گشتی در تنگه‌های استان ایلام به یاد روزهای قبل از کرونا

گشتی در تنگه‌های استان ایلام به یاد روزهای قبل از کرونا


منبع: روزیاتو

148

1399/11/23

20:14


گشتی در تنگه‌های استان ایلام به یاد روزهای قبل از کرونا

با تنگ رازیانه و تنگه کافرین آشنا شویم

ایلام را باید عروس دلربای زاگرس و دیاری محصور میان دره ها و کوه ها و تنگه ها دانست. کوه هایی که رازهای سر به مهر از تاریخ غنی این مرز و بوم دارند. از مقصدهای باستان شناسی کشور است و تاریخی پر فراز و نشیب را تجربه کرده است. بیش از نیم میلیون نفر جمعیت و ۱۰ شهرستان دارد و در دامنه غربی رشته کوه های زاگرس واقع شده است. آب و هوای مطلوبی برای مسافران نوروزی مناطق غربی کشور داشته و پایتخت تابستانی علیلامی ها محسوب می شود.

استان ایلام رتبه اول تولید گندم بذری را در کشور دارد. این استان کم ترین تلفات انسانی در سوانح رانندگی داشته و دهلران و دره شهر و ایوان و بدره آن ، طبیعت خوبی برای نوروزگردها و تابستان گردهای هیجان گرد دارد.

یادگار باستانی ساسانیان، مردم خونگرم و هنرمند دارد و سوغات و صنایع دستی ایلامی ها، بخشی از تحفه ای است که می توان از این سرزمین خوش آب و هوا به ارمغان آورد. جذابیت های طبیعی بسیار داشته که در این گفتار سرویس گردشگری روزیاتو به تنگه های آن اشاره می کنیم. غر بره زرد، قلعه پور اشراف و آتشکده چهار طاقی و دریاچه دو قلو سایه گاو آبدانان، از مطرح ترین مقصدهای طبیعت گردی این استان زیبای کشورمان به شمار می رود.

تنگ رازیانه ایلام، از مقصدهای تنگه گردی در این استان دیدنی است. تنگ رازیانه ایلام، در شهرستان بدره، جاده ایلام به دره شهر قرار داشته و پیش از روستای چنار باشی، سراغ آن را از هر کس بگیرید، راهنمایی می کنند.

تنگ رازیانه ایلام از جذاب ترین مقصدهای طبیعت گردی استان ایلام به شمار می رود. پاتوق عالی برای پیک نیک و کمپ زدن های نوروزی و تابستانی به خصوص برای عاشقان کوله پشتی گردی. محیطی فوق العاده برای طبیعت گردها و سلفی بازهای اینستاگرام تا از طبیعت بهاری ایلام لذت ببرند.

اگر عشق تنگه نوردی هستید، تنگ رازیانه ایلام را به شما توصیه می کنیم. ردپاری تنگه نوردها را می توانید در هشتگ مربوطه در اینستاگرام مشاهده کنید که با توصیه های خوبی از سوی توریسم بلاگرها و تورلیدری های حرفه ای همراه شده است. اگر وسایل کافی برای تنگه نوردی ندارید و راهنمای مناسبی هم همراه شما نیست، بهتر است دل به دریا نزنید و ریسک نکنید و از زیبایی های اطراف تنگه استفاده کنید.

برای رفتن به این تنگه، باید به جنوب استان رفته و پنج کیلومتری روستای زیبایی به نام چنار باشی، یکی از جذاب ترین مقصدهای تنگه نوردی غرب ایران منتظر شما خواهد بود. عرض این تنگه در بعضی جا به کم تر از یک صد سانتی متر می رسد.

تنگه

حتما با وسایل کامل تنگه نوردی کنید.

آب تنگه رازیانه استان ایلام از سراب گرو، سرچشمه می گیرد. پیخ و خم هایش خطرناک است و باید مراقب بود. اگر عاشق کمپ زدن هستید، حتما مراقب طبیعت پاک باشید. طبیعتی خاص و اسرار آمیز، منتظر شما خواهد بود.

تنگه کافرین ایلام دومین مقصد تنگه نوردی در این استان تاریخی و دیدنی برای مسافران نوروزی و تابستانی است. تنگه کافرین ایلام، در شهرستان بدره و جاده درشهر به ایلام واقع شده است. محیطی فوق العاده مثل محیط تنگه رازیانه ایلام دارد.

تنگه کافرین که آن را تنگه شداد هم می‌نامند، دو کیلومتر طول داشته و روخانه بزرگی از وسط آن می گذرد. مسیری ناهموار دارد و باید با حوصله به این نقطه بروید.

تصویری از محیط چشم نواز تنگه کافرین استان ایلام

تابلوی راهنما ندارد و بهتر است اطلاعات لازم را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایلام کسب کنید. غار شداد و حجاری های زیبای روی صخره ها، بخشی از تاریخ کهن این دیار را به نمایش می گذارد. محیطی عالی برای کمپ نوروزی، کوله پشتی گردی و تورهای سه روز است. از محلی ها حتما راهنمایی بگیرید. قایق سواری و ورزش های آبی در این تنگه محبوب است.

ایلام

تنگه نوردی در ایلام با سلفی های پر لایک

تنگه کافرین را باید تکه ای گم شده در دل زیبایی های بی شمار استان دیدنی ایلام دانست. نگین شهر بدره را در نوروز گردی در نظر داشته باشید. ویدیو زیر شما را به تماشای آن می برد.

برای آشنایی با ظرفیت های اسکان ایلام از ستاد اسکان نوروزی اموزش و پرورش (eskan.medu.ir) و هم چنین برای آشنایی با مقصدهای گردشگری نوروزی و تابستانی ایلام از سایت اداره کل میراث فرهنگی ایلام در نشانی ilamchto.ir استفاده کنید. ایلام، نقاط بوم گردی خوبی دارد. پیش از سفر به ایلام، تجربه گردشگران را در هشتگ ILAM# در اینستاگرام دنبال کنید .

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو