تاثیر یک داروی دیابت در درمان چاقی مفرط

منبع: برترین ها

89

1399/11/24

16:53


نتیجه یک آزمایش جدید نشان می‌دهد یکی از دارو‌های مورد استفاده برای بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند به کاهش وزن در افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، کمک کند.

ایسنا: نتیجه یک آزمایش جدید نشان می‌دهد یکی از دارو‌های مورد استفاده برای بیماران مبتلا به دیابت می‌تواند به کاهش وزن در افرادی که از چاقی مفرط رنج می‌برند، کمک کند.

نشریه پزشکی نیوانگلند نتیجه این مطالعه بین المللی را منتشر کرده است که از تاثیر مصرف داروی «سماگلوتید» در کمک به کاهش وزن حکایت دارد.

به گفته متخصصان، این دارو که برای بیماران مبتلا به دیابت تجویز می شود احساس گرسنگی را کاهش می دهد. به این ترتیب افرادی که از چاقی مفرط رنجی می برند بدون نیاز به عمل جراحی می توانند بیش از ۲۰ درصد از وزن خود را از دست بدهند.

پژوهشگران از کشف تاثیر «سماگلوتید» بر کمک به کاهش وزن به عنوان پیشرفتی مهم یاد کرده اند. آزمایشات در مورد تاثیر این دارو بر کاهش وزن روی نزدیک به ۲۰۰۰ فرد بزرگسال در ۱۶ کشور جهان انجام شد.

در بخشی از گزارش منتشرشده در نشریه نیوانگلند آمده است که سه چهارم افراد با تزریق روزانه ۲.۴ میلی گرم از داروی «سماگلوتید» بیش از ۱۰ درصد وزن خود را از دست دادند. میزان کاهش وزن در بیش از یک سوم افراد نیز بیشتر از ۲۰ درصد بود.

تاثیر هیچ دارویی بر کاهش وزن تاکنون به این میزان نبوده است. به گفته متخصصان با تزریق داروی «سماگلوتید» میزان چربی و قند خون افرادی که از چاقی مفرط رنجی می برند کاهش می یابد. با این حال آنها هشدار می دهند که تزریق داروی «سماگلوتید» به طور بالقوه می تواند اثرات جانبی به همراه داشته باشد. هر چند این اثرات جانبی در اغلب افراد تنها حالت تهوع و اسهال در روزهای اولیه تزریق دارو است.

به گزارش یورونیوز، درخواست صدور مجوز برای استفاده از این دارو برای کمک به درمان چاقی مفرط به اداره دارویی اروپا و نهادهای مشابه در آمریکا و بریتانیا ارائه شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو