بایدن و پایان سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

منبع: سیمرغ

71

1399/11/24

13:54


بایدن و پایان سیاست‌های مهاجرتی ترامپ

وزارت امنیت داخلی آمریکا در دولت بایدن برخلاف سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ به دنبال بازگشایی مرزهای جنوبی به سوی مهاجران است.

بایدن سیاست‌های مهاجرتی ترامپ را تغییر می‌دهد


طبق اسنادی که نشریه هیل منتشر کرده است، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن به مهاجران منتظر در مرز مکزیک اجازه داده می‌شود برای درخواست پناهندگی وارد ایالات متحده شوند و این اولین قدم برای پایان دادن به سیاست‌های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا است.

پیش از این براساس سیاست‌های مهاجرتی ترامپ که به طور رسمی با عنوان پروتکل‌های حمایت از مهاجران (MPP) شناخته می شود، مهاجران را که قصد عبور از مرزهای جنوبی داشتند مجبور به درخواست پناهندگی در مکزیک بدون در نظر گرفتن کشور مبدا خود می‌کرد.

طبق اسناد بدست آمده، وزارت امنیت داخلی آمریکا به برخی از مهاجران که در پشت مرزهای این کشور منتظر ورود به ایالات متحده هستند در سه مسیر مختلف اجازه ورود به آمریکا می‌دهد.

براساس طرح اولیه دولت بایدن، مهاجران ابتدا در یک منطقه در مکزیک برای انجام غربالگری کرونا و احتیاط‌های بهداشتی نگهداری می‌شوند و پس از جواب منفی آزمایش بیماری کووید ۱۹ می‌توانند وارد ایالات متحده شوند.

به گزارش نشریه هیل، انتظار می‌رود سیاست جدید بایدن در قبال مهاجران طی هفته‌های آینده رسماً اجرا شود.

بیشترین مهاجرانی که راه ایالات متحده را در پیش می‌گیرند از کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس هستند که از مرز مکزیک وارد ایالات غربی آمریکا می‌شوند.

بایدن رییس جمهوری آمریکا مدعی شده که به دنبال رویکردی بشردوستانه برای مقابله با بحران مهاجرت است.

ترامپ از سال ۲۰۱۷ سیاست های مهاجرتی سخت گیرانه‌ای را به اجرا گذاشت که همین امر موجب نزول جایگاه وی در میان مهاجران حاضر در آمریکا شد.

وی از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری خود با اتخاذ سیاست ضد مهاجرتی اقدامات گسترده‌ای از جمله ساخت دیوار مرزی در مرز با مکزیک، لغو گرین کارت و برنامه لاتاری را برای کاهش ورود مهاجران به آمریکا انجام داد.




گردآوری: گروه خبرسیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو