طرز تهیه پودینگ کاراملی

طرز تهیه پودینگ کاراملی بدون خامه خوشمزه و مخصوص

پودینگ یک دسر ساده بر پایه شیر است. پودینگ کاراملی از کاراملی کردن شکر و افزودن شیر و خامه بدست می آید. این پودینگ به علت سادگی و طعم و عطر معمولی که دارد مورد علاقه خیلی از افراد است و می توان در مهمانی ها و جشن ها آن را تهیه نمود. پودینگ های یک نفره که در جام یا نیم لیوان تهیه می شود مناسب برای هر نفر است و برای تولد ها، رستوران ها و کافی شاپ ها تهیه می شود.

مواد لازم پودینگ کاراملی
شکر۱ لیوان سرخالی
شیر۴ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری پُر
کره۲۵ گرم

دستور تهیه پودینگ کاراملی

مرحله اول

برای تهیه پودینگ کاراملی خوشمزه و مجلسی ابتدا یک قابلمه متوسط برداشته و شکر را درون آن می ریزیم و روی شعله متوسط گاز قرار می دهیم تا شکر به آرامی ذوب شود. در این مرحله از قاشق استفاده نمی شود

مرحله دوم

و قابلمه را تکان تکان می دهیم تا شکر یکدست ذوب شود. در یک کاسه، شیر سرد را می ریزیم و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا نشاسته حل شود. وقتی شکر کاملا ذوب شد، خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در ابتدای کار، شکر سفت می شود اما با همزدن و حرارت کم کم گلوله ها باز شده و یک دست می شود. سپس کره را اضافه کرده و و هم می زنیم تا یک دست شود. سپس مخلوط شیر و نشاسته را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مرتب هم می زنیم تا بکدست شود و شیر به جوش آید و حباب بزند. وقتی دو دقیقه جوشید، از روی حرارت برداشته و درون ظرف های تک نفره ریخته و بعد از آن که از داغی افتاد، حدود سه تا پنج ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله پنجم

در این مرحله برای این که قالبی بتوان دسر را در آورد، لازم است دو قاشق پودر ژلاتین را درون شیر سرد حل کرد و با روش بنماری آن را کامل حل نمود. سپس درون مواد پودینگ که از داغی افتاد می ریزیم و مواد را درون قالب می ریزیم و در یخچال گذاشت.

مرحله ششم

بعد از این که کامل بست آن را در یک ظرف مناسب بر می گردانیم و به همان صورت سرو می کنیم. می توان صد گرم شکلات تلخ را در نصف پودینگ حل کرده و پودینگ را به صورت دو رنگ درون قالب بریزید.