رضایت اولیاءِ ‌دم و رهایی ۴قاتل از چوبه دار

منبع: برترین ها

121

1399/11/24

21:49


رئیس کل دادگستری فارس گفت: پس از بررسی چهار پرونده قتل، خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این 4 جوان نادم زندگی دوباره اهداء کردند.

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری فارس گفت: پس از بررسی چهار پرونده قتل، خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلین، به این 4 جوان نادم زندگی دوباره اهداء کردند.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با رضایت اولیای دم، ۵۳ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است، گفت: در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص و تشکیل هسته های جهادی در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

رضایت اولیاءِ ‌دم و رهایی ۴قاتل از چوبه دار

وی از تلاش رئیس دادگستری فسا، قاضی و اعضا شعبه ششم شورای حل اختلاف فسا نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از گذشت اولیای دم ، زحمات اعضای شورای حل اختلاف، بزرگان و ریش سفیدان در ایجاد صلح و سازش بین این چهار خانواده، بر نقش سازنده و تأثیرگذار شورای حل اختلاف در حل و فصل خصومت و دعاوی تأکید کرد و افزود: استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و ورود این نهاد صلحی به مسائلی همچون اختلافات طایفه‌ای و قبیله‌ای، اختلافات خانوادگی و پرونده‌های قتل بسیار راهگشا بوده و آثار و برکات زیادی برای دستگاه قضایی و جامعه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو