به غلط می‌گویند زنِ موفق یعنی زنِ کارآفرین

منبع: برترین ها

116

1399/11/27

20:06


مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.

خبرگزاری مهر: مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: القائات نادرست و تهاجم فرهنگی باعث شده تا دختران و زنان، مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.

عاطفه سعید نژاد با اشاره بر جایگاه مادری گفت: در حال حاضر جایگاه مادر مورد احترام دیگران است اما متأسفانه گفتمان دیگری در حال رشد است که انتخاب مادری برای دختران جامعه ما یک انتخاب نادرست و غیر عقلانی می‌داند.

به غلط می‌گویند زنِ موفق یعنی زنِ کارآفرین

وی با بیان اینکه فضای جامعه به شکلی است که دختران جامعه ما مادر شدن را یک انتخاب غیر عقلانی می‌دانند، عنوان کرد: کاهش نرخ باروری، پیری جمعیت، افزایش سن ازدواج، انتخاب تجرد، رشد تقاضای نیروی کار برای زنان، باعث شده تا دختران و زنان و حتی برخی از مادران را به این سمت حرکت کنند و مادر بودن یا مادر شدن را یک مسیر غیر عقلانی بدانند.

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی این گونه القائات را از هجمه دشمنان دانست و تصریح کرد: باید در جامعه بررسی شود که گفتمان رقیب به چه نکاتی دست گذاشته و چگونه ذهن ما را به سمت اندیشه‌های غیر عقلانی خود همراه می‌کند.

سعید نژآد ابراز داشت: گذاره‌های موجود باعث شده تا ذهن زنان و دختران ما را به سمتی غلط کشانده شود و برخی القائات نادرست در ذهن زنان و فضای جامعه شکل بگیرد. به عنوان مثال شاهد هستیم که در فضای جامعه، زن موفق به عنوان زن کارآفرین القا شده است.

وی افزود: به علاوه ازدواج در جوانی و نوجوانی به معنی کودک همسری القا و تعبیر شده است. یکی دیگر از تأثیرات فرهنگی اثر گذار بر جامعه نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر است که بی وفایی فرزند و بی حاصل بودن زحمات و تلاش‌های مادر نیز ناشی از همین نگاه است.

مدیرکل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه القائات غلط موجود در جامعه نقش مادری را کم رنگ جلوه می‌دهد، تاکید کرد: برخی تفکرات موجود در جامعه مبنی بر این است که زن باید دارای درآمدی مستقل و کارآمد باشد یا مادری یعنی نابودی تدریجی جسم و روان مادر همه و همه مادری را نشانه گرفتند تا این جایگاه آن را از بین ببرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو