ثبت دو علامت تجاری در صنعت خودروسازی توسط هوآوی

منبع: فوت و فن

90

1399/11/23

15:43


ثبت دو علامت تجاری در صنعت خودروسازی توسط هوآوی

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، هوآوی دو علامت تجاری جدید و اختصاصی ثبت کرده است. این دو علامت تجاری MATEDRIVE و MATEAUTO نام دارند و در زمینه تجهیزات علمی و ابزار حمل و نقل ثبت شده‌اند.

دو علامت تجاری MATEDRIVE و MATEAUTO ثبت شده توسط هوآوی مرتبط به تجهیزات پیشرفته خودرو هستند. در دو سال گذشته اخبار متفاوتی از حضور هوآوی در صنعت خودرو و اختراعات ثبت شده در این حوزه در رسانه‌ها مطرح شده است. بر اساس تحلیل متخصصان، این دو پتنت جدید نیز باید مرتبط با الگوریتم بررسی منطقی راه‌ها و ترافیک در خودروها باشد.

در دو سال گذشته هوآوی همواره اعلام کرده که نمی‌خواهد وارد صنعت خودرو سازی شود. اما اخباری که از این شرکت به گوش می‌رسد خلاف این واقعیت را نشان می‌دهد. حالا با ثبت یک فناوری جدید که اشاره مستقیمی به صنعت خودرو دارد، گمانه زنی برای ورود هوآوی به صنعت خودرو، بیش از پیش نیز خواهد شد.

در شروع این روند، هوآوی با ثبت یک پتنت برای رانندگی خودکار به کمک هوش مصنوعی و «کلاد کامپیوتینگ» (Cloud Computing) وارد این صنعت شده و با ساخت محصولاتی مانند صفحه نمایش هوشمند Smart Screen این روند را ارائه داده است.

علاوه بر آن، هوآوی کنفرانس سالانه مرتبط با فناوری‌های جدید خودرو را نیز به صورت سالانه در شهر «سوژو» (Suzhou) برگزار می‌کند. در این سمینار در مورد استانداردهای ساخت خودرو و روش‌‌های رشد رانندگی خودکار در این صنعت بحث و گفتگو شده و متخصصانی از دانشگاه‌های معتبر این حوزه به بحث و تبادل اطلاعات می‌پردازند.

یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این سمینار شرح مفهوم فناوری مدرن رانندگی خودکار بوده تا دورنمایی از قابلیت‌ها و خصوصیات این فناوری در سال‌های آینده را به متخصصان نشان دهد. همچنین هوآوی یک مرکز تخصصی و لابراتوآر نیز در زمینه رانندگی خودکار ایجاد کرده تا کار تحقیق روی این فناوری با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

با توجه به سابقه هوآوی و توجهی که این شرکت به بحث تحقیق و توسعه دارد، می‌توان انتظار رشد سریع این شرکت در صنعت خودرو را داشته باشیم. حالا که شرکت «تسلا» (Tesla) با فروش بالا و رشد سرسام‌آور خود، یک معدن طلا بزرگ در صنعت خودروسازی پیدا کرده است، دیگر شرکت‌های حوزه فناوری نیز به فکر ورود به این بازار پر سود افتاده و بعید نیست هوآوی نیز به زودی خودرو ساخت خود را معرفی کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو