کاهش آلودگی هوا در صدر مطالبات مردم قرار دارد

69

1399/11/25

14:05


کاهش آلودگی هوا در صدر مطالبات مردم قرار دارد

سلامت نیوز: مدیر انجمن حامیان زمین گفت: مقطعی بودن آلودگی این بحث را به فراموشی می‌سپارد و سمن‌ها وظیفه انتقال صدای مردم به مسئولان را دارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، سعید طهماسبیان در برنامه یه روز تازه گفت: کاهش آلودگی هوا در صدر مطالبات مردم و سمن‌ها قرار دارد اما اقدام منسجم و پایداری را مشاهده نمی‌کنیم. دستگاه‌های مختلفی در حوزه آلودگی هوا قرار دارند و در کنار مردم نقش ایفا می‌کنند و بحث آلودگی هوا حاکمیتی و مردمی است و از ۲۷ سال پیش که اولین بیانیه هوای پاک تهران توسط سمن‌ها صادر شد؛ مردم نیز مطالبات خود را بیان کردند و تا به امروز هر ساله سمن‌ها این مطالبه را از مسئولان دارند.


وی اظهار داشت: امسال و به ویژه در دی‌ماه آلودگی هوا بسیار زیاد بود اما مقطعی بودن آلودگی هوا این بحث را به فراموشی می‌سپارد و سمن‌ها وظیفه انتقال صدای مردم به مسئولان را دارند و باید از امسال تجربه مطالبه اجرای قانون هوای پاک و حمل‌ونقل عمومی که سهم زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد را در طول سال داشته باشیم.


مدیر انجمن حامیان زمین در پایان گفت: در بحث حمل‌ونقل عمومی که سهم زیادی در انتشار آلاینده‌ها دارد، باید از مسئولان مطالبه داشته باشیم؛ ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران فرسوده است و دولت هزینه خرید را به دستگاه مدیریت شهری نمی‌دهد؛ البته امسال اتفاقات خوبی افتاد و تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو