دستگیری باند مسلح سرقت با ۲۰شاکی

منبع: برترین ها

110

1399/11/23

07:18


معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي باند مسلح که با تهديد سلاح، اقدام به سرقت از بيست شاکي کرده بودند در اقدامات پليسي کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي دستگير شدند.

آرمان ملی: معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي باند مسلح که با تهديد سلاح، اقدام به سرقت از بيست شاکي کرده بودند در اقدامات پليسي کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي دستگير شدند.

سرهنگ کارآگاه مرتضي نثاري اظهارداشت: رسيدگي به پرونده سرقت با تهديد سلاح گرم، با گزارش سرقت مسلحانه‌اي از يک مغازه در شهرک خليج‌فارس از سوي ماموران کلانتري 179 خليج‌فارس به کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي پايتخت تحقيقات آغاز شد و در بررسي‌هاي صورت‌گرفته صاحب مغازه گفت: «ساعت يک بعدازظهر 22 مهر امسال داخل مغازه‌ام در شهرک خليج‌فارس بودم که موتورسيکلت آبي‌رنگي با دو سرنشين در مقابل مغازه‌ام توقف کرد، دو مرد جوان از موتورسيکلت پياده شده و با تهديد کلت‌کمري گوشي تلفن‌همراهم را سرقت کرده و از محل متواري شدند.

وي افزود: در بررسي‌هاي کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي پايتخت مشخص شد که شماره پلاک موتورسيکلت مخدوش شده بود، در ادامه تحقيقات کارآگاهان دريافتند گوشي به سرقت رفته در اختيار مرد ميانسالي است که سابقه کيفري مالخري دارد، اما مشخصات مرد ميانسال با سارقان مسلح يکي نبود و در ادامه، کارآگاهان دريافتند مرد ميانسال پسر جواني به‌نام «کامبيز» دارد، «کامبيز» مدتي قبل به اتهام سرقت بازداشت شده و پس از تحمل زندان آزاد شده است.

به گفته نثاري، مشخصات ظاهري «کامبيز» با يکي از سارقان مسلح شباهت داشت، براي اطمينان تصوير متهم به مالباخته نشان داده شد و مرد ميانسال او را به‌عنوان يکي از سارقان شناسايي کرد، بدين‌ترتيب ماموران پس از هماهنگي قضايي وارد عمل شده تا پسرجوان را بازداشت کنند، در ادامه بررسي‌ها مشخص شد «کامبيز» به‌دليل نزاع و تهديد مسلحانه يکي از همسايگانش در شهرک نعمت‌آباد فراري بوده و از سوي پليس تحت تعقيب است، در حالي‌که بررسي‌ها براي دستگيري «کامبيز» ادامه داشت، کارآگاهان دريافتند که «کامبيز» به اتهام شرکت در نزاعي ديگر در همان منطقه دستگير شده و به زندان منتقل شده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: بدين‌ترتيب پس از هماهنگي‌هاي قضائي «کامبيز» به اداره آگاهي منتقل شد و در تحقيقات اوليه به سرقت مسلحانه از مرد ميانسال و 20 سرقت ديگر با همدستي يکي از دوستانش به‌نام «بهزاد» اعتراف کرد، او همچنين بيان کرد که وسايل سرقتي را به مردجواني فروخته است.

نثاري ادامه داد: کارآگاهان بلافاصله راهي محل شده و «بهزاد» و مرد مالخر را در شهرک خيلج‌فارس دستگير کرده و به اداره آگاهي منتقل کردند، در بازرسي از مخفيگاه متهمان 10 قبضه انواع سلاح ساچمه‌زني (کمري و لوله‌بلند)، چندين تيغه قمه و اسپري اشک‌آور کشف شد. معاون مبارزه با مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پايتخت گفت: متهمان براي انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ساير مالباختگان در اختيار کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي پايتخت قرار دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو