پیش‌بینی سرما در سراسر کشور

51

1399/11/27

12:33


پیش‌بینی سرما در سراسر کشور

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا (۲۸ بهمن) خبر داد و گفت: طی روز پنجشنبه (۳۰ بهمن) نیز در نیمه غربی و طی روز جمعه (۱ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۲۷ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، اظهار کرد: از این‌رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی فردا (۲۸ بهمن) با ورود سامانه بارشی، برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی سبب بارش باران و وقوع رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن) در غرب و جنوب غرب کشور و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن) علاوه بر این نواحی در مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: از این‌رو در برخی از این نقاط خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین طی این مدت وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل احتمال ذوب برف و وقوع بهمن را افزایش می‌دهد.

وی افزود: طی روز پنجشنبه (۳۰ بهمن) دامنه فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود و علاوه بر این مناطق، برخی مناطق در سواحل شمالی، شمال شرق، جنوب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان با اشاره به اینکه شدت بارش طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۹ و ۳۰ بهمن) در استان‌های واقع در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در مناطق مستعد به‌ویژه در جنوب کشور احتمال رخداد تگرگ وجود دارد همچنین طی روز جمعه (۱ اسفند) در نوار شمالی و برخی از مناطق غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روز پنجشنبه (۳۰ بهمن) در نیمه غربی و طی روز جمعه (۱ اسفند) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد همچنین طی روز چهارشنبه (۲۸ بهمن) خلیج فارس مواج و دریای خزر متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر افزایش ابر، وزش باد و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو