سازمان حمایت، قیمت مصوب مرغ را اعلام کرد

منبع: برترین ها

55

1399/11/26

10:37


معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد : مبنای برخورد با تخلفات در خرده فروشی‌ها قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ است و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی اعلام نکند مبنا همین باقی می‌ماند.

ایسنا نوشت: معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد : مبنای برخورد با تخلفات در خرده فروشی‌ها قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ است و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی اعلام نکند مبنا همین باقی می‌ماند.

به دنبال اظهارات حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی که گفته بود فروش مرغ بیش از ۲۷ هزارتومان گرانفروشی است، سید داوود موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت، در یک برنامه خبری گفت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی که بر اساس میزان تامین نهاده‌ها ارائه شد، قیمت مصوب مرغ به ازای هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شد و هر استان تا سقف ۱۰ درصد اختیار تغییر این قیمت را دارد. بنابراین بیشترین قیمت درب مرغداری ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است. قیمت هر کیلو مرغ در سطح بازار نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

به گفته وی در این جلسه عنوان شده که ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد کنجاله با قیمت مصوب تامین می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه تامین مرغ تهران و سایر استان ها در شرایط فعلی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، تصریح کرد: زمانی که صد در صد نهادها با قیمت مصوب تامین نمی‌شد، وزارت جهاد کشاورزی نیاز روزانه تهران، یعنی ۹۰۰ تن را با مرغ گرم و منجمد تامین می‌کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان حمایت در حلقه بعدی می‌تواند بر بازار نظارت کند، اظهار کرد: مبنای برخورد با تخلفات در خرده فروشی‌ها قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ است و تا زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی اعلام نکند مبنا همین باقی می‌ماند.

وی افزود: نظارت‌ها در بخش خرده‌فروشی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان‌ها انجام می‌شود. اما در صورتی که تخلف از سوی مرغداران انجام شود، وزارت جهاد کشاورزی باید پرونده آنها را به سازمان‌های صمت ارسال کند تا با این واحدها خورد شود.

گفتنی است که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در روزهای اخیر به ۳۰ هزار تومان رسیده است. اخیرا نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، گفت که قیمت واقعی مرغ، قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان نیست. قیمت واقعی مرغ زنده با توجه به افزایش مولفه‌های تولید براساس آنالیز تشکل ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم نیز ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو