به نقل از اسپوتنیک، سناتور «لیندسی گراهام» از چهره های سرشناس حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز به «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» هشدار داد که چنانچه جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ اکثریت کرسیها را در مجلس نمایندگان بدست آورند، او به احتمال زیاد استیضاح می شود.

لیندسی گراهام پیش از این نیز مدعی شده بود که حمایت بی قید و شرط هریس از جنبش «جان سیاهپوستان ارزشمند است» به فراخوانهای ترامپ پس از انتخابات سوم نوامبر شباهت دارد!

این سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی با اشاره به پشتیبانی کامالا هریس از تظاهرات حامیان جنبش مذکور که ماه مه گذشته در پی اعتراض به قتل فجیع «جورج فلوید» مرد سیاهپوست آفریقایی تبار به دست مأموران پلیس سفیدپوست به راه افتاد، مدعی شد: «اگر شما این مدل را بکار می برید، نمی دانم در صورت کنترل جمهوریخواهان بر مجلس نمایندگان کامالا هریس چگونه استیضاح می شود، چون او واقعاً شورشیان را از مهلکه نجات داد».

گفتنی است که پیش از جلسه استیضاح ترامپ در ۱۳ فوریه در سنا، سناتور گراهام روند استیضاح ترامپ را به دلیل به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری وی مغایر با قانون اساسی آمریکا خواند.

وی همچنین در تلاش برای موجه جلوه دادن اظهارات تحریک آمیز ترامپ در روز ششم ژانویه که به یورش شورشیان به ساختمان کنگره و مرگ ۶ تن انجامید، گفت که این اظهارات تحت لوای قانون آزادی بیان که در اصلاحیه نخست قانون اساسی ذکر شده، قرار می گیرد.