Ar2442ie H0052

در حالی که بسیاری از خبرگزاری‌ها، سخنان حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در موضوع هسته‌ای را طرف توجه قرار داده‌اند اما بخش دیگری از این گفت‌وگوی شبکه دو با وزیر اطلاعات که به تولیدات سینمایی و تلویزیونی این وزارتخانه اشاره داشته توجه رسانه‌های سینمایی را به خود جلب کرده است.

سایت انتخاب بخش هایی از اظهارات حجت الاسلام والمسلمین علوی منتشر کرده است:

– وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم تا افزون بر آموزش عمومی و صیانت در برابر جاسوسی، اهداف اطلاعاتی را محقق کنیم. فیلم‌های روباه [به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی]، ماجرای نیمروز [به کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی]، سیانور، [به کارگردانی بهروز شعیبی، نویسندگی مسعود احمدیان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی] امکان مینا [به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی فرهاد توحیدی و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی]، روز صفر [به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان]، شبی که ماه کامل شد [به کارگردانی نرگس آبیار، نویسندگی نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی] و سریال‌های پازل [به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه‌کنندگی محمد پیرهادی]، تعبیر وارونه یک رویا [به کارگردانی فریدون جیرانی به تهیه‌کنندگی سیدکمال طباطبایی]، سارق روح [به کارگردانی احمد معظمی و به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری] و خانه امن [به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین تراب‌ نژاد] محصول این رویکرد بود.

مردم نقش وزارت اطلاعات را درک می‌کنند و این وزارت در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده؛ از محبوب‌ترین دستگاه‌های کشور در بین مردم است.

– دانشکده کوچک وزارت اطلاعات را با ۲۰۰ دانشجو تحویل گرفتیم و اکنون آن را به دانشگاهی با چند هزار دانشجو تبدیل کرده ایم. ساخت دانشگاه وزارت اطلاعات با ۲۰۰ هزار مترمربع از سال ۹۵ آغاز شد و امسال به بهره برداری می‌رسد.

– جاسوسان ۱۰- ۱۵ ساله را در مراکز حساس شناسایی و دستگیر کردیم و جاسوسی را ابزار بازی‌های سیاسی قرار ندادیم.

– در وزارت اطلاعات چیزی به نام مسکن سازمانی وجود نداشت، اما اکنون صد‌ها مسکن سازمانی در شهر‌های ناامن ساخته ایم و کارکنان خود را در آن‌ها مستقر کرده ایم تا نگران امنیت خانواده هایشان نباشند.