طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری در فر با پنیر با ماست با ارد سفید فست فودی 

علاوه بر، غذا‌ های خوشمزه ‌ای مثل مرغ سوخاری، قارچ و پیاز سوخاری و بال سوخاری و … سیب زمینی سوخاری هم جای خودش را بین غذا‌های فست فودی و اسنک‌ ها حسابی باز کرده است. سیب زمینی سوخاری مخصوص را هم در ماهی تابه و هم در فر به صورت ساده و یا با روکش سوخاری می ‌توانید درست کنید. سیب زمینی سوخاری در کنار سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی شکم پر و یا توپک سیب زمینی از جمله غذا‌ های مورد علاقه و محبوب کودکان و نوجوانان هم هستند. پس با ما همراه باشید تا با طریقۀ پختن سیب زمینی سوخاری آشنا بشوید.

مواد لازم سیب زمینی سوخاری
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
جعفری۲ قاشق غذاخوری
کرفس۲ قاشق غذاخوری
تن ماهی۱ عدد
سس کنجد چیلی۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
آرد۱ پیمانه
نان باگت۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پنیر موزارلا۵۰ گرم
مواد لازم سس
سس کنجد باربیکیو۴ قاشق غذاخوری
خیارشور۲ عدد

دستور پخت سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

در ابتدا سیب زمینی هایی که دارید را بر روی حرارت آب پز کنید، سپس بگذارید تا سرد شوند و سیب زمینی های آب پز شده را در درون ظرفی به خوبی له کنید، می توانبد آن را با هر وسیله ای که راحت تر هستید مثل گوشت کوب برقی له کنید.

مرحله دوم

در این مرحله به سیب زمینی هی له شده، جعفری خود را اضافه کنید و با سیب زمینی مخلوط کنید، البته جعفری ها را حتما باید ریز ریز بکنید و بعد به مواد تان اضافه بکنید. بعد هم کرفس های خرد شده خودتان را به مواد هایتان اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از کرفس هم تن ماهی را اضافه بکنید. به محتویاتتان به مقدار لازم، ادویه را اضافه می کنید و همین طور سس کنجدی م چرب که کاملا بر پایۀ ارده هست را نیز فراموش نکنید و به محتویات خود تان اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس همه مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یک دست به وجود بیاید و با دست ورز بدهید تا به یک بافت منسجم هم برسد. وقتی مواد تان حاضر شد، قسمتی از آن را به دست بگیرید و به صورت استوانه ای شکل در بیاورید.

مرحله پنجم

سپس در درون هر یک از این استوانه ها پنیر را اضافه کنید و به صورت رول در بیاورید. وقتی همه مواد را به صورت استوانه که حاوی پنیر است، رول کردید. اجازه بدهید که مواد تان به مدت ده دقیقه در داخل یخچال استراحت بکند.

مرحله ششم

در این مرحله در یک ظرف جداگانه سه تخم مرغ بشکنید و آن ها را به هم بزنید و در درون ظرف دیگری، آرد بریزید و آن را کنار بگذارید. حالا برای این که بخواهید سیب زمینی خودتان را سوخاری کنید. سه عدد باگت را به مدت لازم در درون فر بگذارید تا خشک  بشود.

مرحله هفتم

سپس نان های باگت را از فر در بیاورید و رنده بکنید. سیب زمینی خود را یک بار در درون تخم مرغ و یک بار در درون آرد ساده و یک بار هم در درون آرد سوخاری بغلتانید. حال باید به سراغ سرخ کردن سیب زمینی های سوخاری خود برویم.

مرحله هشتم

در درون تابه ای مقداری روغن را داغ می کنید و هر طرف از این سیب زمینی ها را به مدت سه الی چهار دقیقه می گذارید تا سرخ بشوند. سپسپ سیب زمینی ها سوخاری روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن شان گرفته شود.

مرحله نهم

در این مرحله، مقداری خیار شور را رنده کرده و خیار شور های رنده شده را به همراه سس کنجد و آب لیمو تازه گرفته شده را به هم اضافه می کنید و می توانید به عنوان سس سیب زمینی سوخاری از آن استفاده کنید. سیب زمینی شما حاضر است.

مرحله دهم

حالا می توانید با سسی که خودتان آماده کردید و یا سس های دیگر نوش جان کنید. شما علاوه بر این که سب زمینی تان را سرخ می کنید، می توانید به جای آن سیب زمینی ها را در دمای مناسب و البته زمان بندی مشخص در درون فر بگذارید تا آماده شود.