طرز تهیه سیر پلو با مرغ

طرز تهیه سیر پلو با سیر تازه چی درست کنم خواص سیر پلو sdv  g 

نوآوری و به کار بردن طعم‌ های مختلف در آشپزی بسیار مهم است. گاهی با انجام کار هایی ساده می ‌توانیم چیز جدید و متنوعی درست کنیم. کته سیر هم یک برنج جدید، ساده و خوش‌طعم است که طرز تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد. سیر پلو یک غذای خوشمزه گیاهی است که بدون نیاز به اضافه کردن گوشت یا مرغ می‌ توانید آن را تهیه کرده و از طعمش لذت ببرید. پس اگر سیر تازه در خانه دارید، برای آماده کردن این غذای بسیار خوشمزه همین حالا دست به کار شوید.

مواد لازم برای ۶ نفر
برنج ایرانی۶ پیمانه
سیر تازه۳ تا ۵ بوته
سینه مرغ و ران مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کردهبه اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت سیر پلو مجلسی

مرحله اول

در وهلۀ اول، انتخاب با شما است که برای پختن، سیر پلو با مرغ، ران یا سینۀ مرغ از کدام یک استفاده می کنید. پس اگر سینۀ مرغ را انتخاب کردید، آن به تکه های بزرگ خرد خرد کنید، سعی کنید برای این کار از کارد یا چاقویی مناسب و برنده استفاده کنید.

مرحله دوم

تا سینۀ مرغ شما به راحتی تکه بشود، چون هم مرغ سالم تکه می شود و هم زمان تان برای این کار از دست نمی رود. بعد از انجام این کار، شروع کنید و مرغتان را با آب به خوبی بشویید، دقت کنید که آب گرم مصرف نکنید، چرا که مرغ تان می پزد.

مرحله سوم

در این مرحله دو پیاز متوسط را به خوبی بشویید تا هیچ گونه خاک و یا حتی گلی بر روی آن نماند، سپس پیاز ها را در درون یک قابلمه ( قابلمه ای را به دلخواه خود انتخاب کنید و البته سایز و جنس آن را متناسب با غذای خود ، در نظر داشته باشید.) ، به اندازه دلخواه خود خرد کنید.

مرحله چهارم

پیاز ها را هم کمی تفت بدهید، چون تفت دادن باعث می شود که آنها سبک بشوند. برای خوش رنگی پیاز ها هم می توانید، مقداری زرد چوبه به آن اضافه کنید. حالا مرغ هایی را که خرد کرده بودید به پیاز داغ تان اضافه کنید و پیاز و مرغ ها رو تفت بدهید تا به خورد هم بروند.

مرحله پنجم

ادویه های لازم مانند نمک و فلفل را به محتویات خودتان اضافه کنید، بعد هم زعفرانی که از گذشته سابیدید و با آبجوش دم کردید را اضافه کنید، زعفران علاوه بر رنگ، طمم و عطر بی نظیری به غذای شما می دهد.

مرحله ششم

ولی در مصرف آن زیاده روی نکنید چرا که به ضرر شما و سلامت شما است. بعد از این که مواد گفته شده به خوبی تفت داده شدند، مقداری آبجوش را در درون محتویات تفت داده شده بریزید، در قابلمه را نیز حتما بگذارید و سپس اجازه دهید تا موادتان با آب پخته بشوند.

مرحله هفتم

در این فاصله زمان را از دست ندهید، بوته های سیب را در درون یک کاسه بریزید و آن را هم از آب پر کنید و حالا دست به کار بشوید و شروع کنید و حبه های سیر را دانه به دانه پوست بگیرید. بعد از پوست گرفتن، سیر ها را بشویید و کنار بگذارید.

مرحله هشتم

در این مرحله شما می باست، وقتی آب برنج تان شروع کرد به جوشیدن و قل قل کردن، حبه های سیر را در داخل قابلمه برنج بریزید، و بگذارید تا آب برنج کم کم کشیده بشود. بعد از این که آب برنج کشیده و خشک شد،

مرحله نهم

حالا شما می توانید، تکه های سینه مرغ خودتان را که پخته شده بود، د داخل داخل قابلمۀ برنج قرار بدهید و با آن مخلوط کنید. و روی سر تا سر برنج، زعفران دم کرده را بریزید و با شعلۀ و حرارت ملایم بگذارید تا برنج تان دم بکشد.

مرحله دهم

حالا غذای شما با عطر و بوی شمال با آن عطر دلفریب سیر حاضر است تا نوش جان کنید. اگر سیر دوست دارید، حتما این غذای خوشمزه را بپزید و در کنار عزیزانتان میل کنید و شمال را به خانۀ تان بیاورید.