به گزارش رویترز، آلمان قصد دارد تا با دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در مورد چین، تجارت و موضوعات آب و هوایی همکاری نزدیک برقرار کند.

آلمان از اروپا و آمریکا می‌خواهد که با یک معامله تجاری برای لغو تعرفه‌های صنعتی، اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی(WTO) برای افزایش فشار بر چین، برقراری یک سیستم تجارت آزاد و جلوگیری از انتشار کربن برای محافظت از آب و هوا روابط بین خود را تقویت کنند.

هماهنگ کننده امور فرا اقیانوسی در دولت مرکل گفت: آلمان و دولت جدید آمریکا در زمان رئیس‌ جمهور جو بایدن باید بزرگ بیندیشند و هدف آن‌ها یک برنامه محکم بر اساس ارزش‌های مشترک و متمرکز بر منافع مشترک باشد.

او اضافه کرد: پس از سال‌ها‌ دشواری که در دوران دونالد ترامپ بر روابط بین ما گذشت، حال با آمدن جو بایدن، آلمان و اروپا این فرصت تاریخی را دارند که روح تازه‌ای به مشارکت بین خود بدهند و روابط با آمریکا را بهبود بخشند. 

او همچنین گفت: اگر چه اختلافات دو طرف در زمینه‌هایی مانند واردات گاز روسیه همچنان ادامه دارد اما این موضوع نباید مانع از برقراری ارتباط آلمان و آمریکا در مورد سیاست‌های اقتصادی، تجاری، مالیاتی و اقلیمی شود. اکنون زمان مناسب است که بسته پیشنهادی سیاست‌های تجاری و اقتصادی را در دستور کار قرار دهیم. این بسته باید شامل یک نقشه راه مشترک برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی باشد که چین را مجبور به اجرای قوانین تجارت بین المللی کند. 

این مقام دولت آلمان تاکید کرد: به عنوان اولین گام در جهت بازسازی اعتماد، دولت جدید آمریکا باید تعرفه‌هایی را که ترامپ بر واردات آلومینیوم و فولاد در اروپا اعمال کرده است، لغو کند.

بایدن روز جمعه در یک نشست مجازی اولین گفت‌و‌گوی خود را با رهبران گروه هفت از جمله مرکل، صدر اعظم آلمان برای بحث در مورد شیوع ویروس کرونا، اقتصاد جهان و معاملات با چین انجام خواهد داد.