به گزارش سانا، وزارت امور خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان نسبت به پیامدهای خطرناک حملات مداوم رژیم صهیونیستی به سوریه که به بهانه‌های واهی انجام می‌شود و همچنین حمایت مداوم از سازمانهای تروریستی و ادامه اشغال «جولان اشغالی» هشدار داد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی راس ساعت ۱.۱۸ دقیقه بامداد امروز با استفاده از تعدادی موشک ها از سمت جولان اشغالی و جلیل فلسطین اشغالی اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست در چارچوب مسئولیت‌های خود مطابق با منشور سازمان ملل متحد که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت بین المللی، محکوم کردن حملات آشکار رژیم صهیونیستی و پاسخگو کردن این رژیم به این جنایات و جلوگیری از تکرار آن‌ها اقدامات قاطع و فوری انجام دهد.

این وزارتخانه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا رژیم اسرائیل را ملزم به احترام گذاشتن به تصمیمات این شورا کند و در مورد تروریسم و جنایاتی که علیه مردم سوریه مرتکب می‌شود، پاسخگو باشد.

سوریه در این نامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی موفق نخواهد شد ارتش سوریه را از ادامه دستاوردهای خود در مبارزه با تروریسم منحرف کند، تاکید کرد که حملات اسرائیل برای محافظت از شرکا و مزدوران این رژیم در گروههای تروریستی موفق نبوده و نخواهد بود.

دمشق در نامه خود به دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان همچنین به تحرکات جدید گروه‌های تروریستی از جمله «داعش»، «جبهه النصره» و «کلاه سفیدها» جهت سناریوسازی برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی اشاره کرده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این حمله صهیونیست ها همزمان با تظاهرات اعتراضی مردم جولان اشغالی به قطعنامه الحاقی جولان سوریه که در ۱۴ ماه دوم میلادی سال ۱۹۸۲ برگزار شده، است و اینکه مردم جولان تاکید کردند که جولان جزو اراضی سوریه است و در چارچوب منشور سازمان ملل متحد و احکام قانون بین المللی به اراضی این کشور مجدداً ملحق خواهد شد.