اخذ ویزای تحصیلی کانادا در تمام مقاطع با حامی مهاجر

منبع: دلگرم

83

1399/11/27

13:52


اخذ ویزای تحصیلی کانادا در تمام مقاطع با حامی مهاجر

سالانه بیش از 130 هزار دانشجو، از کشورهای مختلف برای تحصیل به کشور کانادا سفر می‌کنند. از عمده دلایلی که متقاضیان کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، فرهنگ غنی این کشور، امکانات رفاهی، درمانی و اجتماعی و وجود بهترین دانشگاه‌ها با رتبه‌های برتر در جهان با هزینه‌های بسیار مناسب است.

برای تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ابتدا باید با نحوه اخذ ویزای تحصیلی کانادا آشنایی داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. برای این کار می‌توانید از یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا که دارای اعتبار و تجربه بالایی باشد، مشاوره دریافت کنید و از هزینه تحصیل در کانادا نیز مطلع شوید.

موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو حامی مهاجر، با تجربه بالا و سابقه‌ای که در اعزام دانشجو به کانادا دارد، گزینه مناسبی برای دانشجویان متقاضی برای تحصیل در کانادا است. همچنین با دریافت مشاوره می‌توانید در صورت واجد شرایط بودن از نحوه تحصیل رایگان در کانادا و یا تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا آگاهی پیدا کنید.

در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا و همچنین تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در کانادا و برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا در کانادا را دارند، توضیحاتی را ارائه نماییم.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را دارند، باید دوره دبیرستان را به پایان رسانده باشند. برای پذیرش از بهترین دانشگاه‌های کانادا باید مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسه داشته باشید اما کسانی که قصد تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا را دارند، نگران این موضوع نباشند زیرا موسسه حامی مهاجر این امکان را برای این دسته از افراد فراهم کرده است تا با اخذ پذیرش از برخی دانشگاه‌ها، به تحصیل بدون مدرک زبان در کانادا مشغول شوند.

افرادی که رزومه علمی و نمره خوبی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا ندارند، باید دوره مقدماتی لیسانس را پشت سر بگذارند.

افرادی هم که نمره خوبی در مقطع دبیرستان اخذ کرده باشند و حداقل نمره 6 در مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا معادل آن در تافل را داشته باشند، می‌توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا بپردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویانی که نمره خوبی برای ورود به دوره کارشناسی ارشد ندارند یا نمره لازم برای مدرک زبان خود را کسب نکرده‌اند، می‌بایست در دوره مقدماتی فوق‌لیسانس شرکت کنند. برای ورود به این دوره متقاضی باید با معدل حداقل 12 و نمره زبان حداقل 5.5 در آیلتس یا معادل آن در تافل را داشته باشد.

دانشجویانی هم که معدل بالای 13 و نمره زبان حداقل 6 در آیلتس دارند، می‌توانند مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا شوند. البته این معدل و نمره مدرک زبان با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر دانشجو ممکن است متغیر باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

برای اخذ پذیرش در دوره دکترا، معدل دانشجوی متقاضی باید از 13 بالاتر باشد و نمره مدرک زبان آیلتس 6.5 یا 7 برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا الزامی است. مقطع دکترا یک دوره آموزشی و پژوهشی است و هزینه‌های آن نسبت به مقاطع دیگر بیشتر است. به همین منظور اگر دانشجو از نمرات بالایی در طول تحصیل برخوردار باشد، شامل کمک هزینه درسی نیز می‌گردد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا در تمام مقاطع با حامی مهاجر

تحصیل رایگان در کانادا

با توجه به متفاوت بودن سیستم آموزشی در نقاط مختلف کانادا، در بسیاری از موارد اساسی دارای یک سیستم مشترک است. تحصیل 12 ساله اولیه تا اخذ مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی برای شهروندان کانادا رایگان است. اما در خصوص تحصیل رایگان در دانشگاه‌های کانادا باید گفت که این امر از طریق دریافت بورسیه تحصیلی امکان‌پذیر است.

یکی از روش‌های تحصیل رایگان در کانادا اقدام از طریق فول فاند می‌باشد. برای اطلاع از روش‌های تحصیل رایگان در کانادا و اینکه فول فاند چیست، می‌توانید با مشاوران موسسه حامی مهاجر که یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا با اعتبار و سابقه بالا در اخذ فول فاند برای دانشجویان است، تماس حاصل فرمایید.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از مهمترین این هزینه‌ها شامل هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا، هزینه اجاره منزل یا شهریه خوابگاه و هزینه تحصیل در دانشگاه مورد نظر می‌شود.

هزینه‌هایی که یک دانشجو در کانادا به صورت ماهانه پرداخت می‌کند، حدودا 4500 دلار کانادا است و این مبلغ سالانه ممکن است به حدود 20000 تا 30000 دلار برسد اما راه هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها هزینه‌ها را بسیار کاهش داد.

یکی از روش‌های کاهش هزینه تحصیلی، اشتغال به کار پاره‌وقت با ساعت کاری مشخص در ماه است که به دانشجو این امکان را می‌دهد هزینه‌های تحصیل خود را فراهم کند.

روش دیگر گرفتن بورسیه تحصیلی یا اسکالر شیپ است. گرفتن اسکالر شیپ و تخفیف هزینه‌های تحصیلی، با توجه به معدل و نمره مدرک زبان می‌توان از 10هزار تا 17 هزار دلار تخفیف برای دانشجو به همراه داشته باشد. به همین منظور بهتر است دانشجو چند فرم بورسیه تحصیلی را تکمیل کند تا شانس دریافت بورسیه او افزایش پیدا کند.

در این مقاله با تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف و هزینه‌ها و تخفیف‌های تحصیلی در کانادا آشنا شدید. پیش از هر اقدامی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و اقدامات لازم جهت پذیرش در دانشگاه، بهتر است از یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا که در این زمینه سابقه بالایی دارد، مشاوره دریافت کنید.

موسسه حامی مهاجر یک موسسه اعزام دانشجو به کانادا است که تا کنون فرستادن بسیاری از دانشجویان با اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های کانادا و همچنین دریافت تخفیف‌های ویژه برای آنها را در کارنامه خود ثبت کرده است. بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که واجد شرایط تحصیل رایگان در کانادا هستند نیز از خدمات دیگر این موسسه می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حضوری یا تلفنی می‌توانید به سایت حامی مهاجر مراجعه و یا با شماره تماس 48406-021 تماس حاصل فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو