تمایل به شوری و غذاهای نمکی چه دلیلی دارد؟

منبع: آرگا

76

1399/11/25

09:04


در این مطلب دلایل تمایل به شوری را برایتان بیان می کنیم و شما می توانید با استفاده از روشی بسیار ساده و کم هزینه این مشکل را کنترل کنید و سلامتی را برای بدن خود تضمین کنید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

برخی از افراد در یک برهه خاص از زندگی خود تمایل به شوری پیدا می کنند بنابراین سعی می کنند با افزایش میزان نمک این تمایلات را از بین ببرند. در ادامه برای شما دلیل این تمایلات را بیان می کنیم.

چرا برخی از افراد دوست دارند غذا های شور بخورند؟

تمایل به شوری

در واقع تمایل به برخی از مواد به شما نشان می دهد که بدن شما دچار چه نوع کمبودی است و شما باید از چه موادی استفاده کنید تا این تمایلات را از بین ببرید. بهتر است بدانید که تمایل به شوری در بسیاری از افرادی که دارای کمبود مواد معدنی می باشند هوس هایی عجیبی دارند و خودشان فکر می کنند که این نوع هوس ها زود گذر است ولی باید این مشکل را جدی بگیرند و راهی برای رفع آن پیدا کنند تا بتوانند از بیماری هایی که در آینده ایجاد می شوند جلوگیری کنند. در ادامه دلایل این تمایلات را برایتان بیان می کنیم.

استرس

بیش تر افراد در مواقع پر استرس سعی می کنند موادی که دوست دارند را بخورند و این مواد بیش تر شامل شوری، قند و چربی ها می باشد. بنابراین بهتر است در زمان استرس خود را کنترل کنید و از مصرف بیش از اندازه نمک بپرهیزید.

کسالت

یکی دیگر از دلایلی که شما تمایل به خوردن مواد شور پیدا می کنید احساس کسالت می باشد. در واقع حوصله نداشتن یک بحث روحی و روانی است بنابراین سعی کنید روحیه خود را بالا نگه دارید تا بعد از خوردن نمک زیاد دچار فشار خون بالا نشوید.

تعرق زیاد و تمایل به استفاده از نمک

عرق کردن

زمانی که شما بیش از اندازه در طی روز عرق می کنید تمایلتان به مصرف نمک بالا می رود زیرا سدیم بسیار زیادی از راه عرق از بدن شما خارج می شود. در این مواقع سعی کنید در مصرف نمک زیاده روی نکنید. در نظر داشته باشید که استفاده از نمک و تامین سدیم خون یکی از راه های حفظ انرژی در طول روز می باشد.

PMS

بیش تر دختران زمانی که دچار سندروم پیش از قاعدگی یا همان PMS می شوند با توجه به تغییرات روحی و روانی تمایلشان به استفاده از مواد شور بالا می رود و سعی می کنند که بیش تر غذا های شور مصرف کنند. در واقع این مشکل ناشی از مشکلات هورمونی و نوسان آن ها در این دوران می باشد.

بارداری

حذف نمک کاری بسیار اشتباه است زیرا نمک فوایدی هم برای بدن دارد. نمک در بارداری باید به میزان لازم استفاده شود و مادران باردار باید از استفاده بیش از حد آن خودداری کنند. در نظر داشته باشید که تمایل به شوری در برخی از مادران باردار بسیار زیاد می شود که این مورد هم ناشی از نوسانات هورمونی می باشد که در این دوران ایجاد می شود.

زوش های کنترل استفاده بیش از حد از نمک

روش کنترل

تمایل به شوری می تواند دردسرساز باشد و مشکلات بسیار زیادی برای شما ایجاد کند بنابراین باید بتوانید آن را کنترل کنید. روشی بسیار ساده برای این کار وجود دارد و شما می توانید با استفاده از لبنیات کم چرب و همچنین استفاده از ماهی ساردین این تمایل خود را کنترل کنید و آن را از بین ببرید. از طرف دیگر خوردن لبنیات و ماهی می تواند به سلامت استخوان های شما کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو