طرز تهیه پنکیک اتریشی

پنکیک اتریشی , طرز تهیه پنکیک اتریشی , صبحانه به سبک کشور اتریش

حتما می دانید که نحوه آغاز کردن روز، تاثیر بسیاری در بالارفتن کیفیت آن دارد. یک بشقاب پن کیک داغ با رویه عسل و میوه های تازه، همراه یک لیوان چای می تواند صبحانه ای متفاوت برایتان باشد.در یک روز سرد، هنگامی که پنجره را باز کرده و هوای تازه را تنفس می کنید، پیچیدن عطر وانیل و پن کیک روحیه شما را تازه می کند و رنگی دلنشین به روزتان خواهد بخشید. احتمالت برایتان جالب است که بدانید نام اتریشی این صبحانه کلاسیک”کایزشمان” می باشد که نام خود را از امپراطور اتریش،”قیصر” یا “سزار” وام گرفته است. امپراطور، عاشق و شیفته این دسر سبک و خوشمزه بود.

مواد لازم پنکیک اتریشی
آرد سفید۱۲۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
شیر۳۰۰ میلی لیتر
شکر۵۰ گرم
کره۴۰ گرم
وانیل۲ قاشق چایخوری
آب گازدارحدود ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
کشمشبه مقدار دلخواه
رنده پوست لیموبه مقدار دلخواه
نمک۱ پنس

طرز تهیه پنکیک اتریشی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک اتریشی خوشمزه ابتدا سفیده تخم مرغ را به همراه مقدارکمی نمک هم بزنید تا جایی که اگر کاسه را برگردانید مواد به بیرون نریزد. در ظرفی دیگر زرده های تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید.

مرحله دوم

سپس شیر و آرد را به تدریج به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید. در ادامه به کمک یک لیسک و در چند نوبت سفیدههای تخم مرغ زده شده را به مواد اضافه نمایید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

در صورت تمایل، در این مرحله نیز میتوانید کشمش های خیس شده و پوست لیمو را قبل از پخت به مواد اضافه کنید. در ادامه ، یک تابه چدنی ( نچسب و سایز حدودا ۳۰ الی۳۳ سانتی) را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله کف تابه را با کره چرب نمایید و پس از داغ شدن، مایه پنکیک را در آن بریزید و حدود ۵ دقیقه، تا جایی که به رنگ طلایی درآید تفت دهید. دقت داشته باشید که مدام با کفگیر زیر مایه را چک کنید تا نسوزد.

مرحله پنجم

در این بخش، مایه را به چهار قسمت تقسیم کرده و طرف دیگر را با حرارت ملایم بپزید تا طلایی شود. با دو کفگیر آن را به تکه هایی کوچک تر تقسیم کنید و آن را تا جایی که مایه ها کاملا پخته شوند، بپزید.

مرحله ششم

در این مرحله میتوانید آن را به دلخواه با کمپوت آلو، مربا، بادام پرک شده، پوره سیب و پودر قند سرو نمایید. پنکیک اتریشی شما آماده است، میتوانید آن را میل نمایید. توجه داشته باشید پنکی ها را به صورت داغ روی هم نچینید.