شهوت چیست؟ علت و چرایی شهوت

منبع: ناز وب

243

1399/11/25

07:36


شهوت چیست؟ علت و چرایی شهوت

یکی از موضوعاتی که ذهن را درگیر میکند مسئله شهوت است که شهوت اصلا چیست و علتش چیه و همینطور سوالات دیگری که ممن است در ذهنمان بدون جواب مانده باشد. اکنون در این بخش از نازوب به علت و چرایی شهوت The cause and why of lust و اینکه شهوت چیست میپردازیم با ما همراه باشید تا با این کلمه آتیشی بیشتر آشنا شوید.

 

شهوت چیست؟ علت و چرایی شهوت

شهوت چیست؟

 

شهوت چیست؟ علت و چرایی شهوت

 

فردی که اعتیاد جنسی دارد یعنی به روابط جنسی معتاد است، مشکل آن فقط رابطه ی جنسی نیست همان طوری که مشکل شخص پرخور فقط غذا نیست. غذا خوردن و رابطه ی جنسی اعمالی طبیعی هستند، مشکل واقعی که در این دو نوع اعتیاد به چشم می خورد، چیزی است که ما آن را شهوت می نامیم. شهوت یک نگرش اجباری است که یک غریزه ی طبیعی را به یک خواسته ی غیرطبیعی تبدیل می کند.

حقیقت این است که سلطه ی شهوت در مورد موضوع اعتیاد جنسی، تنها محدود به جسم و رفتارهای فیزیکی نیست و مسیر حرکت افکار ما را نیز دربرمی گیرد و در این حین است که به عامل کنترل کننده ی رفتارهای جنسی بیمارگونه ی ما تبدیل می شود.

به این دلیل ممکن است افراد در بیش از یک زمینه شهوت را نشان دهند. اغلب، آن دسته از افراد که اعتیاد به مواد یا اشکال دیگر را کشف می کنند، درمی یابند که به نگرش ها و احساسان منفی نیز اعتیاد دارند.

 

تجربه ی فردی در مورد شهوت

فردی از تجربه ی خود تعریف می کرد؛ ((من به یاد می آورم زمانی که شهوت خاموش شد، الکل داروی آرام بخش شد و رنجش مانند یک آتشفشان مسدود شده بالا آمد. خاطرم هست که فکر می کردم کنترل شهوت، مانند کنترل یک ژله است؛ فشار در یک قسمت باعث متورم شدن در قسمت دیگر می شود، این در واقع مانند تلاشی است که برای جلوگیری از تونل زدن یک موش صحرایی در قسمتی از زمین انجام می دهیم ولی او این کار را از نقطه ای دیگر آغازمی کند.))

برای یک معتاد جنسی Sex addict، شهوت سم است. به این علت است که در درمان و بهبودی اعتیاد جنسی، مشکل اصلی روحانی است نه صرفاً جسمی. به این خاطر است که تغییر نگرش و طرز فکر بسیار مهم است.

تعاریف متعددی از شهوت

ارائه یک تعریف مشخص از شهوت، بسیار مشکل است اما شهوت این گونه عمل می کند؛
شهوت یک ارباب است که خواهان کنترل روابط جنسی می باشد در هر زمان و به آن شکلی که خودش می خواهد.

شهوت با ایجاد اختلال روحی و روانی سعی در تحریف رابطه ی جنسی دارد مانند رادیویی که با ایجاد اختلالی ناهنجار، یک موزیک عاشقانه را خراب کند.

شهوت، رابطه جنسی و جسمانی نیست. به نظر می رسد که شهوت مانند یک پرده ی سینمای خیال انگیزباعث جدایی فرد از واقعیت خودش در هنگام برقراری رابطه جنسی با خود یا شریک عاطفی می شود. شهوت باعث می شود که فرد با همه ی افراد با هر نسبتی که دارند، خواه شریک عاطفی باشد یا یک فرد غریبه، یکسان برخورد کند.

 

ویژگی های شهوت

شهوت، فرد را برده ی خود می کند و آزادی را ازبین می برد.

شهوت همیشه بیشتر می خواهد و طمع کار است.

شهوت حسود است و می خواهد تمامیت فرد را در بربگیرد و مالک شود.

شهوت فرد را به خود مشغول می کند.

شهوت، رابطه ی جنسی بدون شهوت را غیرممکن می کند.

شهوت، توانایی عشق ورزیدن را از بین می برد.

شهوت عشق و توانایی دریافت عشق را می کشد و ازبین می برد

 

دلایل شهوت زیاد

درباره‌ی دلایل فیزیکی این اختلال چیزهای زیادی در دسترس نیست. میل جنسی خیلی زیاد ممکن است به دلیل وجود یک فاکتور فیزیکی مانند عدم تعادل هورمونی یا آنومالی‌هایی در مغز رخ دهد. اگر چه این دلایل فیزیکی ممکن است در برخی افراد وجود داشته باشد، اما فاکتورهایی احساسی نیز وجود دارند که می‌توانند به همان اندازه مؤثر باشند.

وجود مشکل با دیگر اختلالات وسواسی نیز ممکن است دلیلی برای ایجاد میل جنسی بالا باشد. بیماران دارای اختلال جنون (اختلال خلقی) نیز ممکن است شهوت بیش از حد داشته باشند. داروهای خاصی، مانند داروهایی که برای مقابله با پاهای بی قرار و بیماری پارکینسون استفاده می‌شوند، ممکن است میل جنسی بالا را ایجاد کنند. الکل و برخی از مواد مخدر مانند کوکائین و آمفتامین نیز ممکن است اثر مشابهی داشته باشند.

نکته‌ی مهم این است که در زمان پیدا کردن درمان مناسب، دلیل ایجاد کننده باید مد نظر قرار بگیرد. قبل از اینکه دلیل اصلی و دقیق پیدا شود، علائم بسیاری هستند که ممکن است به عنوان شاخص این اختلال جنسی ظاهر شوند.

 

علائم و خطرها

بسیاری از افراد فعالیت جنسی را دوست دارند، اما وقتی فردی در زمان دور شدن از تعامل جنسی بسیار آشفته می‌شود، می‌توان او را دارای میل جنسی بالا دانست. تفکرات وسواسی که به مرکزیت رابطه‌ی جنسی می‌باشند در کنار اعتیاد به پورنوگرافی می‌توانند علائم وجود این مشکل باشند. افرادی که دارای شرکای جنسی متعدد هستند، بدون اینکه در ارتباطی عاطفی با هیچ کدام از آنها باشند، نیز ممکن است مشکل میل جنسی بالا داشته باشند.

اگر خودتان یا کسی که برای شما مهم است، هر کدام از علائم اختلال تمایل بیش از حد جنسی یا اعتیاد به روابط جنسی را دارید، اکنون وقت آن است که راهنمایی و کمک دریافت کنید. درمان‌های این مسئله موجود هستند و می‌توانند بسیار سودبخش باشند. مسیر بهبود چندان ساده نیست اما بازیافتن کنترل زندگی و پایان دادن به رفتارهای مخرب که می‌تواند به شما و دیگران آسیب بزند، ارزش این تلاش را دارد.

 

چگونه مردان (شوهر خود) را تحریک کنیم

 

شهوت چیست؟ علت و چرایی شهوت

 

رفتار خاص داشته باشید تا شوهرتان تحریک شود

ناز و عشوه های زنانه و رفتار خاص بسیار تحریک کننده است. منظورم مانور دادن روی اندامی هستش که شوهر بیش تر از اون خوشش می اید و سبب تحریک شوهر میشود. اگه شوهر شما از بالاتنه تان خوشش می اید می توانید با پوشیدن لباس‌های خاصی که شوهرتان دوست دارد ان چیزی باشید که شوهرتان می خواهد.

 

پوشیدن لباس‌های زیر جدید و هیجان انگیز و تحریک کننده

براي تحریک جنسی مردان میتوانید لباس‌های زیری انتخاب کنید که زیبا باشد و اندام های خصوصیتان را بیش تر ظاهر سازد تا باعث برانگیختن مرد شود. هیچگاه مردان از دیدن بدن عریان زنان آن قدر تحریک نمی شوند که با دیدن لباس زیر زیبا با رنگی جذاب که اندام های آنان را نمایان تر می سازد تحریک می گردند.

 

تحریک دهان به دهان

یکی از شیوه های تحریک جنسی که شروع فرآیند امیزش جنسی میباشد تحریک دهان به دهان یا بوسیدن است. بوسه باعث رابطه نزديک زوجین به یکدیگر و تماس چشمی مستقیم و اشتراک نفس ها ميشود و براي عشق بازی قابل اهمیت و ضروری است.

وقت گذراندن با یکدیگر

اما احتمالا این مسئله در ابتدای رابطه خيلي صدق نکند ولی مردان زيادي اعتراف نموده اند که وقت گذراندن با همسرشان، خوردن ناهار یا شام با یکدیگر، تماشای یک فیلم یا حتی مطالعه کردن در کنار هم می تواند آنها را براي داشتن رابطه جنسی تحریک کند.

بازي جنسی

بازي با اندام جنسی خودتان میتواند یک مرد را عمیقاً تحریک کند. اما براي اینکار باید تجربه کافی داشته باشید.

 

رنگ قرمز

در یک ازمایش دانشگاهی ديگر مشخص شده که مرد ها علاقه بسیار زيادي به رنگ قرمز دارند و آن را جذاب مي‌دانند. حتی طی این ازمایش مشخص شد که آقایان یک فرد واحد را زمانیکه لباس قرمز پوشیده جذاب تر از زمانیکه رنگ های ديگر بر تن دارد مي‌دانند.

 

نقش تنوع در روابط جنسی و تحریک همسر

یکی از دلایلی که سبب مي شود مردان حس تنوع طلبی بیشتری نسبت به زنان داشته باشند، این است که عموما براي مردان بیش تر از زنان، تغيير رفتار جنسی محسوس و خوشایند است. پس اگر می خواهید همسر خود را تحریک کنید، تنوع در روابط جنسی اهمیت زيادي دارد. هر زنی رفتارهای جنسی خاص خود را دارد. براي مردان یکی از بهترین مواقع در روابط جنسی لحظه ارضاء شدن، حرکات و حالات صورت همسرش و همينطور تن صدای اوست که این حالات در زنان متفاوت است.

 

تأثير حرف های عاشقانه و عشق بازی در تحریک همسر

تأثير احساسات و وضعیت روانی در اشخاص بسیار مهم تر از عوامل فیزیکی براي تحریک همسر است. هرگز نباید نقش حرف های عاشقانه پیش از آغاز روابط جنسی را در کیفیت روابط جنسی نادیده بگیرید. پس پیش از آغاز روابط سعی کنید، با حرف های عاشقانه ای که می زنید به همسرتان ارامش دهید. لمس و نوازش های با صبر و حوصله و معاشقه با همسرتان پیش از آغاز روابط میتواند تأثير بسیار زيادي در کیفیت روابط جنسی و تحریک همسرتان داشته باشد. سعی کنید حرف های عاشقانه را چاشنی روابط جنسی خود کنید.

 

اندام جنسی و حرف زدن

ارضای مرد با تحریک اندام جنسی وی آغاز ميشود ، تحریک کردن مرد آغاز روابط جنسی لذتبخش است. شما خانمی هستید که دوست دارید جذاب باشید و تمامی مرد ها هم به دنبال همین مقوله هستند. پس بهتر است در خصوص چیزهایی که مردتان را تحریک ميکند صحبت کنید . با این کار میتوانید بفهمید چه مواردی سبب ميشود امیزش جنسی خوبی داشته باشید.

 

نقاط تحریک مردان

نقطه F

چطور آنرا پیدا کنیم: فرنولوم نقطه ای است که درست در سطح تحتانی سر آلت تناسلی قرار دارد و ميزان عصب های انتهای آن بعضی وقت ها با کلیتوریس در زنان قیاس می شود.

چگونه همسرتان را تحریک کنید: هنگامی که با شوهر خود ارتباط جنسی دهانی دارید، زبان خویش را به آن نقطه بکشید. در حالیکه آلت را در دست گرفته اید و انگشتان خویش را به دور آن حرکت می دهید، با انگشت شست به این ناحیه ضربه بزنید. برای این که تحریک به آرامی اتفاق بیفتد، دست را بین نقطه حساس F و پایه کم تر حساس آلت تناسلی عقب و جلو کنید.

 

پشت زانو

بدن ما نقاط بسیار زیاد و بالقوه ای برای لذت بردن در نواحی گوناگون دارد که ما به بسياري از آن ها بی توجهیم. پشت زانو بعنوان یکی از نقاط تحریک پذیر مردان من جمله نقاطی است که عموما به آن بی توجهی می شود؛ در واقع دلیل تحریک پذیر بودن این قسمت از بدن، پوست بسیار حساس و نرم آن است.

مطالعات نشان می دهد، ناحیه های کم موی بدن و در برخی از موارد قسمت هایی که اصلاً مو ندارند چه قدر حساس هستند و کشش جنسی را برای یک ارگاسم انفجاری ایجاد می کنند. دفعه بعدی که با شریک زندگی تان وارد ارتباط جنسی شدید به آرامی پشت زانوی وی را لمس کنید و حرکات دایره ای با دستتان در این ناحیه ایجاد نمایید.

لب و دهان

لب ها هم برای مردان و هم زنان از قسمتهای حساس بدن است، لبها را در ابتدای هم آغوشی ببوسید. خيلي ها معتقدند این زنان هستند که بیشتر با بوسیدن تحریک میشوند ولی مردان بوسیدن در شروع ارتباط را عاملی بسیار تحریک کننده می دانند.

پشت

برای تحریک همسر خویش میتوانید حرکات ساده ای مثل قلقلک آرام، ماساژ شانه ها، لغزاندن دستتان روی پوست نوشتن عبارات عاشقانه مثل دوستت دارم بر روی پشت و نوازش بازو و صورت پیش از رفتن به رخت خواب انجام دهید. چنين نوازش هایی باعث تحریک همسرتان و ثابت شدن عشق شما به وی می شود.

 

بیضه ها مهم هستند

بیضه ها در ایجاد میل جنسی مردان بيش ترین قابلیت را دارند. چرا‌که این منطقه بيش ترین ميزان حساسیت را دارد. علت حساسیت بالای بیضه ها وجود سلول های عصبی بسیار است که آنرا به منطقه ای فوق حساس تبدیل نموده است. البته هنوز از نظر علمی معلوم نشده است که چه نوع لمس و تحریکی در ناحیه بیضه ها میتواند به بيش ترین ميزان لذت و تحریک در آنها بیانجامد.

 

گردن

لمس کردن گردن در مردان به همان مقداری که در زنان منجر به تحریک و حس لذت می شود در مردان اثر گذار نیست. ولی با این حال در بدن مردان هم گردن، بعنوان یکی از منطقه های حساس بدن مطرح می شود. این ناحیه نسبت به نوازش های جنسی ارام و ایجاد لرزش های خفیف بسیار حساس است. در نتیجه لمس این و نوازش ارام این ناحیه منجر به امادگی و برانگیختن بیشتر در همسرتان خواهد شد.

کف پا

چطور آنرا پیدا کنیم: مارک میشلز راهنمای مسایل جنسی می گوید:مردان نسبت به زنان ميزان بیشتری از عصب ها را در پاهای خویش دارند. یک نقطه فشار در حدود یک سوم پائین تر از انگشت سوم، درست در برابر قوس در مرکز پا وجود دارد. فشار دادن این نقطه ممکن است جریان خون در بدن را افزایش دهد و مرد را برای رابطه جنسی آماده تر کند.

 

نوک سینه ها

برخی مردان بسیار نوک سینه حساسی دارند.اما بعضی خيلي طرف دار این قسمت نیستند. برای این که بفهمید مرد شما جزء کدام گروه است با بوسیدن و نوک زبان، نوک پستان مردان را لمس کنید. از وی سوال کنید که آیا علاقمند است تا ادامه دهید.

 

13 قسمت محرک از بدن زنان که تمایل دارند نوازش شود

سر

شاید یکی از ساده ترین و دل چسب ترین حرکات براي همسر شما این باشد که شما دستتان را لای موهای او ببرید و به تدریج با انها بازي کنید. توجه کنید که این حرکت در ۲ جا بسیار کاربرد دارد:

الف) در ابتدای شروع به تحریک. یعنی درست پس از این که حرفهای عاشقانه را به هم میزنید و جزء اولین حرکات فیزیکی

ب) بعد از پایان همبستر شدن و درست پس از لحظه ای که همسرتان و یا خودتان به ارگاسم میرسید. به یاد داشته باشید که اگر در اکنون به همسرتان توجه نکنید، همسرتان فکر خواهد کرد که شما تنها براي هوسرانی به او علاقه مندید. بنابراین همیشه بعد از پایان هم بسترشدن ، چند برابر به همسرتون محبّت کنید. یکی از بهترین راه ها در این وقت ها هم صحبت شدن، ابراز مکرر عبارت:دوستت دارم، در آغوش گرفتن همسر، و نوازش موهای او خواهد بود.

 

گردن

بوسیدن آرام اطراف و پشت گوش و لاله گوش و همنیطور پشت گردن هم براي آقایان هم براي خانم‌ها بسیار لذتبخش هست بخاطر حساسیت و ضربان نبض در این ناحیه زنان بوسیدن این قسمت خيلي لذت می برند.

ولی نکته مهم اینجاست که خيلي از زن ها از بزاق دهان خوششان نمی آید و خيلي ها برای این که همسر خویش را ناراحت نکنند این مسأله را نمی گویند و از بوسه هایی که بزاق دهان را روی قسمتهای گوناگون بدن زیاد ميکند متنفرند و هیچ لذتی نمی برند.

مطمئن شوید که همسر شما جزء کدام گروه از زنهاست. آن ها که از خیس شدن بدنشان از بزاق دهان بدشان مي‌ايد و یا آن گروه دیگری که با این مسأله مشکلی ندارند.

 

لبها

لبها را میتوان از جمله ی حساس ترین نقطه بدن زن دانست و بوسیدن براي زنها احتمالا خيلي مهم تر از مردها باشد. خيلي از مردها تأثير بوسیدن و لبها را در زنان نادیده می گرند ولی باید بدانند که لبها جز مهم ترين قسمتهای تحریک حس جنسی زنها است. بوسیدن با عشق و آرام زنان را خيلي بیش از هر چیزی تحت‌تأثیر قرار ميدهد .

 

رانها

چه وی برهنه باشد یا لباسی براي رابطه جنسى پوشیده باشد، پاهایش را از هم باز کنید و چند دقیقه با دست به نوازش درون و بیرون رانهایش بپردازید.

 

نوک سینه ها

یکی از نقاط برای ارضای صحیح زن سینه ها می باشد. تقریباً تمام زنها موافق هستند که نوک سینه را میتوان از جمله حساس ترین نقطه بدن زن و از تحریک کننده ترین قسمتها دانست. ولی به شرطی که همسرشان بداند چه طور با آن ها زنش را تحریک کند. خيلي از آقایان بر اساس تجربه به مرور زمان امکان دارد یادبگیرند که چه طور نوک سینه همسرشان را تحریک کنند ولی خيلي ها هم اصلاً نمی دانند چه طور این کار را بکنند.

 

دستها

دستش را بگیرید، طورى که کف دستها به طرف بالا باشد، و با هر دو شست به مهربانی کف دستش را نوازش کنید ضمن این که بقیه انگشتانتان هم زمان سمت ديگر دستش را نوازش می کند. آرام آرام به طرف پایین پیشروى کنید تا کل دستش را نوازش کنید.

 

مچها

دستش را طورى بگیرید که کف دست به طرف بالا باشد، در حالی که از وقایع روزانه اش میپرسید سر انگشتانتان را به سمت مچ و ساعدش حرکت دهید. بعد از چند دقیقه نوازش کردن، با لبها، دندان و زبانتان قسمت داخلى مچش را بلیسید و به نرمى گاز بگیرید.
وقتى که مچش را میبوسید، با دستتان دست او را مقابل صورتتان بگیرید.

 

گوشها

به سراغ گوشش بروید و جمله اى مانند ”امشب شب توست، “ زمزمه کنید و بعد نرمه گوشش را داخل دهانتان بگیرید و حسابى خیسش کنید. بعد سراغ قسمت بالائى گوشش Upper ear رفته و آرام با دندان گازش بگیرید.
 پیش از انجام هر کارى، با انگشتانتان به آرامى موهایش را از روى گوشش کنار بزنید؛ بعد روى گردنش بسمت بالا نفس بکشید تا به محل مذکور برسید.

 

شکم و ناف

زنها از نوازش و غلغلک این دو قسمت خيلي لذت میبرند. با نوک انگشتتان روی شکم و پیرامون ناف دایره بکشید. دستتون رو بالای شکم و زیر دنده ها گذاشته و اهسته به طرف لگن بیارید. هیچوقت از بوسیدن شکم غافل نشوید. بوسیدن، مکيدن و لیسیدن ناف خانوما خيلي لذت بخش است.

 

زانوها

چه در حال عشق بازی باشید یا تنها شروع به نوازش کرده باشید، گذاشتن زانوهایش روى شانه هایتان و مالش آن ها راه خوبى براى تحریک احساسات اوست. هر کدام از زانوها را با دستانتان نوازش کرده و بعد آن ها را از سمتى به طرف ديگر ببوسید.
موقع بوسیدن زانوها با دست ساق پایش را بالا و پایین ببرید. و مجددا، هرگز از دندانهایتان استفاده نکنید.

 

پاها

چه به عنوان بخشى از عادت های عشق بازی یا آرامش بخشیدن به او بعد از یک روز سخت، مالش پاهاى یک زن به طرز باور نکردنى شما را به اهدافتان خواهد رساند. کمى روغن ماساژ یا کرم بدن روى دستتان گذاشته و به هم بمالید تا گرم شود و با مالش وسط کف پاهایش آغاز کنید. به آرامى به طرف پنجه ها و بعد به طرف پاشنه بروید.
– مدت زمانى را به مالش اطراف پاهایش اختصاص دهید و مراقب باشید قلقلکش ندهید.

پشت

بیش تر زنها کشته ماساژ پشت هستند. انگشت خویش را روی مهره ها فوق و پائین ببرید و کمر او را بمالید.

باسن

تحریک این منطقه بسیار تحریک انگیز بوده می توانید آن را نوازش کنید. در هنگام شروع تحریک به تدریج و آهسته آهسته وهمزمان با تحریک شما، جریان خون در این منطقه و در منطقه ی لگن Pelvic area افزایش مییابد. توجه داشته باشید که دست زدن به باسن هم باید به نرمي صورت بگیرد.

 

گیاهانی که شهوت را زیاد می کند

شاخه های هفت گانه درخت شهوت

شهوت باطنی چیست

شهوت ران و هوس بازترین دختر دنیا انتخاب شد(عکس)

 

What is lust? The cause and why of lust

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو