طرز تهیه پارافه آناناس

طرز تهیه پارافه آناناس , دسر آناناس خوشمزه

پارافه یا پارفه یک واژه فرانسوی است که به دسری گفته می شود که از لایه های یخمکی و شهد و خامه و تکه های میوه و ژله و بستنی و در برخی دستورات تخم مرغ تشکیل شده باشد. دستور پیش رو، از ترکیب ژله، آناناس و بستنی و خامه تشکیل شده است که دسری سبک و خوش طعم و عطر است. این دسر برای مهمانی و جشن ها شیک و مجلسی است و می توان با میوه آناناس آن را تزیین نمود. همچنین پارافه را می توان با طعم میوه های متفاوت درست کرد که ترکیب رنگ و طعم آن ها در مهمانی ها، جلوه خاصی به سفره و میز ما می دهد.

مواد لازم پارافه آناناس
پودر ژله آناناس۱ بسته
آب جوش۱ لیوان
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری پُر
کمپوت آناناس۱ قوطی
بستنی وانیلی۲.۵ لیوان
خامه صبحانه۱۵۰ گرم

دستور تهیه پارافه آناناس

مرحله اول

برای تهیه پارافه آناناس خوشمزه و مخصوص ابتدا به مدت نیم ساعت بستنی را در دمای محیط و خارج از فریزر قرار می دهیم تا نرم شود. در ادامه پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته و با یک لیوان آب جوش حل می کنیم.

مرحله دوم

سپس رو بخار کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا کاملا حل شود و شفاف شود. سپس کنار می گذاریم. پودر ژلاتین را درون یک کاسه کوچک ریخته و با نصف لیوان آب کمپوت آناناس مخلوط می کنیم. بعد از ۳۰ ثانیه حالت اسفنجی پیدا می کند.

مرحله سوم

کاسه را روی حرارت غیر مستقیم یا روی بخار کتری قرار می دهیم تا کاملا حل شود. سپس با محلول ژله آناناس مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا در دمای محیط کاملا سرد شود. در یک کاسه متوسط خامه را می ریزیم.

مرحله چهارم

سپس با همزن می زنیم تا یک دست شود. سپس بستنی نرم شده را به آن اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بعد محلول ژله آناناس خنک شده را اضافه می کینم و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آناناس های کنسروی را به صورت نگینی خرد کرده و با مواد مخلوط می کنیم. قالب مورد نظر را با روغن چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که می توان به جای آب کمپوت آناناس از شیر یا آب استفاده کرد که اختیاری می باشد، اما دسر با آب آناناس خوشمزه تر می شود. این دسر را می توان با حلقه های آناناس و خامه قرم گرفته شده تزیین نمود.