معرفی انواع ماسک آلوئه ورا و معجزه های آن

معرفی انواع ماسک آلوئه ورا و معجزه های آن


منبع: آرگا

138

1399/11/25

12:19


گباه آلوئه ورا در نقاط گرم سیر رشد می کند. این گیاه در قاره آفریقا کشف شد، البته در نقاط دیگری از جهان مثل آمریکا، ونزوئلا، هندوستان، عربستان و در این سال های اخیر در مناطق شمال و غرب ایران نیز کشت می شود. البته در ایران گونه هایی از این گیاه فوق العاده با نام های شاخ بزی و صبر زرد وجود دارد که در نواحی جنوب و کویری رشد می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع ماسک آلوئه ورا برای پوست آشنا شوید.

آلوئه ورا یکی از گیاهان عالی و شگفت انگیزی است که محصولات زیادی از آن هم به صورت خوراکی و هم موضعی برای سلامت و زیبایی پوست و مو در بازار موجود است. می توان این گیاه را از مراکز معتبر تهیه و از ژل آن مستقیما برای کاهش و رفع مشکلات پوست و مو استفاده کرد. قصد داریم در این مطلب به فواید ماسک های آلوئه ورا برای رفع مشکلات پوستی بپردازیم.

گیاه آلوئه ورا

فواید بی شمار این گیاه ارزشمند را در زیر به صورت لیست وار شرح می دهیم.

  • به تاخیر انداختن پیری پوست و رفع چین و چروک های پوستی
  • درمان آکنه های پوست از جمله خواص آلوئه ورا برای پوست است
  • بهترین مرطوب کننده پوست، رفع خشکی و ترک های پوستی، افزایش انعطاف پذیری و نرمی پوست زیرا آلوئه ورا یک آبرسان قوی است.
  • رفع آسیب های حاصل از نور خورشید مثل آفتاب سوختگی
  • بهترین پاک کننده و براق کننده پوست به دلیل از بین بردن آلودگی ها و سلول های مرده پوست
  • رفع لکه های تیره، کک و مک و تیرگی پوست
  • درمان سوختگی ها و زخم های سطحی به دلیل اکسیژن رسانی سریع به سلول های پوست و تسریع در روند ترمیم بافت پوست
  • رفع اگزمای پوست دور چشم و پوست های حساس و نازک
  • پیشگیری از انواع بیماری های پوستی
  • درمان بیماری قارچی بین انگشتان
  • کاهش و تسکین بیماری پسوریازیس نیز از دیگر خواص آلوئه ورا محسوب می شود.

فواید آلوئه ورا برای پوست

معجزه انواع ماسک آلوئه ورا

در اینجا به معرفی ماسکهای آلوئه ورا می پردازیم. امیدواریم این ماسکها را تهیه کرده تا شاهد نتایج معجزه آسای آن ها بر روی پوست خود باشید. البته اگر به تنهایی ژل آلوئه ورا را به پوست بمالید ( به مدت ۱۵ دقیقه)، مشکلات پوستی رفع می شوند اما این ماسکها، روند بهبودی را تسریع می کنند. تمامی ماسکهای زیر را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و بعد بشویید.

ماسک مرطوب کننده بسیار قوی

این ماسک طبیعی آلوئه ورا، یک مرطوب کننده خانگی بسیار قوی برای پوست های خشک و حتی لب های ترک خرده می باشد. برای تهیه انواع ماسک ابتدا برگ ژل الوئه ورا را شسته و خشک کنید. ابتدا ۴ قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا را با ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. ( روغن را روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا ذوب شود.) سپس محتوای یک کپسول ویتامین E را خارج کنید و از آن به اندازه ۱/۲ قاشق چای خوری به مخلوط اضافه کنید. مواد را در مخلوط کن ریخته و برای چند دقیقه مخلوط کنید تا یکدست شوند. می توانید به این لوسیون چند قطره روغن نعناع هم اضافه کنید. این لوسیون را در ظرفی شیشه ای در یخچال نگهداری کنید. (فقط برای یک ماه قابل نگهداری می باشد.)

انواع ماسک آلوئه ورا ضد لک و کک و مک

ماسکی از ضد چروک آلوئه ورا

مواد اولیه این ماسک الوئه ورا بسیار قوی شامل خیار، ژل آلوئه ورا، گلاب و آبلیموی تازه می باشد. خیار ترکیبات مغذی و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. لذا از پیری و ایجاد چروک های پوستی جلوگیری می کند. همچنین تسکین دهنده پوست های آفتاب سوخته و دارای جوش می باشد. از طرف دیگر خیار دارای ماده معدنی سیلیس می باشد که بسیار کمیاب است. بدین جهت خاصیت جوان سازی سلول های پوستی را دارد. گفتنی است که خیار منبع آنتی اکسیدان هایی قوی مثل ویتامین C است که موجب روشن شدن، درخشان شدن و جوانی پوست می شوند.

آبلیموی تازه و گلاب نیز حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که پوست را سفت کرده و انواع لکه ها مخصوصا لکه های پیری را کاهش داده و حتی درمان می کنند. بوی آرام بخش گلاب نیز استرس، که خود یکی از عوامل موثر در شکل گیری مشکلات پوستی است، را هم برطرف می کند.

ماسک ضد پیری آلوئه ورا

برای تهیه این ماسک آلوئه ورا؛ نصف یک عدد خیار متوسط پوست گرفته شده را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف قاشق چای خوری آبلیموی تازه و نصف قاشق چای خوری گلاب در مخلوط کن ریخته تا ترکیب یکدستی شود. البته این ماسک برای پوست های خیلی حساس مناسب نیست.

ماسک رفع تیرگی، کک و مک و لکه های تیره پوست

این ماسک از ترکیب الوئه ورا و آبلیموی تازه درست می شود. علاوه بر رفع انواع لکه های پوستی، آکنه و جای آن را نیز درمان و پوست را هم درخشان می کند. برای تهیه این ماسک زیبایی عالی و مقرون به صرفه، ابتدا ژل دو عدد برگ الوئه ورا کوچک یا متوسط را با آب نصف یک عدد لیموترش بزرگ در مخلوط کن ریخته و به مدت ۱ دقیقه مخلوط کنید تا این ترکیب یکدست شود. می توانی به این ترکیب قبل از مخلوط کردن آن، ۲ قاشق چای خوری عسل اضافه کنید تا اثر بخشی این ماسک الوئه ورا بیشتر شود.

ماسک تقویت کننده برای پوست های خشک و حساس

این ماسک جهت تقویت پوست های خشک و حساسی که پوسته ریزی دارند، بسیار مناسب است. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۳ قاشق غذاخوری آووکادو و ۱ قاشق چای خوری مخمر آبجو در مخلوط کن ریخته تا یکدست شوند. بدین شکل ماسک الوئه ورا تقویت کننده آماده می شود.

ماسک تقویت کننده آووکادو و آلوئه ورا

ماسک ضد التهاب، کاهش قرمزی و رفع جوش های چرکی پوستی

این ماسک طبیعی الوئه ورا بی نظیر و فوق العاده خاصیت ضد عفونی کننده دارد و التهاب، قرمزی، آکنه و جوش های سر سفید و چرکی را تسکین و درمان می کند. این ماسک از ترکیب عسل و الوئه ورا تهیه می شود. عسل جزء بهترین مرطوب کننده های طبیعی می باشد. ترکیبات عسل موجب افزایش رطوبت، نرمی و روشن شدن پوست می شوند. برای تهیه ماسک عسل و الوئه ورا کافی است یک قاشق غذاخوری ژل الوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن کاملا ترکیب کنید.

ماسک ضد جوش و آکنه آلوئه ورا

رفع لکه های قهوه ای ایجاد شده بر اثر آفتاب

با استفاده از ترکیب آلوئه ورا و برخی مواد با هم می توانید لکه های قهوه ای که بر اثر نور خورشید بر روی پوست تان ایجاد شده است را از بین ببرید بنابراین، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا  را با یک قاشق چای خوری پوره خیار، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری دلمهٔ شیر با هم ترکیب کرده تا ماده کرم مانندی به دست آید سپس، ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن مالیده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند و با آب پوست تان را بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این ماسک سه تا چهار بار در هفته استفاده نمایید.

از بین بردن لکه های تیره روی پوست

با کمک آلوئه ورا می توانید برای همیشه از شر لکه های تیره روی پوست خلاص شوید از این رو، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق چای خوری زردچوبه، یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را به مدت پنج دقیقه بر روی پوست تان به صورت حرکت دایره ای ماساژ دهید و بگذارید به مدت بیست دقیقه بر روی پوست تان بماند و در آخر با پارچه ای نم دار و تمیز از روی پوست تان تمیز کنید، از این روش هفته ای سه تا چهار کمک بگیرید.

از بین بردن لکه های تیره روی پوست با آلوئه ورا

حفظ رطوبت و درخشندگی پوست

به منظور از بین بردن جای جوش و همچنین درخشندگی پوست می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید تا تغییرات شگفت انگیزی بر روی پوست تان مشاهده کنید، نصف قاشق غذا خوری شیر را با یک قاشق غذا خوری شکر با هم ترکیب کرده سپس به آن دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا  افزوده و مخلوط حاصل را بر روی پوست تان بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب گرم صورت تان را بشویید.

کاهش چین و چروک و خطوط ریز

ترکیب آلوئه ورا و پرتقال به کاهش چین و چروک روی پوست کمک زیادی می کند فقط کافی است، دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با یک غذا خوری آب پرتقال مخلوط کرده سپس بر روی پوست تان بزنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند و در آخر با آب بشویید، از این روش هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید.

کاهش چین و چروک با آلوئه وا

نکته پایانی

برای گرفتن نتیجه در استفاده از ماسکهای آلوئه ورا و یا به طور کلی برای تمام ماسکهای گیاهی و طبیعی، هفته ای دوبار و حداقل به مدت ۳ ماه از این ماسکها که کاملا مطمئن و بدون عوارض هستند، استفاده کنید.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با ماسک طبیعی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو