سفارش آیت‌الله مصباح یزدی به طلاب برای یادگیری زبان خارجی

منبع: برترین ها

77

1399/11/24

09:10


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت الله مصباح یزدی بر آشنایی طلاب علاوه بر فقه و اصول با علوم روز دنیا، مخاطب و زبان خارجی با هدف نقد آرای غربی تاکید می‌کرد.

مهر: مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی (ره) پنجشنبه شب با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی، مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، مجلس خبرگان رهبری، آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) و جمعی دیگر از نهاد‌های حوزوی برگزار شد، آیت الله حسینی بوشهری به سخنرانی پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان جایگاه رفیع انسان در عالم خلقت، استعداد را جزئی از وجود هر انسانی دانست و گفت: انسان باید سعی در شکوفا نمودن آن استعداد‌ها داشته باشد تا مقام خلیفة اللهی را بر روی زمین تحقق بخشد و در این راستا عقل، اختیار و اراده از عناصر اصلی نجات انسان‌ها از ضرر و خسران در این عالم و در قیامت هستند.

وی با اشاره به جایگاه پیامبران و اولیا گفت: انبیا و اولیای الهی به همراه عقل در انتخاب مسیر درست، مایه سعادت و نجات انسان هستند و بعد از آن جایگاه رفیع علمای دین که همواره در روایات از آنان به عنوان گرامی‌ترین انسان‌ها بعد از انبیا یاد شده بسیار اثر گذار است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به جایگاه رفیع علمی و عملی آیت الله مصباح اشاره کرد و افزود: آیت الله مصباح فقیهی عالم و عامل بود و همواره در مسیر حق پای فشاری و استقامت می‌کرد و چه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در عرصه‌های مختلف مبارزه با دشمن و طاغوت حضور فعال داشت.

وی ضمن تاکید بر ضرورت‌های امروز جامعه گفت: آیت الله مصباح یزدی در رابطه با حوزه علمیه دغدغه‌مند بود و اعتقاد داشت که امروز طلاب و فضلا و اساتید باید به علومی مسلط باشند که با زبان روز و مخاطب روز سخن بگویند، از این رو تأکید می‌کرد طلاب باید علاوه بر فقه و اصول، فلسفه، تفسیر و حکمت و اخلاق، با علوم روز دنیا و زبان خارجی هم آشنایی داشته باشند تا به خوبی بتوانند آرای غربی را نقد کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم ادامه دادن راه این عالم بزرگ گفت: امیدواریم که راه این شخصیت بزرگ ادامه یابد و آثار چاپ نشده این عالم متفکر هرچه زودتر به مرحله چاپ برسد.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی (ره) شخصیتی ماندگار در تاریخ ما است، افزود: ایشان شخصیتی بسیار ساده زیست، زاهد، اخلاق مدار، عاطفی، متواضع، خستگی ناپذیر و علاقه‌مند به ایجاد ارتباط با نسل جوان به ویژه دانشجویان بود و همواره از ولایت و راه و مکتب امامین انقلاب عالمانه دفاع کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو