نمایندگی هایک ویژن در ایران یکی از فروشندگان دستگاه‌ها و تجهیزات الکترونیک، مانند دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی برند هایک ویژن است که آن را در مدل‌های مختلف در اختیار مشتریان قرار داده است، به طوری که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امنیت خانه و محیط کار خود را تا اندازه بسیار زیادی تامین نمایید.

حتما شما این نوع تجهیزات را در اطراف خود، ساختمان محل سکونت‌تان و یا در فروشگاه‌هایی که خرید روزمره خود را انجام می‌دهید، دیده‌اید و یا با این نوشته در مکان‌های مختلف روبرو شده‌اید که" این مکان مجهز به دوربین مداربسته می‌باشد". در حال حاضر این نوع از تجهیزات امنیتی توانسته‌اند تا حد زیادی از ارتکاب جرم و سرقت کم کنند. یا آن که اگر چنین اتفاقاتی رخ داد با استفاده از دیدن فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها کاربران توانسته‌اند به راحتی سارقان و مرتکبان جرم ایجاد شده را شناسایی نمایند.

ما در این مطلب قصد داریم بیشتر درباره برند هایک ویژن و دوربین مداربسته هایک ویژن که دارای مدل‌های متنوعی است با شما صحبت کنیم. در ادامه نیز به بررسی دو نوع دوربین هایک ویژن خواهیم پرداخت. پس از این شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام محصول برای محیط شما کاربردی‌تر است. همچنین با معرفی بیشتر نمایندگی هایک ویژن، مرکزی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید این تجهیزات را از آن‌ها خریداری نمایید.

دوربین‌ مداربسته هایک ویژن 

دوربین مداربسته یا cctv مخفف شده کلمات closet circuit television می‌باشد و به معنای جعبه جادویی مداربسته است و آن دسته از دوربین‌هایی را در بر می‌گیرد که به صورت ثابت در یک جا نصب می‌شوند. این دوربین‌ها تصاویر را دریافت کرده و به جایی دیگر انتقال می‌دهند و یا در حافظه ضبط کرده و نگه می‌دارند که در صورت نیاز می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

دوربین مداربسته هایک ویژن hikvision  توسط یک شرکت چینی تولید شده و در سال‌های اخیر توانسته به یکی از پرفروش‌ترین محصولات و تجهیزات امنیتی بخصوص در حوزه دوربین‌های مداربسته در جهان شناخته شود. تنوع محصولات، طراحی خاص، کیفیت ساخت و استفاده از بهترین لنزها و دوربین‌ها همگی نقش اساسی و مهمی در کیفیت این برند و شناخته شدن آن در بازار جهانی داشته‌اند.

شرکت هایک ویژن محصولاتی از قبیل دوربین‌های تحت شبکه، ان وی آرهای هایک ویژن و دی وی آرها و همچنین آیفون‌های تصویری و .. را به بازار عرضه کرده که هر یک موارد استفاده خاصی دارد. پس از این توضیح خلاصه درباره دوربین‌های مداربسته هایک ویژن می‌خواهیم ببینیم دوربین هایک ویژن مدل توربو اچ دی چه ویژگی‌هایی دارد و جهت استفاده در چه اماکنی مناسب می‌باشد.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل توربو اچ دی

دوربین‌ مداربسته هایک ویژن توربو اچ دی Turbo HD  از جمله دوربین‌های مداربسته این شرکت است که با استفاده از سیگنال اختصاصی TVI تمامی تصاویر دریافت شده را به دستگاه‌های دی وی آر ارسال می‌کند. ساختار این نوع دوربین هایک ویژن به این صورت است که به خودی خود نمی‌تواند عملیات پردازش تصاویر را انجام دهد و برای آن که بتوان این تصاویر را ضبط کرد و یا به نمایش درآورد نیاز است از دستگاهی به نام دی وی آر استفاده شود. این تصاویر از طریق کابل آنتن و یا فیش بی ان سی BNC به دستگاه دی وی آر انتقال می‌یابد و کاربر می‌تواند هم به صورت زنده و هم به صورت پلی بک از تصاویر دریافتی استفاده نماید.

هایک

ویژگی‌های دوربین هایک ویژن مدل توربو اچ دی 

• از نظر قیمت نسبت به دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن ارزان‌تر است.

• درست است که دوربین مداربسته توربو اچ دی را از نسل دوربین‌های آنالوگ می‌دانند اما می‌توان گفت در حال حاضر از کیفیت بسیار بهتری نسبت به آن‌ها برخوردارند.

• دوربین هایک ویژن مدل توربو اچ دی نصب و راه‌اندازی ساده‌تری دارند.

• اگر در دستگاه دی وی آر قابلیت ضبط تصاویر 5 مگاپیکسل مهیا باشد نیازی نیست تا در خود دوربین مداربسته این ویژگی وجود داشته باشد.

• از این نوع دوربین هایک ویژن می‌توانید در منازل مسکونی، محیط‌های کاری و هر جایی که می‌خواهید روی آن نظارت و کنترل داشته باشید استفاده نمایید.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت شبکه

شرکت هایک ویژن نوعی از دوربین مداربسته را نیز تولید و به بازار عرضه کرده که به دوربین‌های تحت شبکه معروف است و می‌توانید آن را از نمایندگی هایک ویژن خریداری نمایید. اما ببینیم کارایی این نوع دوربین هایک ویژن به چه صورت است و تفاوت آن با دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن در چیست؟

به طور کل دوربین‌های مداربسته تحت شبکه دارای کیفیت تصاویر بالاتری هستند به طوری که کیفیت آن‌ها بین 0.3 تا 29 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. دوربین‌های تحت شبکه برند هایک ویژن در دو مدل ارائه شده است که این دو مدل به ساختار و چگونگی ثبت لحظات و تصاویر در آن‌ها بستگی دارد. یک نوع از دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت شبکه آن است که برای دریافت و مشاهده تصاویر به یک دستگاه مرکزی مانند DVR نیازمند است. درست مانند دوربین هایک ویژن مدل توربو اچ دی. نوع دیگری از دوربین‌های تحت شبکه هم در نمایندگی هایک ویژن ارائه شده‌اند که دارای رم و حافظه بوده و بدون نیاز به دستگاه DVR می‌توان به تصاویر دریافتی دسترسی داشت.

شاید بگویید نوع اول دوربین‌های تحت شبکه که تفاوتی با دوربین‌های توربو اچ دی ندارد پس چرا به آن تحت شبکه می‌گویند؟ بله درست است اما این نکته قابل ذکر است که برای انتقال اطلاعات و تصاویر دوربین‌های تحت شبکه نیازی به کابل نیست و می‌توان آن‌ها را از طریق شبکه اینترنت جابجا نمود. به این ترتیب شما با دسترسی داشتن به اینترنت وای فای و یا اینترنت خط موبایل خود می‌توانید این تصاویر را دریافت کرده و آن‌ها را مشاهده نمایید که البته دسترسی داشتن به اینترنت یکی از شروط مهم در استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن تحت شبکه است.

تفاوت دوربین مداربسته تحت شبکه و توربو اچ دی را اینجا بخوانید.

مدل دوربین تحت شبکه

مزایای دوربین هایک ویژن مدل تحت شبکه

• اطلاعات ضبط شده در این نوع دوربین هایک ویژن از طریق شبکه اینترنت انتقال می‌یابد.

• دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت شبکه این قابلیت را دارد تا صدای محیطی که دوربین در آن نصب شده را به جایی که شما حضور دارید و صدای شما را به آن محیط از طریق شبکه انتقال دهد و مانند یک تلفن همراه عمل نماید. این نوع دوربین‌ها برای برقراری ارتباط مدیر با کارمندان و کارگران کارخانه بسیار کاربردی خواهد بود.

• برای استفاده از دوربین تحت شبکه نیاز به وای فای و یا اینترنت خطوط موبایل خواهد بود.

• ویژگی هوش مصنوعی که در طراحی دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن به کار رفته مهم‌ترین خصیصه آن به شمار می‎‌آید، زیرا کمک می‌‎کند تا فرایند شناسایی به کمک سیستم‌های هوشمند انجام پذیرد.

• داده‌ها و اطلاعات دوربین‌های تحت شبکه تنها از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2 TKIP و AES انتقال می‌یابد به این ترتیب این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن در بین کاربران از امنیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

درباره نمایندگی هایک ویژن 

با توجه به مطالبی که پیشتر ذکر کردیم اکنون شما می‌دانید که برای نصب تجهیزات امنیتی در خانه و یا محیط کار خود باید از کدامیک از دوربین‌های مداربسته هایک ویژن استفاده نمایید. نمایندگی هایک ویژن در ایران مدل‌های متنوعی از این محصول را ارائه کرده که می‌توانید با سر زدن به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی www.hikvision.network تمامی این محصولات را ببینید. همچنین می‌توانید با برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی نمایندگی هایک ویژن و دریافت مشاوره از کارشناسان این مرکز دوربین مداربسته مناسب محیط خود را سفارش دهید.

• تنوع محصولات تولید شده

• استفاده از لنزهای با کیفیت در دوربین‌ها

• امکان پردازش تصاویر

• برخورداری از رزولوشن بالا و وضوح تصاویر دریافتی

• امکان ارتقای دوربین‌ها و افزودن تعداد آن‌ها

• کاربری آسان