دومین واکسن نوترکیب ستاد اجرایی در آستانه فاز انسانی

30

1399/11/27

14:33


دومین واکسن نوترکیب ستاد اجرایی در آستانه فاز انسانی

سلامت نیوز:مدیر پروژه واکسن سازی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با بیان اینکه واکسن نوترکیب ستاد اجرایی درحال بررسی در وزارت بهداشت است، گفت: این واکسن از بقیه پلتفرم‌ها پیشرفت بیشتری دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حسن جلیلی با بیان اینکه تولید انبوه واکسن کرونا، یکی از گلوگاه‌های جدی برای تولید واکسن کرونا است، اظهار کرد: از این رو خط تولید یک تا دو میلیون دوز واکسن کرونا مبتنی بر پلتفرم ویروس کشته شده (کوویران) در ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.


وی با اشاره به فاز سوم برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای توسعه خط تولید واکسن کرونا افزود: این خط تولید قرار است تا ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا افزایش پیدا کند.


واکسن نوترکیب آماده تست بالینیجلیلی درباره پلتفرم‌های تولید واکسن توسط ستاد اجرایی امام و مؤسسه برکت گفت: مؤسسه برکت در زمینه تولید واکسن کرونا مبتنی بر پلتفرم‌های «Inactivated»، «DNA» ،«Subunit»، «Recombinant»، «mRNA»، «سلول بنیادی» فعالیت می‌کند.


وی با بیان اینکه از این میان تنها پلتفرم ویروس کشته شده به فاز اول انسانی راه یافته است، گفت: واکسن کرونا مبتنی بر «Recombinant» یا نوترکیب از بقیه پیشرفت بهتری داشته و ظرف چند ماه آینده وارد فاز انسانی می‌شود. این واکسن در حال آماده سازی مستندهای مربوطه برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت است.


مدیر پروژه واکسن سازی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در خصوص برنامه‌ها برای تزریق چه میزان دوز واکسن و تعداد افراد در مرحله تست بالینی گفت: هنوز در این خصوص نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد اما با تحویل مدارک طی چند هفته آینده به وزارت بهداشت برای صدور مجوز انسانی درخواست می‌دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو