امکان خرید خودروهای تسلا از طریق بیت کوین در آینده‌ای نزدیک!

امکان خرید خودروهای تسلا از طریق بیت کوین در آینده‌ای نزدیک!


منبع: فوت و فن

124

1399/11/23

09:45


امکان خرید خودروهای تسلا از طریق بیت کوین در آینده‌ای نزدیک!

به دنبال افزایش انفجاری ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۷، ارز‌های دیجیتالی به تازگی برای بار دیگر تحرکاتی را آغاز کرده‌اند.

اکنون طبق پرونده‌ی ثبت شده در کمیسیسون SEC کمپانی تسلا با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری خود در بیت کوین جان تازه‌ای به این ارز دیجیتالی بخشیده است.

در نتیجه‌ی این خبر ارزش بیتکوین با افزایش تقریباً ۱۳ درصدی همراه شده است.

اما خبر مهم دیگر این است که به گفته‌ی کمپانی تسلا به زودی امکان خرید محصولات این شرکت از قبیل مدل S و مدل X جدید با استفاده از بیت کوین وجود خواهد داشت که این روش پرداخت تسلا را نسبت به دیگر خودرو سازان متمایز می‌کند.

با این حال این موضوع در ابتدا به صورت محدود انجام خواهد شد، اگرچه این خودرو ساز از ارائه‌ی توضیحات بیشتر اجتناب کرده است.

این کمپانی همچنین تاریخ دقیقی از زمان پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداختی جدید مشخص نکرده و صرفاً به رخ دادن این اتفاق در “آینده‌ای نزدیک” اشاره کرده است.

به ادعای این خودرو ساز خرید بیت کوین توسط این شرکت “انعطاف پذیری بیشتری نسبت به متنوع ساختن بیشتر و به حداکثر رساندن دریافتی سرمایه‌ی خود” به همراه خواهد داشت.

این تصمیم در کنار پذیرش بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت، نقدینگی بیشتری در بیت کوین برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد.

سرمایه گذاری سرسام آور تسلا در بیت کوین با توجه به نقدینگی قابل توجهی که این روز‌ها در اختیار دارد که بیش از ۱۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود، در واقع رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

لقب گرفتن به عنوان ارزشمند‌ترین کمپانی خودرو ساز در جهان در کنار مالک این شرکت یعنی ایلان ماسک که به تازگی تاج ثروتمند‌ترین فرد دنیا را بر سر گذاشته مزایای بیشماری را به همراه دارد.

برخی برخی تحلیل‌ گران صنایع و بازار‌های مالی حرکات ایلان ماسک را به دلیل اظهارات اخیر او درباره ارز‌های دیجیتالی زیر نظر دارند.

چرا که او در پلتفرم‌ شبکه‌های اجتماعی به معرفی بیت کوین و داج کوین پرداخته بود.

ایلان ماسک و کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) در گذشته رابطه‌ی پرآشوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

در سال ۲۰۱۸ کمیسیون SEC به خاطر توئیت‌هایی درباره‌ی خصوصی سازی شرکت تسلا با قیمت ۴۲۰ دلار به ازای هر سهم، ایلان ماسک را به کلاه برداری متهم کرد.

در نهایت پس از چندین ماه توافقی میان طرفین حاصل شد که عقب نشینی ماسک به عنوان رئیس هیئت مدیره‌ی تسلا و پرداخت جریمه‌ی ۴۰ میلیون دلاری که نصف مبلغی که باید پرداخت می‌کرد محسوب می‌شد، از شروط این توافق به شمار می‌رفت.

به وجود آمدن روندی جدید در صنعت اتومبیل توسط کمپانی تسلا و این که آیا دیگر سازندگان عمده‌ی خودرو نیز به دنبال این شرکت وارد دنیای بیت کوین یا دیگر ارز‌های دیجیتالی خواهند شد یا خیر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیش از این تسلا و ایلان ماسک با تبدیل خودرو‌های برقی به پدیده‌ای مرسوم و عادی صنعت اتومبیل سازی را دستخوش تغییر کرده‌اند. ارز‌های دیجیتالی می‌توانند وسیله‌ای برای انجام مجدد این کار باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو