بهترین و پرطرفدارترین سریال های کوتاه که نباید از دست بدهید

بهترین و پرطرفدارترین سریال های کوتاه که نباید از دست بدهید


293

1399/11/27

20:27


معرفی برترین و محبوب ترین مینی سریال های خارجی تاریخ جهان براساس امتیاز سایت imdb/ از سریال های کوتاه جدید چرنوبیل و گامبی وزیر تا اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد

بهترین و پرطرفدارترین سریال های کوتاه که نباید از دست بدهید

۳ ساعت پیش
معرفی برترین و محبوب ترین مینی سریال های خارجی تاریخ جهان براساس امتیاز سایت imdb/ از سریال های کوتاه جدید چرنوبیل و گامبی وزیر تا اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد

بهترین و پرطرفدارترین سریال های کوتاه که نباید از دست بدهید

اختصاصی سلام سینما- فرمت مینی سریال، جایی بین قصه‌گویی مطلوب سینمایی و روایت سریالی یک سریال تلویزیونی معمولی قرار می‌گیرد و به همین دلیل هم برای طرفداران سینما و هم برای طرفداران سریال‌های تلویزیونی می‌تواند گزینه‌ای مطلوب باشد.

مینی سریال‌ها دارای ساختار قسمت‌بندی سریال‌های تلویزیونی هستند اما تنها دارای یک فصل می‌باشند و داستان آنها در همین یک فصل به پایان می‌رسد. اینجا می‌توانید با بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ تلویزیون از نگاه کاربران سایت IMDB آشنا شوید. مینی سریال‌های با امتیاز 8.1 و تعداد آراء 71000 به بالا در این لیست قرار دارند.

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان

1. چرنوبیل(Chenobyl)

ژانر: درام، تاریخی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4(541503 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان- سریال کوتاه چرنوبیل (Chernobyl)

شبکه‌ی اچ‌بی‌او با سریال «چرنوبیل»(Chenobyl) به دراماتیزه کردن فاجعه‌ی هسته‌ای چرنوبیل و اتفاقاتی که در حین عملیات پاکسازی افتاد، می‌پردازد. این سریال نگاهی هنرمندانه به واقعیت می‌اندازد اما در واقعیت انکارنشدنی این فاجعه بسیار شوکه‌کننده است. گروه بازیگران «چرنوبیل»(Chenobyl) نقش‌آفرینی‌های قدرتمندی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

اچ‌بی‌او موفق شد تا با روی آنتن بردن «چرنوبیل»(Chenobyl) در 5 قسمت، استقبال بی‌نظیری را سرویس‌های آنلاین و کابلی خود رقم بزند که پس از شکست فصل هفتم «بازی تاج و تخت»(Game of Thrones) آسیب زیادی دیده بودند. این مینی سریال موفق شد تا در 19 بخش از مراسم امی نامزد دریافت جایزه شود و جایزه بهترین سریال محدود را دریافت کند.

*همه نقدهای سریال کوتاه چرنوبیل (Chernobyl)*

 

2. جوخه برادران(Band of Brothers)

ژانر: اکشن، درام، تاریخی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 9.4(376588 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - جوخه برادرن (Band of Brothers)

«تام هنکس» و «استیون اسپیلبرگ» با همکاری یکدیگر این درام جنگی درباره‌ی جنگ جهانی دوم را ساخته‌اند. «جوخه برادران»(Band of Brothers) داستان واقعی تیپ 101 نیروی هوایی ارتش آمریکا از تمرینات پرش از هواپیما در خاک آمریکا تا عملیات در خاک اروپا را از ابتدا تا انتهای جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد.

در کنار یکی دیگر از همکاری‌های مشترک «تام هنکس» و «استیون اسپیلبرگ» یعنی «نجات سرباز رایان»(Saving Private Ryan)، «جوخه برادران»(Band of Brothers) نیز یکی دیگر از داستان‌های درگیرکننده و جذاب از جنگ جهانی دوم است که تبدیل به اثری تصویری شده است. بسیاری از منتقدان دلیل موفقیت این مینی سریال را نشان دادن همزمان وحشت جنگ و روحیه‌ی سلحشوری سربازان می‌دانند.

 

3. وقتی آنها ما را می‌بینند(When They See Us)

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.9(92538 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - وقتی آن ها ما را می بینند (When They See Us)

در سال 1989 یک زن که در حال قدم زدن در سنترال پارک نیویورک بود، مورد حمله و تجاوز قرار گرفت. پنج مرد سیاه‌پوست و لاتین‌تبار به اشتباه برای تجاوز به آن زن متهم شناخته شدند و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند. پس از مدت‌ها یک قاتل سابقه‌دار و یک متجاوز سریالی اعتراف کردند که جریان سنترال پارک کار آنها بوده است.

آن پنج مرد سیاه‌پوست و لاتین‌تبار که توسط رسانه‌ها «پنج نفر سنترال پارک» نام گرفتند، حتی پس از محرز شدن بی‌گناهی‌شان، با رفتاری نژادپرستانه به بهانه‌ی بررسی موشکافانه‌ی واقعه، متهم شناخته شدند. «ایوا دوورنی» در این مینی سریال محصول نتفلیکس به نام «وقتی آنها ما را می‌بینند»(When They See Us) داستان واقعی و جهنمی روزهای تلخی که بر «پنج نفر سنترال پارک» را روایت می‌کند.

 

4. غرور و تعصب(Pride and Prejudice)

ژانر: درام، عاشقانه

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.8(76119 رأی)

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

«غرور و تعصب»(Pride and Prejudice) یک مینی سریال بریتانیایی است که به داستان عاشقانه‌ی بین «الیزابت بنت» و «آقای دارسی» و دشواری‌های این دو برای غلبه کردن بر اختلاف طبقاتی میان آنهاست. این مینی سریال شش قسمتی با اقتباس از رمانی با همین نام نوشته‌ی «جین آستن» ساخته شده است و «جنیفر ال» و «کالین فرث» بازیگران اصلی آن هستند.

«غرور و تعصب»(Pride and Prejudice) موفق شد تا علاوه بر استقبال خیره‌کننده از سوی تماشاگران، نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. این مینی سریال نامزد دریافت جوایز متعددی شد و موفق شد تا جایزه‌ی بهترین بازیگر زن از مراسم بفتا و همچنین جایزه بهترین طراحی لباس را از مراسم امی دریافت کند.

 

5. گامبی وزیر(The Queen’s Gambit)

ژانر: درام، ورزشی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6(254579 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - گامبی وزیر (The Queen's Gambit)

«گامبی وزیر»(The Queen’s Gambit) محصول سال 2020 نتفلیکس است که داستان «بث هارمن»(آنیا تیلور جوی) از زمان زندگی‌اش در یتیم‌خانه یعنی جایی که شطرنج را آموخت و همه فهمیدند که او یک کودک نابغه است، تا تبدیل شدنش به یک قهرمان بین‌المللی شطرنج را روایت می‌کند. این مینی سریال براساس رمانی با همین نام نوشته‌ی «والتر تویس» ساخته شده است.

«گامبی وزیر»(The Queen’s Gambit) با روایت زندگی «بث هارمن» در کودکی هنگام شرکت در اولین تورنمنت‌هایش آغاز می‌شود و در ادامه دست و پنجه نرم کردن با اعتیاد و فشارهای بهترین شطرنج‌باز جهان بودن، آن هم در اوج دوران جنگ سرد بین روسیه و ایالات متحده‌ آمریکا را به تصویر می‌کشد. این سریال به قدری کامل است که اگر چیزی از شطرنج ندانید، باز هم از آن لذت خواهید برد.

*همه نقدهای سریال کوتاه «گامبی وزیر»(The Queen’s Gambit)*

 

6. تسخیر خانه هیل(The Hunting of Hill House)

ژانر: درام، وحشت، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6(182332 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - تسخیر خانه هیل (The Haunting of Hill House)

«تسخیر خانه هیل»(The Hunting of Hill House) مینی سریال محصول نتفلیکس است که براساس رمان «تسخیر عمارت جهنمی» به قلم «شرلی جکسون» توسط «مایک فلانگان» ساخته شده است. این سریال درباره‌ی یک خانواده‌ی هفت نفره است که بطور موقت به عمارتی بزرگ و قدیمی می‌روند. خانواده‌ای که قبل از آنها در این عمارت زندگی می‌کرده‌اند، «هیل» نام داشتند.

بعد از موفقیت بسیار زیاد سریال در فصل یکم، در فوریه ۲۰۱۹ اعلام شد که سریال برای فصل دوم تمدید خواهد شد. فصل دوم سریال با عنوان «تسخیرشدگی عمارت بلای»(The Hunting of Bly Manor) بر اساس رمان ترسناک «سخت‌تر شدن اوضاع» نوشته‌ی هنری جیمز اقتباس شد. داستان کتاب درباره‌ی زنی است که مسئولیت مراقبت از دو فرزند یتیم در کاخی بزرگ و وحشتناک را بر عهده دارد.

 

7. اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد(Spartacus: Gods of the Arena)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، بیوگرافی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5(127053 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد (Spartacus: Gods of the Arena)

«اسپارتاکوس: خدایان میدان نبرد»(Spartacus: Gods of the Arena) محصول شبکه‌ی استارز و دنباله‌ای بر سریال «اسپارتاکوس: خون و شن»(Spartacus: Blood and Sand) است. این مجموعه داستان «گانیکوس» با نقش‌آفرینی «داستین کلر» دومین گلادیاتور قهرمان مسابقات کاپوا را نقل می‌کند و ماجرای آن به قبل از حضور «اسپارتاکوس» به عنوان یک برده باز می‌گردد.

به دلیل بیماری نقش اول این یعنی «اندی وایتفیلد» در نقش «اسپارتاکوس»، ۶ قسمت این سری را به گذشته خانه «باتیاتوس» اختصاص دادند. «اندی وایتفیلد» به دلیل بیماری سرطان نتوانست در این سریال ایفای نقش کند و این فصل به دوران پدر «باتیاتوس» و قهرمان شدن «کریکسوس» و «گانیکوس» دیگر گلادیاتورهای آن زمان بر می‌گردد.

 

8. آن شب(The Night of)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5(120867 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - آن شب (The Night Of)

«آن شب»(The Night of) مینی سریال محصول شبکه اچ‌بی‌او برگرفته از یک سریال درام بریتانیایی به نام «عدالت کیفری»(Criminal Justice) است. داستان «آن شب»(The Night of) درباره‌ی خیزش قانونی مردی است که پس از بیدار شدن از خواب‌، می‌بیند زنی که کنارش خوابیده بود به قتل رسیده است و اکنون به دنبال یافتن قاتل و اجرای عدالت درباره‌ی اوست.

فیلمنامه‌ی این مینی سریال به شکلی استادانه و درخشان توسط «ریچارد پرایس» و «استیون زایلیان» به رشته‌ی تحریر درآمده است. همچنین نقش‌آفرینی‌های بازیگران اصلی این مینی سریال مثل «زیر احمد»، «جان تورتورو» و «مایکل کی.ویلیامز» بسیار جذاب و خیره‌کننده هستند. «آن شب»(The Night of) از ابتدا تا انتها و پایان‌بندی شوکه‌کننده‌اش به شدت گیرا است.

 

9. باورنکردنی(Unbelievable)

ژانر: جنایی، درام

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4(72499 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - باورنکردنی (Unbelievable)

«باورنکردنی»(Unbelievable) مینی سریال محصول نتفلیکس است که براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این سریال داستان دختری جوان با نقش‌آفرینی «کیتلین دیور» است که به او تجاوز شد اما پس از اینکه پلیس نتوانست از پس حل پرونده‌ی او برآید، او مجبور به پس گرفتن شکایتش شد.

سه سال بعد دو کاراگاه زن با بازی «تونی کولت» و «مریت وور» که به دنبال دستگیری یک تجاوزگر سریالی بودند، پرونده‌ی او را بازگشایی کردند و نگاهی دقیق‌تر به مدارک و شواهد پرونده‌ی او انداختند تا بتوانند حقیقت را کشف کنند. «باورنکردنی»(Unbelievable) نگاهی پرتنش و واقع‌گرایانه به رفتار پلیس با قربانیان تجاوز دارد اما از طرفی دیگر داستان دو کاراگاه را نیز روایت می‌کند که توانستند عدالت را برقرار کنند.

 

10. اقیانوس آرام(The Pacific)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3(99821 رأی)

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - اقیانوس آرام (The Pacific)

«اقیانوس آرام»(The Pacific) مینی سریال محصول شبکه ‌اچ‌بی‌او است که بخش عمده‌ای از آن براساس زندگینامه‌ی «یوجین بی.اسلج» است. «اسلج» در زندگینامه‌ی خود دوران نبردش در اقیانوس آرام را در خلال جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. «استیون اسپیلبرگ» و «تام هنکس» این سریال را همزمان با سریال «جوخه برادران»(Band of Brothers) ساخته‌اند.

«اقیانوس آرام»(The Pacific) نیز مانند «جوخه برادران»(Band of Brothers) داستان واقعی حضور چند کهنه سرباز را در جنگ جهانی دوم اما با بازیگرانی متفاوت روایت می‌کند. این سریال روایتی واقع‌گرایانه و عمیق از قسمتی از جنگ جهانی دوم را ارائه می‌دهد که نسبت به اتفاق‌های جنگ جهانی دوم در اروپا، بسیاری از مردم با آن آشنایی ندارند.

 

11. 11.22.63

ژانر: درام، معمایی، علمی تخیلی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2(72797 رأی)

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - 11.22.63

«11.22.63»(11.22.63) براساس رمانی با همین نام نوشته‌ی «استفن کینگ» ساخته شده است. داستان آن مانند سایر اغلب رمان‌های «کینگ» ترسناک نیست بلکه یک داستان علمی تخیلی است. در این سریال «جیمز فرانکو» نقش فردی به نام «جیک اپینگ» را ایفا می‌کند که به تازگی سفر در زمان را آموخته و قصد دارد به 22 نوامبر 1963 برگردد تا «جان اف کندی» را از ترور شدن نجات دهد.

طراحی صحنه‌ی سریال به زیبایی و با رعایت تمام جزئیات، موفق شده است تا به شکلی بی‌نقص، دهه 60 میلادی را به تصویر بکشد و در این امر، حیرت بر‌انگیز عمل کرده است. فیلمنامه به خوبی موفق می‌شود تا قدم به قدم داستان را به سمت پیچیده‌ شدن پیش ببرد، تغییر دادن تاریخ را از افتادن به ورطه‌ی کمدی نجات دهد و مخاطب را برای مدتی طولانی پای تلویزیون نگه دارد.

 

12. نگهبانان(Watchmen)

ژانر: اکشن، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1(91474 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - نگهبانان (Watchmen)

مینی سریال «نگهبانان»(Watchmen) محصول شبکه‌ی اچ‌بی‌او، ساخته‌ی «دیمن لیندلوف» برگرفته از ‌کمیک‌بوکی با همین نام اثر «آلن مور» و «دیو گیبنز» است که توسط «زک اسنایدر» نیز برای ساخت یک فیلم سینمایی مورد اقتباس قرار گرفته است. داستان این مینی سریال نیز تا بعد از کمیک‌بوک پیش می‌رود و تبدیل به دنباله‌ای برای کمیک‌بوک می‌شود.

«نگهبانان»(Watchmen) در واقع می‌بایست در دسته‌ی سریال‌های محدود طبقه‌بندی کرد زیرا تعداد قسمت‌های آن از آنچه ما به عنوان مینی سریال یعنی سریالی در پنج الی شش قسمت می‌شناسیم، بیشتر است و به بیش از بیست قسمت می‌رسد. این مینی سریال کاراکتر‌های کمیک‌بوک را توسعه داده و دنیای داستان را براساس چالش‌های روز مثل برتری سفیدپوستان بازطراحی کرده است.

 

13. مدیر شب(The Night Manager)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1(72174 رأی)

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - مدیر شب (The Night Manager)

«مدیر شب»(The Night Manager) مینی سریالی به کارگردانی «سوزان بیر» در ژانر جاسوسی و درام محصول شبکه‌ی بی‌بی‌سی و ای‌ام‌سی است. این سریال با اقتباس از رمانی پرفروش با همین نام نوشته‌ی «ژان لو کره» ساخته شده است که موضوع اصلی آن قاچاق اسلحه می‌باشد. «تام هیدلستون» نقش اصلی این سریال یعنی «جاناتان پاین» را ایفا می‌کند.

نقطه‌ی قوت این سریال، مغز متفکری است که پیش‌تر در آثاری مانند «برادران»(Brothers) و فیلم برنده‌ی گلدن گلوب «در دنیایی بهتر»(In a Better World) همکاری داشته است. «سوزان بیر» سعی کرده است تک تک قسمت‌های این سریال را با کیفیتی عمیقاً سینمایی تولید کند. زبان سینمایی و درک عمیق از کاراکترها نسبت به سایر سریال‌هایی با مضمون جاسوسی، برگ برنده‌ی «مدیر شب»(The Night Manager) است.

 

14. اشیای تیز(Sharp Objects)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1(71649 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین سریال‌های کوتاه تاریخ جهان - اشیای تیز (Sharp Objects)

«اشیای تیز»(Sharp Objects) یک مینی سریال در ژانر تریلر روانشناختی است. در این مینی سریال، «امی آدامز» نقش یک روزنامه نگار را ایفا می‌کند که به شهر مادری‌اش برگشته تا درباره‌ی ناپدید شدن و قتل دو دختر کوچک تحقیقاتی به عمل آورد. با اینکه خط اصلی داستان به اندازه‌ی کافی دراماتیک است، نقش‌آفرینی «امی آدامز» با آن درگیری‌های درونی کاراکترش، مخاطب را میخکوب می‌کند.

داستان این مینی سریال اقتباسی از رمانی با همین نام نوشته‌ی «جیلیان فلین» است. ابتدا قرار بود نسخه‌ای سینمایی از این رمان تهیه شود اما در نهایت به دلیل نیاز به زمان طولانی برای توسعه‌ی کاراکترها و طراحی مسیر پر پیچ و خم داستان، تصمیم گرفته شد تا این رمان تبدیل به سریالی تلویزیونی شود. در جریان داستان ما با دو بخش مجهول مواجه می‌شویم که یافتن قاتل بچه‌ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

منابع:

ScreenRant, Msn, Madison, Stacker, Yardbarker, Roger Ebert, Wikipedia, IMDB

خبرهای مرتبط:

بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت اول


بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا/قسمت دوم


بهترین سریال های خارجی سال 2020 از نگاه کاربران سایت IMDB


۱۰ سریال برتر تاریخی و پربازدید IMDb برای طرفداران ژانر تاریخی​​​​​​​


ویدیوی بهترین سریال‌های خارجی در ژانر جنایی در کانال یوتیوب سلام سینما

​​​​​​​

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو