این غذاها کاهش وزنتان را سریع تر می کند

35

1399/11/27

12:50


گرچه تصور بسیاری از افراد این است که کربوهیدرات ها چاق می کنند نه لاغر، اما نباید این حقیقت را از نظر دور داشت که این منابع غذایی برای تامین انرژی بدن ضروری هستند. خوشبختانه همه کربوهیدرات ها مضر نیستند و اگر به دقت انتخاب شوند، ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

این غذاها کاهش وزنتان را سریع تر می کند

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند اگر می خواهید به وزن ایده آل برسید، باید کنار فیبر و پروتئین، باید کربوهیدرات های پیچیده را هم مصرف کنید. کربوهیدرات های پیچیده در نان های سبوس دار، دانه ها و غلات کامل وجود دارند. مصرف این منابع غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی و برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد:

نان چاودار: این نوع نان منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده بعلاوه فیبر است و مصرف آن به کاهش وزن کمک می کند. خاصیت دیگر مصرف نان چاودار، جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲، کمک به پیشگیری از سنگ های صفراوی و افزایش سلامت دستگاه گوارش است.

کینوا: دانه های کینوا سرشار از فیبر و پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و به کاهش وزن کمک می کنند. پروتئین موجود در این دانه ها سطح قند خون را در محدوده سالم نگه می دارد. دانه های کینوا کالری بالایی دارند پس آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

عدس: پر از فیبر و کم چرب است. عدس یکی از بهترین کربوهیدرات ها برای کاهش وزن به شمار می رود. مصرف عدس شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. عدس همچنین حاوی پروتئین است و مصرف نصف فنجان از نوع پخته آن، ۹ گرم پروتئین به بدن می رساند. پروتئین موجود در عدس به بهبود عملکرد ماهیچه ها کمک می کند.

جو: دانه های جو نیز حاوی ویتامین ها و املاح ضروری برای کاهش وزن است. بعضی از این مواد مغذی عبارتند از تیامین،آهن، روی و منیزیم. جو کلسترول ندارد و سرشار از فیبر است. مصرف جو منجر به کاهش خطر پرفشاری خون، بهبود سلامت قلب و عروق، جلوگیری از پوکی استخوان و دیابت می شود.

لوبیا: تحقیقاتی که نتایج آنها در مجله انجمن تغذیه آمریکا منتشر شده، نشان می دهد کسانی که به طور مرتب لوبیا مصرف می کنند، نسبت به کسانی که گوشت می خورند، کمتر شاهد افزایش چربی های دور کمر می شوند و خطر ابتلا به چاقی در آنها ۲۳ درصد کمتر است. لوبیا منبع غنی از آهن، فیبر و پروتئین است و مصرف آن به احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

گندم سیاه: منبع غنی از پروتئین است و مصرف آن در ساخت عضلات مفید خواهد بود. چیزی که گندم سیاه را از سایر مواد متمایز می ‌کند وجود منیزیم و فیبر بالا در آن است. مصرف گندم سیاه ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و منجر به کاهش کلسترول شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو