای خوری باشد تا اندازۀ پنکیک ها کوچک شود.

مرحله هفتم

هر طرف پنکیک ها را حدود۱دقیقه یا کمتر بپزید و آن را برگردانید. پنکیک های کوچولو و خوردنی شما آماده است و می توانید با تاپینگ های دلخواه مثل عسل یا شیره انگور و یا حتی انواع مربا ها و شکلات های صبحانه و همین طور تکه های میوه تازه سروش کنید.