سی‌ان‌ان: بایدن گزینه‌های زیادی در افغانستان ندارد

منبع: برترین ها

53

1399/11/27

00:55


شبکه سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: با نزدیک شدن به آخرین مهلت خروج تمام نیروهای نظامی، دولت بایدن گزینه های زیادی در افغانستان ندارد.

ایرنا: شبکه سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: با نزدیک شدن به آخرین مهلت خروج تمام نیروهای نظامی، دولت بایدن گزینه های زیادی در افغانستان ندارد.

به نقل از این رسانه آمریکایی؛ دولت بایدن تنها چند هفته تا تصمیم گیری در مورد پایان دادن به استقرار نظامی نزدیک به ۲۰ سال حضور نظامیان آمریکا در افغانستان که منجر به کشته شدن جان دو هزار و ۴۰۰ آمریکایی شده است، فاصله دارد.

سی‌ان‌ان: بایدن گزینه‌های زیادی در افغانستان ندارد

کارشناسان و مقامات امریکایی به سی ان ان اعلام کرده اند که گزینه های خوبی در دسترس نیست و بهترین امید جلوگیری از "فاجعه" است.

به گزارش سی ان ان، با توجه به اینکه آخرین مهلت خروج کامل نیروهای آمریکا در افغانستان طبق توافقنامه صلح با طالبان در ماه مه (اردیبهشت) نزدیک است، متحدان ناتو در انتظار آن هستند که از تصمیم آتی ایالات متحده آگاه شوند، در همین مورد شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه نشستی برگزار کرد تا آخرین تصمیم در مورد حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان گرفته شود.

یک مقام نزدیک به این نشست به سی ان ان گفت: دولت بایدن به دنبال دو هدف مشخص در افغانستان است، اول دستیابی به نتیجه گیری مسئولانه" که شاهد پایان خشونت مداوم و برقراری یک دولت پایدار در افغانستان باشیم و دوم دولت می خواهد از منافع ملی افغانستان محافظت کند و از تبدیل شدن این کشور به خلافت بعدی داعش جلوگیری کند.

دولت آمریکا در ۱۰ اسفندماه سال گذشته با گروه طالبان در دوحه قطر توافق‌نامه صلح امضا کرد. دو طرف ۱۸ ماه سرگرم مذاکره برای دست یافتن به این توافق بودند که بر اساس آن تمامی نیروهای آمریکایی در خلال ۱۴ ماه آینده افغانستان را ترک خواهند کرد.

ملا برادر معاون سیاسی گروه طالبان پیش از امضای توافقنامه گفت: آرزو دارم با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، صلح به این کشور بازگردد. از همه دعوت می‌کنیم برای ارزش‌های صلح در کنار هم قرار بگیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو