طرز تهیه کرپ وانیلی

کرپ وانیلی , طرز تهیه کرپ وانیلی , دستور پخت کرپ وانیلی برای صبحانه

قبل از این که شما بخواهید یک کرپ خوشمزه بپزید یا حتی اصلا قبل از این که برای بار اول آن را میل کنید، شاید به نظر شما پختن آن بسیار سخت و مشکل و حتی عجیب و غریب به نظر برسد. اما وقتی برای اولین بار آن را بپزید، می بینید که فقط اسم آن عجیب و غریب بوده است، وگرنه خیلی ساده و خوشمزه است. کرپ در واقع نوعی نون نازک است که با طعم های مختلف برای وعده های مختلف روزانه تهیه می شود، برای مثال، با طعم وانیل و نیز مقداری شیرین برای صبحانه، یا نمکی برای ناهار و شام یا پیش غذاها، با ما همراه باشید تا به شما طریقۀ پخت و مواد لازم برای کرپ کیک وانیلی را آموزش بدهیم.

مواد لازم کرپ وانیلی
آرد شیرینی۱ و ½ پیمانه
شکر۲ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کره۳ قاشق سوپخوری
شیر۱ پیمانه
آب گازدار۱ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کرپ وانیلی

مرحله اول

برای این که یک کرپ وانیلی خوشمزه و لذیذ بپزید، اول در درون یک کاسه به انتخاب خودتان مواد خشک را اضافه کنید. این مواد خشک چه چیز هایی هستند؟ آرد سفید را به همراه وانیل، شکر بکینگ پودر را در درون ظرف خودتان بریزید .

مرحله دوم

سپس این مواد را خیلی خوب و با حوصلۀ تمام، هم بزنید تا گوله های آرد در درون مواد شما باقی نماند. اما برای جلوگیری از این کار بهتر اشت که آرد تان را حداقل سه بار الک کنید، این کار مانع از گوله شدن موادتان می شود.

مرحله سوم

در مرحله بعدی، بیایید و هر چه مواد تر و خیسی که در دستور پخت گفته شده را در یک ظرفی جدا از ظرفی که شما آرد و … را با هم مخلوط کردید این کار را انجام بدهید، یعنی کرۀ آب شده را به همراه شیر و آب گاز دار را به هم اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس خیلی خوب و با دقت با هم مخلوط کنید. خب در این مرحله شما باید همۀ مواد تر و خشک را به هم اضافه کنید تا مخلوط شوند، این مواد را بهم بزنید و بگذارید خمیر شما به عمل بیاید. حالا با انجام این کار ها خمیر شما، حاضر شد.

مرحله پنجم

حالا روی ظرف خمیر تان را خیلی خوب و با دقت هر چه تمام تر، تاکید می کنیم، با دقت آن را با نایلون و یا پارچۀ مناسب بپوشانید، به خمیر خود به مدت ۱۰ دقیقه زمان بدهید. اگر خمیر به خوبی پوشانده نشود ممکن است خشک شود.

مرحله ششم

بعد از ده دقیقه که خمیر شما استراحت کرد و به اندازۀ کافی پف نمود، حاضر است که به درون دمای داغ فر برود و پخته شود. به این نکته هم توجه کنید، چیزی که باعث می شود، خمیر شما پف کند و نان شما زیبا و البته خوشمزه بشود، بکینگ پودر است.

مرحله هفتم

پس از اضافه کردن آن در کرپ یا هر نوع نان دیگری غافل نشوید. حالا، در مرحلۀ آخر، ماهی تابه نچسب را روی حرارت ملایم گرم کنید و کمی کره، روی کف ماهیتابه بمالید. کمی از مایۀ کرپ را در درون ماهی تابه بریزید.

مرحله هشتم

سپس سریع ماهی تابه را حرکت دهید، به طوری که یک لایۀ نازک از خمیر تمام سطح ماهی تابه را بپوشاند. وقتی لبه های کرپ شروع به حباب زدن و پختن کرد ندرا برگردانده تا طرف دیگر هم بپزد. (حدود ۴۵ ثانیه زمان برای هر طرف کافی است.)

مرحله نهم

حالا کرپ های گرم را با دستمال و البته دستمال تمیز آشپز خانه بپوشانید تا خشک نشوند. کرپ مثل پنکیک قابل سرو با انواع خامه ها و شکلات های صبحانه به همراه میوه های تازه است. نوش جانتان باشد.