به گزارش اسپوتنیک، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: ما اقدامات بسیاری درمورد سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق داریم، ما جدولی‌ را برای استقرار نیروهای امنیتی در بغداد و استان‌های دیگر که پاپ به آنها سفر خواهد کرد، تدوین کرده‌ایم.

الخفاجی گفت: از طرفی نیز بررسی های اطلاعاتی و امنیتی ویژه‌ای درباره این سفر در بغداد و در مکان‌های دیگری که پاپ به آنها خواهد رفت، وجود دارد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که مناطق دیگری از عراق نیز صحنه عملیات‌های پیشدستانه در چارچوب طرح‌های تامین امنیت سفر پاپ فرانسیس در ماه مارس آتی خواهد بود.

واتیکان روز دوشنبه هشتم فوریه اعلام کرد که پاپ فرانسیس طی سفری که به عراق در ماه آتی خواهد داشت، دیداری نیز با آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در نجف برگزار خواهد کرد.

وی به بغداد، موصل، نینوا و اربیل نیز خواهد رفت.

از سوی دیگر، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از سفر پاپ فرانسیس به بغداد استقبال کرده و در عین حال، به اعتراض برخی نسبت به این سفر اشاره کرد.

مقتدی صدر در توییتی نوشت: به اطلاع من رسیده است که برخی از افراد با سفر پاپ به عراق عزیز ما مخالف هستند، من می‌گویم که روی باز نشان دادن به ادیان، امری مطلوب است و سفر وی به عراق مورد استقبال است.

وی افزود: قلب‌های ما قبل از درهای کشور ما به روی پاپ باز است، نجف پایتخت ادیان است، پس از وی به عنوان دوست‌دار صلح استقبال می‌شود.