طرز تهیه ژله شیر و هویج

طرز تهیه ژله شیر و هویج , ژله با آب هویج و شیر

علاقمندان به دسرهای خوشمزه و خاص این مطلب برای شماست. احتمالا آب هویج هایی که از آبمیوه فروشی ها سفارش میدادید و در پیاده روهای شهر همراه خانواده و یا دوستانتان میل می کردید، خاطرات شیرینی را به یادتان بیاورد. این آبمیوه شیرین و لذیذ سرشار از ویتامین آ و منبعی غنی از آنتی اکسیدانها و مواد معدنی به شمار میآید. این گیاه دوساله تاثیر فوق العادهای در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و به دلیل کالری کمی که دارد انتخابی فوق العاده برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، میباشد. ژله شیر و هویج، میان وعده ای خاص و فوق العاده خوشمزه برپایه هویج میباشد که میتوانید آن را به راحتی و با در دسترس ترین مواد اولیه در منزل تهیه نمایید و اطمینان داشته باشید ظاهر جذاب و طعم متفاوت آن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و روزی خوش برای شما و عزیزانتان به ارمغان خواهد آورد.

مواد لازم ژله شیر و هویج
شیر۲ لیوان
آب هویج۲.۵ لیوان
آبیک پنجم لیوان
شکر۶ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژله شیر و هویج

مرحله اول

برای تهیه این ژله خوشمزه و مجلسی ابتدا میبایست سه قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به همراه ۴ قاشق شکر و یک چهارم پیمانه آب در کاسه ای متوسط ریخته، روی بخار کتری به روش بن ماری به آن حرارت دهید.

مرحله دوم

هنگامی که ژلاتین کاملا حل شد، به آن دو پیمانه و نیم آب هویج را اضافه کنید. در ادامه مواد را کاملا با یکدیگر مخلوط نمایید، سپس قالب متوسطی را برداشته و کف آن را چرب کنید. مواد را به کمک قاشقی بزرگ درون قالب بریزید.

مرحله سوم

سپس به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا غلظت آن به سفیده تخم مرغ برسد و یا به اصطلاح نیمبند شود. در ادامه دو پیمانه شیر را به همراه دو قاشق پودر ژلاتین باقیمانده در کاسه ای ریخته و دو قاشق شکر را به آن اضافه نمایید.

مرحله چهارم

سپس مجددا روی بخار کتری به روش بن ماری به آن حرارت دهید و اجازه دهید تا ترکیب کاملا سرد شود. ژله نیم بند شده را از یخچال درآورید.  ترکیب شیرو شکرو ژلاتین را به ژله نیم بند شده اضافه نمایید.

مرحله پنجم

مجددا به مدت نیم ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. در این مرحله میتوانید به دلخواه مقداری از آب هویج باقی مانده را روی قالب بریزید. پس از ۲۴ ساعت که ژله در یخچال باقی ماند، آن را از قالب درآورده و میل نمایید.

مرحله ششم

اگر تمایل داشته باشید میتوانید به مواد اولیه این ژله، مقداری بستنی نیز اضافه نمایید. در صورتی که رژیم هستید، میتوانید شیرین کننده های طبیعی مانند شکر قهوه ای، عسل و… را جایگزین شکر سفید کنید.