روزنامه رای الیوم چاپ لندن گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزارت بهداشت این رژیم اعلام کردند، تل‌آویو فرودگاه بین‌المللی بن گوریون را پایان هفته به صورت جزئی بازخواهد کرد و همین اقدام اجازه می‌دهد روزانه ۲۰۰۰ مسافر وارد اراضی اشغالی شوند.

وزیران دولت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با پیشنهاد بازگشایی این فرودگاه در ۲۰ فوریه و تعیین ۲۰۰۰ تن برای ورود به اراضی اشغالی موافقت کردند.

با وجودی که اصل این پیشنهاد پذیرفته شده اما هنوز با لایحه‌های مربوط به سفر هوایی و اینکه آیا تنها اسرائیلی‌ها حق استفاده از فرودگاه را دارند یا دیگر شهروندان هم می‌توانند، موافقت نشده است و در عین حال وزارت حمل و نقل به شرکت‌های هواپیمایی دیگر به جز شرکت ملی رژیم صهیونیستی "العال" اجازه سفر به تل‌آویو را خواهد داد.

احتمال می‌رود کسانی که وارد اراضی اشغالی می‌شوند مادامی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، در قرنطینه بمانند.

گفتنی است این تصمیم پس از درخواست وزارت حمل و نقل آمریکا از رژیم صهیونیستی برای دادن اجازه به شرکت‌های هواپیمایی آمریکا جهت انجام پروازها با هدف نجات اسرائیلی‌ها گرفته شد و این وزارتخانه هشدار داد احتمال دارد پروازهای شرکت العال از نشستن در فرودگاه‌های آمریکا منع شوند.

واشنگتن هشدار داد، سیاست فعلی رژیم صهیونیستی که تنها به شرکت‌های هواپیمایی این رژیم اجازه پرواز می‌دهد با توافقنامه‌ آسمان باز بین دو دولت و پروازها میان دو طرف تناقض دارد.