طرز تهیه کویماک (موهلاما) یک صبحانه مقوی و خوشمزه

منبع: آرگا

96

1399/11/22

18:02


کویماک یکی از انواع غذا های بسیار ساده و خوشمزه ترکیه است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است، طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید، در این مقاله طرز تهیه کویماک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید صبحانه به عنوان یکی از وعده های اصلی محسوب می شود به همین دلیل ترک ها انواع مواد غذایی مقوی را در وعده صبحانه تهیه و نوش جان می کنند که یکی از صبحانه های مورد علاقه آن ها کویماک یا موهلاما می باشد که در ادامه مطلب طرز تهیه کویماک را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کویماک با طعم عالی

از بهترین و خوشمزه ترین صبحانه های دنیا را ترکیه دارد که سازگار زیادی با سلیقه ما ایرانی ها داشته و اکثر افراد به صبحانه های آن علاقه دارند، کویماک در واقع یک نوع کاچی ترکی می باشد با این تفاوت که داخل آن از پنیر کشدار استفاده می شود که در کشور ترکیه بسیار پرطرفدار است و از مواد ساده ای نیز تهیه می شود بنابراین، اگر شما نیز به تهیه این نوع صبحانه در منزل علاقه دارید پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • آرد ذرت : دو قاشق غذا خوری
  • پنیر کشدار ( پنیر پرچرب و کم نمک باشد) : هشتاد گرم
  • شکر : یک قاشق مربا خوری
  • آب : پنج قاشق غذا خوری
  • کره : دو قاشق غذا خوری

آموزش تهیه کویماک

طرز تهیه کویماک با طعم بی نظیر

در روش تهیه کویماک یک صبحانه بسیار خوشمزه، ابتدا کره را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید کره بر روی حرارت کم ذوب شود سپس به آن آرد ذرت بیفزایید و آن را به صورت مرتب به مدت سی ثانیه هم بزنید به اندازه ای که زردی مواد حفظ شود.

حالا به آن سه قاشق آب بیفزایید و به هم زدن تان ادامه داده سپس به مواد پنیر اضافه کنید و دو قاشق آب باقی مانده را به آن بیفزایید و اجازه دهید مواد حاصل را بر روی حرارت بماند تا پنیر آب شود، نوش جان.

دستور تهیه کویماک

نکات تکمیلی در رابطه با کویماک

۱. به جز آرد ذرت از آرد گندم هم می توان استفاده کرد اما در اینصورت کیفیت کویماک ترکی را ندارد.

۲. می توانید از پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا یا هر پنیر کشدار دیگری استفاده کنید.

۳. می توانید به جای آب از شیر نیز استفاده کنید.

۴. مقدار مواد گفته شده برای دو تا سه نفر مناسب است.

۵. کویماک را همراه با نان و به صورت گرم نوش جان کنید.

۶. می توان آن را به عنوان صبحانه و میان وعده نوش جان کنید.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت بهره را برده باشید و با کمک روش گفته شده بتوانید یک صبحانه قوی تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع صبحانه می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو