طرز تهیه تمریه خرما

طرز تهیه تمریه خرما نام دیگر املت خرما انواع غذا با خرما خواص خرمای سرخ شده املت خرما در بارداری غذای قدیمی با خرما

اگر تجربه تان در آشپزی کم است، و یا زمان مناسب را در روز برای تهیه غذاهای مختلف ندارید، “تمریه خرما” پیشنهاد ما برای شماست. این وعده جذاب، نوعی خاص و متفاوت از نیمروهایی است که همیشه آن را امتحان کرده اید، ترکیب خرما و گردو که انرژی بسیار بالایی دارد، طعمی متفاوت را به غذا خواهد بخشید و کیفیت روزتان را بالا خواهد برد. مسیر زندگی و تلاش ما برای رسیدن به اهدافمان گاها باعث میشود زمان زیادی برای آشپزی نداشته باشیم و انتخاب ما در این شرایط به غذاهای تکراری و روتین بازخواهد گشت. گاها با افزودن دو یا سه ترکیب جدید به آن غذاهای همیشگی، نتیجه آن ما و اطرافیانمان را شگفت زده خواهد نمود.

مواد لازم تمریه خرما
خرمای بدون هسته۲۰۰ گرم
تخم مرغ۴ تا ۵ عدد
گردوی خرد شده۴۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
کره۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه تمریه خرما

مرحله اول

برای تهیه تمریه خرمای خوشمزه و مخصوص ابتدا بایستی خرماها را به خوبی بشویید و هسته های آن را جدا نمایید. در ادامه یک تابه مناسب را روی اجاق گاز قرارداده، زیر آن را با شعله بسیار ملایم روشن کنید.

مرحله دوم

در این مرحله خرما را به همراه کره به طور همزمان در تابه بریزید و به خوبی آن را تفت دهید. دقت داشته باشید خرما باید در حین تفت داده شدن کاملا نرم گردد. در ادامه گردوهای خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

سپس خوب آن را تفت دهید تا کاملا با یکدیگر مخلوط و یکدستشوند. در ادامه تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و کاملا با یکدیگر مخلوط کنید و سپس به مواد درون تابه اضافه نمایید و به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در مرحله پایانی اگر تمایل داشتید میتوانید زعفران از قبل دم شده را به مواد برای خوشرنگ شدن اضافه نمایید. زعفران عطر بسیار خوبی به این غذا می دهد. پس از ۷ تا ۱۰ دقیقه تمریه خرما آماده است، میتوانید آن را میل نمایید.

نکات تهیه تمریه خرما

از آنجائیکه این غذا مربوط به شهر همدان میباشد اگر بخواهید که به مزه اصیل آن پایبند باشید بایستی آن را با کره و تخم مرغ زیاد بپزید.

دقت داشته باشید که خرمایی که در این غذا استفاده می شود حتما بایستی نرم و رسیده باشند.

اگر به هر دلیلی به خرما دسترسی ندارید، میتوانید از شیره خرما یا انگور استفاده کنید.