طرز تهیه خورش میگو غذایی مقوی و فوت و فن های لذیذ شدن آن

منبع: آرگا

88

1399/11/24

08:02


خورش میگو یکی از انواع خورش های بسیار خوشمزه و خوش رنگ است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است، در این مقاله طرز تهیه خورش میگو را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

خورش ها دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند و همانطور که می دانید اکثر افراد به میگو علاقه داشته و تمایل زیادی به تهیه انواع غذا ها با آن دارند که خورشت میگو یکی از انواع آن می باشد که بسیار پرطرفدار است، در ادامه مطلب طرز تهیه خورش میگو را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

دستور تهیه خورش میگو

میگو دارای مقادیر فراوانی فسفر و پروتئین است و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند زیرا، از خواص شگفت انگیزی برخوردار است که شاید بسیاری از افراد از خواص آن اطلاعی نداشته باشند و کمتر از آن استفاده می کنند و به دلیل اینکه میگو دارای کلسترول بالایی است از این رو، بهتر است بیشتر از هفته ای یک بار مورد استفاده قرار گرفته نشود.

در مطالب قبلی طرز تهیه انواع خورش ها از جمله : خورش چغندر، خورش قیمه با مرغ و خورش آلوچه را به شما عزیزان آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک خورشت بسیار خوشمزه هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • میگو پاک شده : دویست گرم
  • سیب زمینی متوسط: یک عدد
  • سیر : سه تا چهار حبه
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : دو قاشق سوپ خوری
  • ادویه خورشتی : یک قاشق مربا خوری
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

روش پخت خورش میگو

طرز تهیه خورش میگو با طعم عالی

در روش تهیه خورش میگو ابتدا مقداری روغن داخل تابه ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت داغ شود سپس پیاز ها را خرد کرده و داخل روغن تفت دهید.

حالا به پیاز ها سیر را نیز بیفزایید و به مدت یک تا دو دقیقه تفت دهید سپس میگو هایی که از قبل تمیز کرده اید را به آن افزوده و شروع به تفت دادن کنید تا آب آن ها کشیده شود و رنگ آن ها تغییر نماید.

در مرحله بعدی بر روی میگوی در حال تفت زردچوبه و فلفل بریزید و هم بزنید سپس سیب زمینی ها را پس از پوست کردن به شکل مکعبی خرد کرده و به میگو های تفت داده بیفزایید و خوب هم زده تا سیب زمینی ها کاملا سرخ شوند.

حالا بعد از زمان چند دقیقه به آن ها گوجه فرنگی افزوده سپس یک و نیم لیوان آب را همراه با ادویه خورشتی داخل تابه بریزید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه خورش میگو بگذارید تا خورشت بر روی حرارت کم پخته و جا افتاده شود سپس، نمک به خورش افزوده و بعد از یک تا دو جوش حرارت را خاموش کنید، نوش جان.

طرز تهیه خورش میگو با طعم فوق العاده

نکات تکمیلی

۱. خورش میگو را می توانید به عنوان ناهار، شام و همچنین در ماه مبارک رمضان به عنوان سحری نوش جان کنید.

۲. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا ده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود بیست دقیقه می باشد.

۳. مقدار مواد گفته شده برای دو نفر مناسب می باشد و در صورتی که تمایل به تهیه مقدار بیشتری دارید باید مواد آن را افزایش دهید.

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع خورشت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو