بخش مهمی از اقتصاد کشور ترکیه براساس صنعت توریسم و گردشگری فعال بوده و شهرهای توریستی متنوعی دارد. شهرهای توریستی ترکیه متنوع هستند و هرکدام از آن‌ها ویژگی و جذابیت خاص خودش را دارد. در این شهرها می‌توانید بهترین هتل‌های پنج ستاره، مراکز خرید و مناطق گردشگری زیبا را پیدا کنید و از اقامت و گشتن در آن‌ها نهایت لذت را ببرید. اگر قصد رزرو آفر تور ترکیه یا تور ترکیه ارزان را دارید، با ما همراه باشید تا در انتخاب شهرهای ترکیه شما را راهنمایی کنیم.

آنتالیا

آنتالیا یکی جذاب‌ترین و خوش آب‌وهواترین شهرها بین تور ترکیه ارزان به‌شمار می‌رود. امکانات و تفریحگاه‌های متعدد و سواحل زیبا یکی از دلایلی است که گردشگران زیادی را به این شهر روانه می‌کند. آنتالیا به‌عنوان مرکز گردشگری ترکیه معروف است و تاریخ باقدمتی هم دارد. نام آنتالیا به معنی خانه آتالوس و سازنده این شهر آتالوس دوم بوده که ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. این شهر سلسله سلجوقی را به خود دیده و از گذشته به‌عنوان یک شهر سرسبز و پررونق شناخته می‌شد. منطقه‌ای به نام لارا در آنتالیا وجود دارد که برای میزبانی از توریست‌ها به خصوص آنتالیا ساخته شده و صدها هتل لوکس و تفریحات مختلف در خود دارد که باعث شده این شهر بدون شک به یکی از بهترین شهرهای توریستی و پنجمین شهر معروف ترکیه تبدیل شود. 

آنتالیا نگین مدیترانه شناخته شده و از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کوکوتلی و جنوب آن به دریای مدیترانه می‌رسد. با شروع قرن ۲۱ میلادی آنتالیا تمرکز خود را بر رونق صنعت توریسم گذاشت. مسئولان این شهر همواره سعی کرده‌اند تا این صنعت را بهبود و ارتقا بخشند. مردم این شهر فقط به ورود توریست و گردشگر اکتفا نکردند و درآمدی از طریق کشاورزی هم دارند و تولید مرکبات، پنبه، زیتون، انواع میوه و سبزیجات ازجمله محصولات کشاورزی مردم این منطقه است. 

صنعت کشتی‌سازی آنتالیا همه تلاش خود را می‌کند تا به بهترین مرکز کشتی‌سازی ترکیه و آسیا بدل شود. آب‌وهوای این شهر نکته مهمی است که در رزرو بلیط حتما باید بدانید. آنتالیا در بیشتر روزهای سال آفتابی بوده و این به‌دلیل محاصره شدن توسط رشته‌کوه‌های تاروس است. تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی از ویژگی‌های آب‌وهوای آنتالیا به‌شمار می‌رود. البته برای شنا در سواحل بهتر است برای ماه‌های آوریل تا اکتبر رزرو تور ترکیه هوایی را انجام دهید. اختلاف زمانی تهران با این شهر دو ساعت و ۲۰ دقیقه بوده و فاصله تور ترکیه هوایی از تهران دو ساعت است.

قونیه

قونیه

ایرانیان این شهر را بیشتر به واسطه مقبره مولانا می‌شناسند و در فهرست سفرهای خودشان چه به‌دلیل زیبایی‌های قونیه، چه به‌دلیل آرامگاه مولانا آن را قرار می‌دهند. قونیه هفتمین شهر مشهور ترکیه بوده و در ناحیه آناتولی مرکزی قرار دارد و فاصله آن تا آنکارا حدودا 225 کیلومتر است. این شهر قدمتی از زمان هیتی‌ها دارد که مردمان باستانی بودند. اماکن تاریخی و پارک‌های کوچک و بزرگ قونیه از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر به‌حساب می‌آید.

البته پارک آبی موجود در این شهر تفریح هیجان‌انگیزی است که می‌توانید سفر خود را لذت‌بخش‌تر رقم بزنید. آرامگاه مولانا (با اجرای رقص معروف سماع صوفیان)، آرامگاه شمس‌تبریزی، مدرسه قاراتای قونیه (مربوط به دوره سلجوقیان)، مسجد علاءالدین (ساخته‌شده در سال 1235 و از کهن‌ترین بناهای شهر قونیه)، مسجد عزیزیه قونیه، موزه آنتوگرافی، موزه آتاتورک، موزه باستان‌شناسی، موزه مولانا، مسجد سلیمیه، پارک مرام، پارک آکیوکوس، پارک کاراسلان و پارک سیلردام ازجمله دیدنی‌های شهر قونیه محسوب می‌شود. 

رزرو تور استانبول نوروزی از علی بابا

به‌دلیل همین جاذبه‌ها توریست‌های زیادی به این شهر سفر کرده و تور ترکیه ارزان را رزرو می‌کنند. شما هم می‌توانید با رزرو تور ترکیه به این جاذبه‌های دیدنی سری بزنید و لذت ببرید. قونیه تابستان‌های گرمی دارد و میانگین دما در این فصل به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، زمستان‌های سرد قونیه هم اغلب برفی است. مساحت این شهر 56 کیلومتر بوده و وسعت چندانی ندارد؛ اما حدودا دو میلیون نفر در آن ساکن هستند.

اگر قصد سفر به این شهر تاریخی و زیبا را دارید، حتما سعی کنید 17 دسامبر را در قونیه بگذرانید. 17 دسامبر یا شب وفات مولانا در قونیه به شب اروس معروف است که رقص سماع دراویش در آن شب به‌صورتی باشکوه اجرا می‌شود. برای رزرو تور ترکیه به سایت‌های معتبر مانند علی بابا سر بزنید. اگر در زمانی که میزان سفر به ترکیه کم است سری به سایت‌ها بزنید، تور ترکیه ارزان هم می‌توانید پیدا کنید.

استانبول

ماردین

این استان به‌دلیل تاریخ طولانی که دارد برای توریستان ترکیه مقصدی ارزشمند محسوب می‌شود. ماردین از شرق با شرناق، از شمال شرقی با سیرت، از شمال با باتمان و دیاربکر، از غرب با شانلی اورقه و از جنوب با حسکه که در کشور سوریه قرار گرفته، مرز مشترک دارند. این استان 800 نفری عموما از اهل تسنن، کرد، عرب، آشوری، شیعیان و مسیحیان تشکیل شده و زبان رسمی آن‌ها ترکی و کردی است. اگر علاقه‌مند به قدم گذاشتن در کوچه‌های کهن یا دیدن ساختمان‌های سنگی زیبا هستید، حتما سر زدن به این استان را در برنامه خود را قرار دهید. ماردین تابستان‌های خشک و زمستان‌های سردی دارد و بیشترین بارندگی در فصول سرد رخ می‌دهد و در ماه‌های دسامبر تا مارس می‌توانید شاهد بارش برف باشید. 

اگر به فکر خرید سوغاتی از این استان برای عزیزان خود هستید می‌توانید سری به مغازه‌های آن زده و صنایع ملیله‌کاری نقره، گلیم، فرش و تسبیح بخرید و به آن‌ها هدیه دهید. دیر مارجبرئیل، مسجد جامع ماردین، دیر زعفران، شهر باستانی دارا، مدرسه قاسمیه، موزه ماردین، موزه شهر صابانچی، مدرسه زنجیریه، قلعه ماردین، مسجد لطیفیه، کلیسای مریم مقدس، مسجد شهیدیه و چهل کلیسا از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که شما می‌توانید با رزرو تور ترکیه از آن‌ها بازدید کنید. امیدواریم از سفر خود نهایت لذت را ببرید!