بر این اساس مسابقات هفته پانزدهم لیگ بیستم فوتبال امروز و فردا برگزار می‌شود و با همین شتاب کم‌سابقه به پایان نیم‌فصل اول می‌رسیم. البته بعد از انجام بازی‌های این دو روز، از کل نیم‌فصل تنها یک دیدار بین گل‌گهر‌سیرجان و پرسپولیس باقی خواهد ماند که این دیدار معوقه هم جمعه اول اسفند برگزار می‌شود.

  تب‌وتاب در اصفهان

هفته پانزدهم لیگ برتر باشکوه‌ترین پایان‌بندی ممکن را در دل دارد. به این ترتیب از ساعت ۱۷:۱۰ امروز در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان تیم سپاهان میزبان استقلال خواهد بود. این نبرد بین دو تیمی است که در حال‌حاضر با ۲۶ و ۲۵ امتیاز روی پله‌های اول و دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. آبی‌پوشان پایتخت یک امتیاز بیشتر دارند و امیدوارند با پیروزی در اصفهان گام‌بلندی به سمت قهرمانی نیم‌فصل بردارند. حضور مهاجمان نامدار و خارجی هر دو تیم یعنی شیخ دیاباته و استنلی کی‌روش در بازی امروز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سپاهان محرم در طول فصل به تدریج کیفیتش را بهبود بخشیده است. در این تیم امید نورافکن در بازگشتش به دفاع چپ در این منطقه جا افتاده و شرایط خوبی دارد، سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی‌فر هم فرم خوبی پیدا کرده‌اند،  سجاد شهباززاده هم که عالی‌ترین فصل زندگی‌اش را می‌گذراند. از پدیده جوان سپاهان یعنی یاسین سلمانی هم نباید غافل شویم. استقلال اما بعد از توقف برابر نفت مسجدسلیمان یک پیروزی خانگی روحیه‌بخش مقابل نساجی به‌دست آورد. در این تیم گویا اختلافات بین وریا غفوری و محمود فکری رفع شده و مدیریت هم قول داده به گلایه‌های بازیکنان توجه کند. نتیجه بازی با سپاهان برای محمود فکری بسیار مهم است و اگر آبی‌پوشان برنده این دیدار باشند، بسیاری از فشارها از دوش سرمربی استقلال برداشته خواهد شد. بخشی از امید میهمان به ضعف ساختار دفاعی میزبان است؛ جایی‌که سپاهان در ۱۴ بازی ۱۸ گل دریافت کرده و تنها در ۴مسابقه موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش شده است.

  سایر مسابقات

غیر از دوئل جذاب اصفهان، امروز چهار دیدار دیگر هم برگزار می‌شود. بر این اساس از ساعت ۱۵ نفت مسجدسلیمان میزبان آلومینیوم‌اراک خواهد بود و ماشین‌سازی هم از نفت آبادان پذیرایی می‌کند. نفت با ۲۳ امتیاز روی پله چهارم است و روی کاغذ شانس بسیار اندکی برای قهرمانی نیم‌فصل دارد. همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ نساجی مازندران میزبان گل‌گهر سیرجان است و از ساعت ۱۶ هم فولاد به مصاف شهرخودرو خواهد رفت. سه بازی دیگر این هفته از جمله تقابل پرسپولیس و پیکان فردا برگزار خواهد شد.