آدم‌حسابی‌ها؛ دکتر شروین پیشه‌ور؛ مقیم آمریکا

آدم‌حسابی‌ها؛ دکتر شروین پیشه‌ور؛ مقیم آمریکا


منبع: برترین ها

67

1399/11/24

15:32


«شروین پیشه ور» به عنوان یکی از مدیران بنیاد شرپا (Sherpa)، جزو افراد تاثیر‌گذار در زمینه تکنولوژی به حساب می‌آید.

برترین‌ها: «شروین پیشه ور»، در سال ۱۹۷۴ در تهران متولد شد. نام پدرش ابراهیم پیشه ور، تهیه‌کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی بود. خانواده‌ی «پیشه ور» در سال ۱۳۵۷ شمسی ایران را به مقصد ایالات متحده‌ی آمریکا ترک کردند. شغل اول پدر شروین، رانندگی تاکسی در مریلند بود. «ابراهیم پیشه ور» در کنار شغل رانندگی تاکسی، تحصیلاتش را ادامه داد و موفق شد دکترای خود را در رشته‌ی ارتباطات از دانشگاه هاروارد دریافت کند.
 

شروین پیشه ور

 
«شروین پیشه ور» به اصرار خانواده در دبیرستان مونت گومیری بلیر برای پزشکی به تحصیل پرداخت. با مدرک زیست شناسی سلولی از دانشگاه برکلی فارغ‌التحصیل شد. پس از مدتی در JAMA مقاله‌ای را در رابطه با حقوق بشر و نقش پزشکان نوشت. این مقاله بعد‌ها در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسید و به‌عنوان پایه و اساس پروتکل استانبول، قراردادی بین‌المللی به‌منظور مستندسازی و جلوگیری از رفتار‌های خشونت‌آمیز همچون شکنجه، مورد استفاده قرار گرفت.
 

شروین پیشه ور

 
علاقه‌ی «شروین پیشه ور» برای ساخت دنیایی بهتر او را به سمت فناوری سوق داد. او فکر کرد اگر در دنیای فناوری فعالیت کند، نسبت به پزشکی، می‌تواند به انسان‌های بیشتری خدمت کند؛ بنابراین در ۲۳ سالگی اولین استارتاپش را راه‌اندازی کرد.
 
استارتاپ وب او‌اس، پایه و اساس سیستم‌عاملی مبتنی بر وب را توسعه می‌داد. این سیستم‌عامل محیطی شبیه به ویندوز داشت و در تمامی مرورگر‌ها به‌خوبی اجرا می‌شد. 
 

شروین پیشه ور

 
در سال ۲۰۰۱، شرکت سرمایه‌گذاری Seges Capital توسط این کارآفرین ایرانی-آمریکایی تأسیس شد. این شرکت به‌عنوان یکی از شعب شرکت فناوری دانشگاه وندربیلت شناخته شد. علاوه بر جذب سرمایه برای شرکت جدید،«شروین پیشه ور» در جذب سرمایه‌ی ۱۷ شرکت نوپای دیگر نیز همکاری داشت، اما این تنها شرکت تأسیسی او در این سال نبود ایشان در همان مقطع زمانی شرکت Lonside interactive را نیز تأسیس کرد.
 
در سال ۲۰۰۵ توانست سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲ میلون دلار برای شرکت Webs جذب کند. او در ۲۰۰۸ از سمت خود استعفا داد و تمام تمرکزش را بر روی شرکت SGN گذاشت.SGN یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه بازی‌های اجتماعی و موبایل است؛ و تا سال ۲۰۱۲ در آنجا مشغول به کار شد.
 

شروین پیشه ور

 
پیشه ور از سال ۲۰۱۰ به عضویت هیئت مدیره‌ی این شرکت درآمد و در سال ۲۰۱۱، مایندجولت شرکت را به‌طور کامل خریداری کرد. از دیگر اتفاقات زندگی کاری «شروین پیشه ور» در این مدت می‌توان به عضویت در تیم مدیریتی موزیلا اشاره کرد.
 
«شروین پیشه ور» از سال ۲۰۱۳ تا پایان سال ۲۰۱۷ خود را وقف سه صندوق سرمایه‌گذاری Sherpa Capital کرد. او از شرکت منلو وینچرز جدا شد و به طور مستقل شرکت شرپا کاپیتال را تأسیس کرد. این شرکت در فعالیت‌های ریسک پذیر بی همتا بود. آن‌ها شتاب دهندگی به استارتاپ‌ها را در دستور کار داشتند و بسیار موفق نیز در این راستا عمل کردند. طوری که سرمایه اولیه این شرکت به طرز باور نکردنی افزایش یافت و تمام ریسکی را که «شروین پیشه ور» به جان خریده بود جبران کرد.
 

شروین پیشه ور

 
هایپر لوپ وان شرکت بعدی بود که «شروین پیشه ور» تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۴ ایلان ماسک، چالشی برای ساخت شرکت حمل و نقل هایپر لوپ مطرح کرد و «شروین پیشه ور» و بروگام بام به این چالش پاسخ دادند و شرکت هایپر لوپ وان را در همین راستا تأسیس کردند.
 
«شروین پیشه ور» مفتخر به دریافت مدال افتخار Ellis Island در سال ۲۰۱۶ شد. در سال ۲۰۱۵، باراک اوباما او را به عضویت هیئت مدیره‌ی بورس کمک‌هزینه‌ی راه‌اندازی کسب و کار ویلیام فول‌برایت منصوب کرد. در سال ۲۰۱۲ جایزه Out stanfing American by که هر ساله از طرف دولت آمریکا به کسانی که دستاورد ویژه داشته باشند اهدا می‌شود به «شروین پیشه ور» داده شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو