اسم رمز پروژه، حذف سید محمد خاتمی!

منبع: برترین ها

56

1399/11/27

17:18


شیرزاد گفت: اگر امکانی وجود داشت و خاتمی می­ توانست همزمان از چند لیست انتخاباتی حمایت کند، قطعا ما با دو یا سه مجموعه از احزاب اصلاح ­طلب مواجه می ­شدیم! آن­ها چاره ­ای ندارند و مجبورند که در قالب یک نهاد اجماع ساز کنار هم بنشینند! چون خاتمی، تنها از یک لیست می ­تواند حمایت کند!

روزنامه شرق: شیرزاد گفت: اگر امکانی وجود داشت و خاتمی می­ توانست همزمان از چند لیست انتخاباتی حمایت کند، قطعا ما با دو یا سه مجموعه از احزاب اصلاح ­طلب مواجه می ­شدیم! آن­ها چاره ­ای ندارند و مجبورند که در قالب یک نهاد اجماع ساز کنار هم بنشینند! چون خاتمی، تنها از یک لیست می ­تواند حمایت کند!

مهدی شیرزاد، عضو سابق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

خاتمی همچنان کاریزمای بالای اجتماعی دارد و میزان تأثیرگذاری او از مجموع احزاب و چهره‌های اصلاح‌طلب با فاصله بیشتر است.

امروز، رهبری خود پرچمدار جوان‌گرایی هستند؛ این موضوع را هم در انتصابات اخیر ایشان، هم در فرمایشاتشان می‌بینیم.

واقعا مایه تأسف است که نسل قبل حاضر نیست عرصه را برای افراد تازه‌نفس باز کند و مدام متناسب با سن خودشان، سن جوانی را بالا می‌برند؛ به گونه‌ای که برخی آن را تا ۵۰سالگی تعمیم می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین دلخوری‌ها و گلایه‌های دکتر عارف که حتی در استعفای او از شورای عالی نیز مؤثر بود، این بود که عملا تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان در شورای عالی گرفته نمی‌شد.

بعضا افرادی به صرف نزدیکی و سفارش برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و پس از مدتی، به عنوان نماینده جوانان اصلاحطلب معرفی می‌شوند که کمترین سابقه‌ای از آن‌ها در این جریان وجود ندارد.

از نظر بنده، مهم‌ترین ویژگی مثبت نهاد اجماع‌سازی که اخیرا تشکیل شد، همین است که اشخاص ذی‌نفوذ جریان اصلاحات به عضویت آن درآمدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو