استعفا به خاطر زدن واکسن کرونای خارج از نوبت

منبع: سیمرغ

65

1399/11/27

19:01


استعفا به خاطر زدن واکسن کرونای خارج از نوبت

وزیر امور خارجه پرو پس از آنکه اذعان کرد خارج از آزمایشات بالینی و قبل از شروع برنامه ملی ایمن سازی، یک دوز از واکسن کرونا چینی سینوفارم را دریافت کرده،‌ یکشنبه شب از سمت خود استعفا کرد.

تصمیم گرفتم که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکنم



به نقل از خبرگزاری رویترز، تنها یک روز قبل از این ماجرا "فرانسیسکو ساگاستی"، رئیس جمهور پرو اعلام کرده بود که استعفای "پیلار مازتی"، وزیر بهداشت کشورش را به خاطر رسوایی درخصوص "مارتین ویزکارا"، رئیس جمهور سابق این کشور که وی نیز زودتر از موعد و قبل از افرادی که دارای اولویت هستند در مقابل کووید ۱۹ واکسینه شده بود، می‌پذیرد.

ویزکارا که در نوامبر ۲۰۲۰ به خاطر اتهامات فساد توسط کنگره پرو برکنار شد، گفته است که وی برای دریافت واکسن کرونا از صف جلو نزده بلکه به عنوان بخشی از آزمایشات بالینی این واکسن را دریافت کرده است. این در حالی است که رسانه‌های محلی این توضیحات را زیر سوال بردند.

"الیزابت آستت"، وزیر امور خارجه پرو که از نوامبر ۲۰۲۰ تصدی این پست را برعهده گرفته بود، در توییتی گفت: من در تاریخ ۲۲ ژانویه پس از دریافت پیشنهادی از سوی دانشگاه "کایتانو هیریدیا" پرو که مسئول انجام آزمایشات بالینی است مبنی بر دریافت واکسن چینی سینوفارم، واکسن کرونا زدم.

وی افزود: من از اشتباه جدی که مرتکب شدم آگاه هستم و به همین خاطر تصمیم گرفتم که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکنم. به خاطر دلایلی که مطرح کردم، نامه استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کردم.

دولت پرو اوایل ماه ژانویه از توافقی با شرکت داروسازی سینوفارم چین برای خریداری ۳۸ میلیون دوز از واکسن کرونا خبر داد.

اولین محموله که شامل ۳۰۰ هزار وکسن کرونا بود یک هفته پیش وارد پرو شد و برنامه ایمن‌سازی در برابر کووید ۱۹ روز سه‌شنبه با تزریق این واکسن به کادر درمان که بیش از دیگران در معرض این بیماری هستند، آغاز شد. ساگاستی یکی از اولین افرادی بود که واکسن سینوفارم را به عنوان بخشی از این کمپین دریافت کرد.

براساس آمار رسمی، حدود ۴۳ هزار و ۴۹۱ تن در پرو بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند. پرو با وجود بیمارستان‌هایی که ظرفیت پذیرش بیمارانشان پر شده و با کمبود تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند، با موج دوم همه‌گیری کرونا مواجه است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir




مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو