میوه های روان کننده شکم و رفع کننده یبوست

میوه های روان کننده شکم و رفع کننده یبوست


منبع: آرگا

119

1399/11/27

09:25


در این مطلب میوه هایی را به شما معرفی می کنیم که به دلیل داشتن فیبر و آب فراوان می توانند از ابتلا به یبوست جلوگیری کنند و یا یبوست را درمان کنند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

میوه های روان کننده شکم ملین های طبیعی هستند و شما می توانید با استفاده از آن ها به درمان یبوست خود کمک کنید. یبوست یکی از مشکلات بسیار رایج می باشد که بیش تر به دلیل عدم استفاده از آب کافی در طی روز و مصرف نا مناسب فیبر ها ایجاد می شود.

موز و خواص آن برای درمان یبوست

میوه های روان کننده شکم

برخی از میوه ها به ملین های طبیعی معروف هستند و زمانی که شما از آن ها استفاده می کنید دیگر نیازی به استفاده از قرص های کارکن و قرص های مخصوص یبوست ندارید و حتی می توانید با هر نوع شرایطی مانند بارداری از آن ها استفاده کنید. در ادامه این میوه ها را برایتان بررسی می کنیم.

موز

موز یکی از میوه هایی می باشد که دارای پتاسیم و فیبر می باشد و می تواند از خشکی مزاج جلوگیری کند. در واقع این میوه می تواند پروبیوتیک ها را در بدن افزایش دهد و در نتیجه اسپاسم های روده ای را نظم می بخشد.

آلو

یکی از میوه های کاربردی و روان کننده آلو می باشد. این میوه سرشار از فیبر می باشد و همچنین دارای سوربیتول و دی هیدروکسی فنیل ایزاتین می باشد. این مواد باعث می شود که زمان عبور مواد از درون روده ها کوتاه تر شود و در نتیجه باعث رفع یبوست می شود. شما می توانید از این میوه به دو صورت خشک و تازه استفاده کنید.

انگور

یکی دیگر از مسهل ها انگور است. این میوه از زمان های قدیم برای درمان خشکی مزاج مورد استفاده بوده است. انگور دارای پکتین است که باعث می شود مدفوع حجیم شود و یبوست رفع خواهد شد. در صورتی که نمی توانید از انگور تازه استفاده کنید می توانید از کشمش بهره بگیرید ولی قبل از این که آن ها را استفاده کنید ۴۸ ساعت در آب بخیسانید و سپس از آن استفاده کنید.

انگور و درمان یبوست

پرتقال

ویتامین ها برای روان شدن شکم ضروری می باشند. در واقع ویتامین و فیبری که در این میوه وجود دارد می تواند از ماندن مواد دفعی در بدن جلوگیری کرده و عملکرد کبد و پانکراس شما را بهبود می بخشد.

سیب

خواص سیب بسیار زیاد می باشد و کاربردی دو وجهی دارد یعنی هم برای درمان یبوست و هم برای درمان اسهال به کار می رود. این میوه می تواند با جذب آب از روده باعث درمان یبوست شود و همچنین با گرفتن آب از مواد دفعی حرکات روده را کاهش داده و اسهال را درمان کند.

کیوی

کیوی میوه ای بسیار دوست داشتنی و مفید می باشد. این میوه دارای فیبر و آب بسیار زیادی است و می تواند به حرکات روده ای کمک کرده و آن ها را تسریع کند.  این میوه می تواند موجب ایجاد حساسیت شود بنابراین قبل از استفاده از نداشتن آلرژی به این میوه اطمینان پیدا کنید.

میوه های روان کننده شکم

انجیر

خواص میوه انجیر برای همه آشکار است. این میوه چه به صورت تازه استفاده شود چه به صورت خشک شده تاثیر خودش را بر روی بدن می گذارد بنابراین می توانید از کیوی به عنوان میوه های روان کننده شکم استفاده کنید. اگر از خشک شده این میوه استفاده می کنید لازم است ۳۰ دقیقه قبل از استفاده این میوه را در آب خیس کنید.

کرنبری

یکی دیگر از میوه های روان کننده شکم کرنبری است. این میوه برای درمان مشکلات گوارشی مانند خشکی مزاج استفاده می شود و تاثیرات بسیار خوبی دارد و می تواند به راحتی یبوست های حاد را درمان کند.

گلابی

گلابی دارای آب و فیبر بسیار زیادی می باشد و همانطور که می دانید آب کافی می تواند از یبوست های حاد جلوگیری کند. شما می توانید از این میوه به صورت تازه و یا کمپوت شده استفاده کنید تا خشکی مزاج شما درمان شود.

گلابی و تسهیل اجابت مزاج

خرما

خواص خرما باورنکردنی می باشد و بسیاری از افراد به صورت مداوم از این ماده استفاده می کنند. این ماده سرشار از فیبر است بنابراین می تواند از یبوست های حاد و مزمن جلوگیری کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو