رئیسی: مدعیان بیایند از زندان‌های ما بازدید کنند

منبع: برترین ها

30

1399/11/27

12:03


رئیس قوه قضاییه گفت: هر کسی که درباره زندان‌های ایران ادعایی دارد آماده ایم تا شرایط بازدید از زندان‌ها را برایش فراهم کنیم مشروط بر اینکه ما نیز از هر زندانی که در دنیا خواستیم، بازدید کنیم.

خبرگزاری صداوسیما: رئیس قوه قضاییه گفت: هر کسی که درباره زندان‌های ایران ادعایی دارد آماده ایم تا شرایط بازدید از زندان‌ها را برایش فراهم کنیم مشروط بر اینکه ما نیز از هر زندانی که در دنیا خواستیم، بازدید کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: درباره وضع زندانی‌ها آمادگی داریم که درب زندان‌ها را برای هر کسی در دنیا که می‌خواهد ببیند باز کنیم مشروط بر اینکه هر زندانی را در دنیا اراده کنیم برایمان باز کنند تا ما هم شرایط داخل آن را ببینیم.

وی افزود: در آن صورت معلوم خواهد شد که کجا به حقوق انسان‌ها توجه می‌شود و کجا نمی‌شود و آیا ما در این زمینه وضع بهتری داریم یا آنها؟

رئیس دستگاه قضا افزود: هر کشوری که مدعی است در زمان کرونا به اندازه جمهوری اسلامی ایران به زندانی هایش مرخصی داده است، اعلام کند.

وی گفت: ما در این زمینه در یک مقطعی اعلام کردیم که ۱۲۰ هزار زندانی آزاد شدند و البته الان این رقم بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با انتقاد از اظهارنظر‌های سیاسی درباره حقوق بشر در دنیا افزود: امروز آزادمردان و آزادزنان دنیا این اظهارنظر‌های سیاسی را درباره حقوق انسان‌ها در دنیا باور نمی‌کنند.

وی گفت: به لحاظ قانون اساسی، شرع مقدس و قوانین و مقررات حاکم در کشور توجه به حقوق انسان‌ها جزو مبانی اصلی ما محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: این واقعا برای دنیا جای شگفتی دارد که مسئله حقوق انسان را فقط برای فشار آوردن مطرح می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو