بهترین صابون بچه، چی خوبه؟

بهترین صابون بچه، چی خوبه؟


منبع: نی نی بان

131

1399/11/27

14:12


بهترین صابون بچه

 
آخ آخ! اگر کودک داشته باشید، به خوبی می‌دانید که بویی عالی می‌دهد، علاوه بر این بعد از حمام هم بوهای دلنشین دیگری به بدن کودک اضافه می‌شود. به عنوان یک پدر یا مادر حتما برایتان سئوال است که بهترین صابون بچه، چه نوع صابونی است. ما به شما کمک می‌کنیم. 

بهترین صابون بچه، تنوع محصولات گیجتان می‌کند

وقتی صحبت از محصولات حمام کودک می‌شود، خواه صابون، شامپو یا لوسیون، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. در عین حال، والدین می‌خواهند مطمئن شوند که بهترین چیزها را برای کودک خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب محصولات مناسب حمام برای نوزاد یا کودک نوپای خود، دچار سختگیری و کمی گیجی می‌شوند.

نحوه انتخاب بهترین صابون بچه 

گزینه‌های زیادی برای شست و شوی نوزاد با آنها وجود دارد. با این وجود چطور باید بفهمید چه محصولاتی برای پوست کودک بی‌خطر است؟ ما به شما کمک می‌کنیم که بهترین صابون بچه را انتخاب کنید. فقط نیاز است این موارد را در نظر بگیرید:

1- عطرها و رایحه‌های صابون‌ها

شاید دوست داشته باشید کودکتان بوی خیلی خوبی بدهد و بر همین اساس هم بخواهید صابون بچه انتخاب کنید. اما این را بدانید که در حالی که رایحه‌های اضافی صابون‌ها ممکن است بوی بسیار مطبوعی ایجاد کنند، برخی از آنها باعث خشکی بیش از حد پوست و تحریک آن می‌شوند. 
بسیاری از مارک‌ها از روغن‌های اساسی یا عصاره‌های گیاهی برای ایجاد عطرهای طبیعی استفاده می‌کنند، اما باز هم ممکن است باعث تشدید حساسیت پوست کودک شوند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آن روی سطح پوست کودک، مقدار بسیار کمی از هر محصول را تست کنید. 
بر اساس تحقیقات، در حالت ایده‌آل یک صابون بچه نباید حاوی مواد معطر باشد، این مواد معطر می‌تواند باعث خشکی پوست و اگزما شود. سولفات‌ها یکی دیگر از موارد منع مصرف هستند. سولفات‌ها ممکن است باعث تحریک پوست شوند.

انتخاب صابون بچه

2- مواد شیمیایی موجود در صابون بچه

مواد شیمیایی سخت مثل پارابن‌ها، فتالات‌ها و سولفات‌ها می‌توانند پوست کودک شما را تحریک کنند یا حتی به آن آسیب برسانند و این مواد اغلب در شامپوها و صابون‌های بدن بزرگسالان یافت می‌شوند. بنابراین بهتر است برای کودک خود، محصولی را انتخاب کنید که مخصوص بچه‌ها باشد.

3- محصولاتی که چشم کودک را نمی‌سوزاند

خب برخی از برندها ادعا می‌کنند که محصولات آنها باعث سوزش چشم نوزاد و آبریزش آن نمی‌شود، با این حال بهتر است موقع استفاده از شامپو یا صابون مراقب باشید که داخل چشم کودک نرود. 
نوزادانی که تازه به دنیا آمده‌اند، نیازی به شستن روزانه یا حتی استفاده از صابون ندارند. برای شستن آنها آب کافی است.
تا افتادن بند ناف نوزاد برای شست و شوی او از اسفنج یا پارچه شست و شوی حمام استفاده کنید. 
برای تمیز کردن اصولی بدن کودک، به آرامی بین همه چین بازوها یا پاهای کودک، ناحیه پوشک و حتی بین انگشتان کوچولوی دست و پای او را تمیز کنید. به ویژه تمیز کردن بین انگشت‌های پا ضروری است چون به او جوراب می‌پوشانید.

حمام کردن کودک

4- در انتخاب صابون بچه، محصولات طبیعی را انتخاب کنید

وقتی یک محصول حمام برای کودک خود انتخاب می‌کنید، چه شامپو باشد، چه صابون شستشوی بدن یا لوسیون، طبیعی بودن همیشه فکر خوبی است. از میان همه محصولات، آنهایی را که ارگانیک و فاقد سموم هستند و از مواد طبیعی ساخته شده‌اند انتخاب کنید. محصولات مراقبت از پوست، مملو از سموم و مواد شیمیایی است و ممکن است هنوز کودک شما به آنها مصونیت نداشته باشد. 

5- برچسب‌های صابون بچه و محصولات شوینده را با دقت بخوانید

قبل از انتخاب محصولات حمام برای کوچولوی خود، روی محصولات را چک کنید و برچسب آن‌ها را بخوانید تا بدانید دقیقا در آن‌ها از چه چیزهایی استفاده شده است. 
بررسی سریع برچسب همچنین به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید این محصول از نظر بالینی آزمایش شده است. درست مثل محصولات بزرگسالان، در بسیاری از محصولات کودک نیز از مواد شیمیایی برای افزودن عطر استفاده می‌شود و این اطلاعات را فقط می‌توان در برچسب کالا مشاهده کرد. 
بنابراین وقتی صحبت از انتخاب محصولات حمام  برای کودک درمیان است، همیشه چند دقیقه اضافی را صرف مطالعه کامل برچسب بکنید.

6- به سراغ محصولی با نظرات خوب بروید

می‌توانید برای انتخاب بهترین صابون بچه و محصولات شستشوی نوزاد، از پزشک متخصص اطفال کمک بگیرید. 

پزشکان متخصص اطفال در کلینیک نی نی بان هم می‌توانند دراین‌باره شما را راهنمایی کنند.

علاوه بر این لازم است ببینید بقیه نسبت به محصول مورد نظر شما، چه چیزهایی می‌گویند. آیا باور عموم بر سلامتی و مفید بودن این کالا است، یا نه.

مواد شوینده کودک

7- در صورت آلرژی کودک به صابون بچه از محصولات آزمایش شده استفاده کنید

اگر کوچولوی شما مستعد حساسیت است، مطمئن شوید که هر محصول حمامی که می‌خرید از نظر پوستی، مورد آزمایش قرار گرفته است. 
مثلا برخی از شامپوها دارای ماده کف‌کننده CAPB هستند که ممکن است باعث واکنش آلرژیک یا تحریک چشم شود. بنابراین هنگام خرید کالای حمام برای فرزند خود به سراغ محصولی کاملا تست شده بروید.

8- از یک مارک، مواد شوینده بخرید

اکثر مارک‌ها محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که باعث شود به خوبی با هم کار کنند. خرید محصولات مختلف از مارک‌های مختلف، بدن کودک شما را گیج می‌کند. از این کار اجتناب کنید و محصولاتی از یک مارک را بخرید.

9- بهترین صابون بچه، حاوی ویتامین است

صابون بچه، محصولات شستشوی بدن، لوسیون‌ها و شامپوهای کودک مبتنی بر ویتامین در بازار موجود است. محصولات غنی‌شده با ویتامین E ، D و A تغذیه اضافی برای پوست، پوست سر و ریشه موهای کودک فراهم می‌کند.

صابون بچه

بهترین صابون بچه، نتیجه‌گیری

وقتی نوبت به خرید بهترین صابون بچه می‌رسد، ممکن است بین انتخاب همه مارک‌های موجود که صابون‌هایی گوناگون ارائه می‌دهند، دو به شک شوید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، سلامت کودک است، اینکه صابون حساسیتی ایجاد نکند و بوی تندی نداشته باشد. 
در پایان باز هم باید تاکید کنیم که مراقبت از پوست و مو کودک چیزی است که نباید درباره آن کوتاهی کنید. تغذیه و مراقبت از کودک به ویژه در سال‌های اولیه زندگی او اهمیت زیادی دارد. مطمئن شوید از محصولاتی استفاده می‌کنید که در هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارند. 
انتخاب هوشمندانه و دقیق و پایبند بودن به محصولات ارگانیک و فاقد سموم، راهی برای پیشگیری از حساسیت پوستی کودک است.

اگر کودک شما مشکلات پوستی دارد، با متخصصان کلینیک نی نی بان تماس بگیرید. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو