هشدار درباره کلاهبرداری با استفاده از «اپل آیدی»

منبع: برترین ها

75

1399/11/23

07:18


کارشناس پليس فتا ناجا به تشريح کلاهبرداري سودجويان با استفاده از حساب کاربري اپل‌آيدي پرداخت و گفت: بهتر است شهروندان قبل از استفاده از هر فناوري تنظيمات امنيتي آن را به‌طور کامل فرا گيرند.

آرمان ملی: کارشناس پليس فتا ناجا به تشريح کلاهبرداري سودجويان با استفاده از حساب کاربري اپل‌آيدي پرداخت و گفت: بهتر است شهروندان قبل از استفاده از هر فناوري تنظيمات امنيتي آن را به‌طور کامل فرا گيرند.

سروان توکل نجفي با اشاره به اينکه حساب کاربري شرکت اپل يا اپل‌آيدي متاسفانه براي بسياري از کاربران استفاده‌کننده از محصولات و سرويس‌هاي شرکت اپل ايجاد آسيب و تهديد کرده است به تشريح اين تهديدات به‌دليل کمبود اطلاعات کاربران در ارتباط با موضوعات و نکات امنيتي حساب کاربري اپل و تلفن‌همراه پرداخت.

وي در ادامه با بيان اينکه مخاطبان جامعه هدف بايد بتوانند به‌صورت هوشمندانه عمل کنند تا مورد هدف سودجويان فضاي‌مجازي قرار نگيرند، آسيب‌هاي اين حساب کاربري را در صورت رعايت نکردن نکات امنيتي به دو دسته امنيتي مانند اخاذي و از دست‌دادن اطلاعات شخصي، خصوصي و مالي مانند مسدودشدن حساب کاربري تلفن‌همراه آيفون تقسيم کرد.

وي تصريح کرد: ساخت اپل‌آيدي در همه جاي دنيا رايگان است و آموزش ساخت انواع حساب کاربري در وبسايت‌هاي مختلف اينترنتي به‌همراه تصوير به‌صورت گام به گام وجود دارد که کافي است با درج چند واژه کليدي در مرورگرها آنها را به‌دست آورد. کارشناس پليس فتا ناجا ادامه داد: ساخت حساب کاربري يا اکانت اپل‌آيدي به‌طورکلي به‌لحاظ امنيتي به سه دسته مجزا توسط خود کاربر (بهترين حالت)، ساخت توسط دوستان، همکاران، بستگان و... (حالت متوسط) و ساخت توسط استارت‌آپ کارها که توليد انبوه کارت‌هاي اپل آيدي را انجام مي‌دهند (بدترين حالت) مي‌تواند صورت گيرد.

وي براي حفظ امنيت اطلاعات و داده‌هاي کاربران رمزاکانت، پاسخ سه سوال امنيتي و ميل پشتيبان و رمز آن را سه آيتم مهم حساب کاربري اعلام کرد و گفت: يکي از شگردهاي کلاهبرداري در فضاي واقعي و مجازي که بيشترين قرباني مالي را در بردارد چاپ کارت اپل‌آيدي در داخل کشور و انتساب آن به شرکت اپل است؛ با اين ترفند رمز ايميل و پاسخ به سوالات امنيتي در اختيار سازنده اپل‌آيدي است و به غير از اپل‌آيدي و رمز مربوطه، مابقي اطلاعات روي کارت غيرواقعي است.

اين کارشناس سايبري اظهارداشت: پس از گذشت زماني مشخص، صادرکننده کارت اقدام به تغيير رمز اپل‌آيدي يا سوءاستفاده از اطلاعات شخصي کاربران مي‌کند، حساب‌هاي کاربري که کاربران تلفن‌همراه از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خريداري مي‌کنند، در بدترين حالت توسط خود فروشنده ايجاد شده است که در نتيجه تمامي اطلاعات مربوط به آن از جمله گذرواژه و سوالات امنيتي در اختيار اين فروشنده است و وي مي‌تواند به‌سادگي به کليه اطلاعات شخصي فرد دسترسي داشته باشد.

براساس گزارش سايت پليس، سروان نجفي به کاربران توصيه کرد: قبل از استفاده از هر فناوري آموزش تنظيمات محرمانه و امنيتي آن را به‌طورکامل فرا گيرند و سعي کنند دانش‌مجازي خود را افزايش دهند و حساب‌هاي کاربري توسط خود فرد ساخته شود به هيچ عنوان در اختيار فرد ديگري قرار نگيرد و اگر کاربران به هر دليلي ساخت اپل‌آيدي را به شخص غير، واگذار کردند و يا از اپل کارت‌ها استفاده کردند حتما نسبت به تغيير سوالات امنيتي، رمز ميل پشتيبان و رمز اکانت اقدام و سعي کنند از وبسايت پليس فتا به‌عنوان يک منبع معتبر اخبار و آموزش فضاي‌مجازي اقدام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو