طرز تهیه رولت بادمجان خوشمزه و بسیار لذیذ

طرز تهیه رولت بادمجان خوشمزه و بسیار لذیذ


منبع: آرگا

168

1399/11/25

09:17


روش طبخ رولت بادمجان بسیار ساده و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید. برای طبخ رولت بادمجان به مواد اولیه همچون سیر ، گوجه فرنگی ،بادمجان، و سبزی جعفری نیاز داریم. در این آموزش با طرز تهیه رولت بادمجان آشنا خواهید شد.

با بادمجان می توانید غذاهای مختلف و متنوعی طبخ کنید. رولت بادمجان از جمله غذاهای خوشمزه و بخصوص برای کسانی که رژیم گیاه خواری دارند بسیار مناسب است اگر می خواهید با طرز تهیه رولت بادمجان آشنا شوید در ادامه ما را همراهی نمایید.

بادمجان سرشار از ویتامین های B،C،A و مواد معدنی مختلف چون آهن ، فسفر ، کلسیم و… می باشد. بادمجان دارای خاصیت ضد سرطان و ضد ویروسی دارد. گراتن بادمجان، کوکو بادمجان و رولت بادمجان را می توان از انواع غذاهای ساده و محبوب با بادمجان معرفی کرد. که ما در این مطلب روش ساده دستور پخت رولت بادمجان را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم

  • بادمجان : ۲ عدد کوچک
  • گوجه فرنگی : ۳ عدد کوچک
  • جعفری برای تزیین : به مقدار لازم
  • سیر: ۲ تا ۳ حبه
  • سس مایونز: دو قاشق غذا خوری
  • نمک : به میزان لازم
  • روغن :به مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم

مواد لازم برای رولت بادمجان

 طرز تهیه رولت بادمجان در منزل

در روش پخت رولت بادمجان، نیازی نیست پوست بادمجان و گوجه فرنگی گرفته شود .ابتدا بادمجان و گوجه فرنگی  را بشویید و به صورت ورقه های نازک برش دهید. سپس روغن را بر روی بادمجان ها بمالید و ورقه فویل را کف سینی فر بکشید. سپس بادمجان ها را با فاصله نزدیک داخل فر بچینید و به مدت ۱۵ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

دستور پخت رولت بادمجان خوشمزه

در یک ظرف کوچک سس مایونز، فلفل سیاه نمک و سیر خرد شده را با یکدیگر مخلوط نمایید و خوب میکس کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه رولت بادمجان بر روی هر یک از بادمجان ها مخلوط میکس شده را به همراه گوجه فرنگی ریز شده قرار دهید و رول نمایید.

طرز تهیه رولت بادمجان

 

رول های بادمجان را در سینی فر بچینید و مخلوط باقیمانده را روی آن ها قرار دهید. و روی سینی را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

مراحل تهیه رولت بادمجان

و در پایان سینی را به مدت ۳۵ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از آماده شدن این غذای لذیذ، رولت ها را با جعفری و… تزیین نمایید.

طرز تهیه رولت بادمجان لذیذ و ایده آل

آموزش تهیه رولت بادمجان با مرغ

رولت بادمجان و مرغ نیز یکی دیگر از انواع رولت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است فقط کافی است، طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در ادامه مطلب نحوه تهیه رولت بادمجان با مرغ را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • سینه مرغ : یک عدد
  • بادمجان : سه عدد
  • پنیر خامه ای : سه قاشق غذا خوری
  • پنیر چدار : صد گرم
  • پنیر گرویر : یک قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ : سه عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • ریحان تازه خرد شده : سه قاشق غذا خوری
  • پودر سوخاری: به مقدار لازم

دستور تهیه رولت بادمجان با مرغ

دستور تهیه :

در طرز تهیه رولت بادمجان ابتدا باید سینه مرغ را بپزید بنابراین، سینه مرغ را با کمی آب، نمک، فلفل و یک عدد پیاز اجازه دهید بر روی حرارت پخته شود.

حالا در این فاصله که سینه مرغ در حال پخته شدن می باشد بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن به ضخامت نیم سانت به شکل ورقه ای برش دهید سپس، مقدار کمی روغن در دو طرف بادمجان ها زده و داخل تابه ای در بسته یا فر اجازه دهید پخته شوند.

در مرحله بعدی پس از پخت سینه مرغ آن را به قطعات کوچک خرد کرده و بعد به آن ریحان، نمک، فلفل و پنیر ها را بیفزایید سپس با هم مخلوط کنید.

حالا بادمجان ها را بعد از اینکه پخته شدند اجازه دهید سرد شوند سپس داخل ظرفی چیده و مقداری از مخلوط مرغ و پنیر به دست آمده را روی بادمجان ها ریخته و آن را رول نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه رولت بادمجان و مرغ حالا تخم مرغ ها را داخل ظرف شکسته و با کمک چنگال آن را هم بزنید سپس داخل ظرف دیگری نیز پودر سوخاری بریزید.

حالا رول های بادمجان ها را ابتدا داخل تخم مرغ زده سپس در پودر سوخاری بغلتانید و مجددا این کار را انجام دهید ( یعنی دو بار در تخم مرغ و آرد سوخاری بغلتانید).

در مرحله پایانی مقداری روغن داخل تابه ریخته سپس بر روی حرارت قرار دهید و بعد از داغ شدن روغن، رولت ها را داخل آن سرخ نمایید و با کمک روغن دستمال گیر روغن اضافی آن ها را بگیرید، نوش جان.

آموزش تهیه رولت بادمجان با مرغ

نکات تکمیلی

۱. رولت بادمجان را می توانید به عنوان ناهار، شام، پیش غذا و همچنین در ماه مبارک رمضان در زمان افطار نوش جان کنید.

۲. مقداری مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است که بسته به تعداد نفرات می توانید مقدار مواد گفته شده را کم و زیاد کنید.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا بیست دقیقه و زمان پخت و انتظار آن حدود یک ساعت می باشد.

رولت بادمجان از انواع غذاهای خوشمزه و مناسب برای مهمانی های شما است این غذا را می توانید در روش های مختلف و با سبزیجات متنوع تهیه کنید. امیدواریم از تهیه رولت بادمجان نهایت لذت را برده باشید، در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با انواع غذا با بادمجان و همچنین انواع رولت می توانید بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو