کیا کارناوال ۲۰۲۲: قدرتمند‌تر و کارآمد‌تر از کیا سدونا!

کیا کارناوال ۲۰۲۲: قدرتمند‌تر و کارآمد‌تر از کیا سدونا!


منبع: فوت و فن

124

1399/11/27

17:27


کیا کارناوال ۲۰۲۲: قدرتمند‌تر و کارآمد‌تر از کیا سدونا!

مدل کارناوال ۲۰۲۲ کمپانی کیا هنوز به طور رسمی برای بازار آمریکا رونمایی نشده و با این حال جزئیات مهمی در رابطه با این خودرو در حال انتشار است.

آژانس حفاظت از محیط زیست جزئیات مصرف سوخت این مینی ون بازسازی شده که پیش از این به عنوان سدونا شناخته می‌شد را به اشتراک گذاشته که نشان از راندمان سوخت چشمگیر این خودرو دارد.

مدل جدید کارناوال به ترتیب در شهر، بزرگراه و به صورت ترکیبی مصرف سوخت ۱۹، ۲۶، و ۲۲ مایل بر گالن را به ثبت رسانده که نشان می‌دهد راندمان سوخت این خودرو نسبت به مدل قبلی خود، در شهر ۱ مایل بر گالن و ۲ مایل بر گالن در بزرگراه بهبود یافته است.

اما از جمله نقاط قوت دیگر این خودرو می‌توان به موتور بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر به کار رفته در این خودرو نسبت به مدل سدونا، اشاره کرد.

در مدل جدید کیا کارناوال ۲۰۲۲ موتور شش سیلندر ۳.۳ لیتری قبلی با خروجی قدرت ۲۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۴۸ پوند فوت جای خود را به یک موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری با توان تولید ۲۹۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۱ پوند فوت گشتاور داده است.

خروجی قدرت اضافه و راندمان سوخت بهتر از جمله نکات جالب توجه برای مشتریان این خودرو در هنگام خرید محسوب می‌شوند.

 خریداران خودرو‌های مینی‌ ون بهتر است بدانند که امتیازات کیا کارناوال با رقبای اصلی خود به خصوص مدل اودیسه‌ کمپانی هوندا و کرایسلر پسیفیکا تقریباً برابری می‌کند (تنها به لحاظ مصرف سوخت در بزرگراه با اختلاف ۲ مایل بر گالن عقب‌تر است).

با این حال این خودرو نسبت به هر دو رقیب خود قدرت بیشتری را ارائه می‌دهد.

در همین حال مدل سیِنا جدید کمپانی تویوتا صرفاً به صورت هیبرید تولید شده و با ثبت راندمان سوخت ۳۶ مایل بر گالن بهترین مصرف سوخت در کلاس خود و در هر سه بخش را در اختیار دارد.

اما در عین حال کم قدرت‌ترین خودرو در این کلاس است که بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن به شمار می‌رود.

انتظار می‌رود که در تابستان جاری شاهد عرضه‌ی مدل جدید کارناوال در سرتاسر آمریکا باشیم و همچنین پیش بینی می‌شود که این خودرو به لحاظ قیمت گذاری نیز تفاوت چندانی با کیا سدونا نداشته باشد.

خبر جایگزین شدن نام کیا سدونا با کارناوال چندین هفته است که منتشر شده است، این در حالیست که کیا سدونا سال‌ها با نام کارناوال در بازار‌های بجز آمریکا به فروش می‌رسیده است.

 کمپانی کیا ساده سازی نام برخی مدل‌ها را ضروری دانسته است. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که چه زمانی برای رونمایی رسمی از مدل جدید کارناوال در آمریکا در نظر گرفته شده است؟

احتمال وقوع این رویداد در هفته‌ی آینده یعنی بیست و سوم ماه فوریه وجود دارد. کمپانی کیا اخیراً از تصمیم خود برای رونمایی از یک MPV (خودرو چند منظوره) در این روز خبر داد و که به احتمال فراوان این خودرو همان کیا کارناوال ۲۰۲۲ خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم این خودرو ساز کره‌ای اتومبیل چند منظوره یا مینی ون دیگری برای رونمایی در هفته‌ی ندارد.

علاوه بر این، تصاویر مخفیانه‌ایی که اخیراً گرفته شده نشان می‌دهند که مدل کارناوال در میان اولین خودرو‌هایی خواهد بود که لوگوی جدید این برند را همراه خود خواهد داشت.

سه شنبه‌ی آینده با جزئیات کاملی درباره‌ی رونمایی از این خودرو همراه ما باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو